Windows 11 nieuwe outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
de Windows mail schakelt nu over naar de nieuwe outlook
als dus klikt op mail ziet ge de outlook en daaronder in mijn geval mijn Telenet mailadres en mijn Gmailadres en dat van de vrouw
maar als ik bij mijn telenet adres op "send" klik en een nieuwe mail open kan ik mijn mailadresen in "aan " niet meer zien
normaall komen na een kletter of 2 de volledige adressen maar in dit geval niet meer
kan ik deze ergens via een of ander weg daar terugkrijgen


ik kan natuurlijk nog gewoon via Telenet Webmail mails verzenden , maar dat wou ik toch een s opgelost zien ook
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-12-14 133422.jpg
    Schermafbeelding 2023-12-14 133422.jpg
    40.7 KB · Weergaven: 51
  • 2.png
    2.png
    29.7 KB · Weergaven: 43
  • 1.jpg
    1.jpg
    26.4 KB · Weergaven: 47
Oplossing
@Merel Soms is een e-mailprogramma ingesteld als standaard/default voor een aantal taken, maar niet voor alle taken. Controleer daarom of op jouw computer het protocol MAILTO gekoppeld is aan Outlook 365. Dat doe je in Windows 11 zo:

Klik op Start > Instellingen > Apps > klik in het rechter paneel op Standaard-apps.
In het volgende venster klik je bovenaan (in het vak waarin staat 'Voer een bestands- of koppelingstype in) en dan typ je: mailto

658c98ab162e6-2023-12-27_22_29_36-Instellingen.png


Klik dan op het zoekresultaat MAILTO.
Bij mij is het mailto protocol gekoppeld aan Thunderbird, omdat Thunderbird mijn standaard e-mailprogramma is...
Ik gebruik Windows mail of nu het nieuwe Windows outlook niet. Ik had je bericht gisteren al gezien maar ik heb gewacht om te reageren.( ik dacht dat er ondertussen iemand zou gereageerd hebben met meer kennis van zaken)
Ga eens naar start en in de zoekbalk vul eens in people of contactadressen, als je daar je contactadressen ziet verschijnen zal je deze moeten terug importeren maar gezien ik deze progs niet gebruik kan ik je niet verder helpen.
 
Nieuwe outlook... bbbrrrrr
zeker weten maar voorlopig kunnen gebruikers Synchronisatie nog uitschakelen (lee:s niet gebruiken) Maar ja wie is zo kundig? Iedere gebruiker wilt tegenwoordig sync op hun phone, tablet, etc....) en dan lees je TS vragen dat de span in hun soepbord ligt en hoe ze ervanaf geraken.
Ik zelf gebruik voor mijn eigen sinds de start Thunderbird en tot nu toe zal ik deze email client ook blijven gebruiken.
Ik heb wel Office outlook om te helpen in een of andere topic (macro o.i.d)
Windows Mail en de nieuwe Windows Outlook is i.d.d. rotzooi, zo ver mogelijk van afblijven Goed gezien Deus (y)
 
Ik zit sinds kort ook in de overstap naar thundebird. Ik gebruik de nieuwe outlook samen met thunderbird tot ik die thunderbird beter begrijp en ik deze als hoofd mail app kan gaan gebruiken. Ik vind het niet leuk dat er met een nieuwe update van Windows een nieuwe mail app gekomen is. Vind hem ook minder praktisch als deze van in Win 10 en het begin van Win 11. Waarschijnlijk iets dat ze gelijdelijk aan introduceren naar de komst van Win 12 denk ik.
 
Als je een product kiest van Microsoft voor je mail, is het eigenlijk een verstandige keuze om Office Outlook te gebruiken. Die is zonder meer gewoon goed. De mail applicaties die ze bij elke nieuwe release van een OS voorzien, kan ikzelf niet bijhouden. Laat staan de migratie mogelijkheden. Dit wekt weinig vertrouwen op bij de eindgebruikers. Outlook daarentegen is echter als onderdeel van Office niet gratis. Thunderbird is als gratis alternatief wel een van de betere. Maar in een bedrijfsomgeving bied Outlook meer voordelen tov Thunderbird. Tenminste als men in dat eco systeem zit (Microsoft -> Exchange, Teams, Sharepoint, ...)
 
ik las al van de contactpersonen exporteren naar mijn Telenetmail die nu in de nieuwe Outlook zit maar dat lukt me niet
als ik een mail wil verzenden kan ik in "aan " als ik de de eerste letters ingeef geen adres zien die ik wel heb in outlook en G mail
 
Normaal krijg je een aantal suggesties te zien, wanneer je een of meer letters intypt achter de knop Aan. Bij jou gebeurt dat niet in het Nieuwe Outlook (opvolger van de app Mail).
Mogelijk is bij jou de lijst 'Automatisch aanvullen' geleegd of verwijderd. Die lijst is een txt bestand en bevindt zich in de volgende map: C:\Gebruikers\ jouw inlognaam\AppData\Local\Packages\Microsoft.People_8wekyb3d8bbwe\TempState\relevantContactsCache

Wat gebeurt er wanneer je op de knop Aan zelf klikt:

657db37d4f666-Klik_op_de_knop_Aan.png


Krijg je dan wel de lijst met contactpersonen te zien?

In plaats daarvan kun je ook klikken op het pictogram Personen:

657db464f105a-Personen.png


Krijg je dan een lijst met contactpersonen te zien?
 
Ik weet niet hoe het zit met die nieuwe Outlook uit Windows, want ik gebruik die niet.

Maar ... wat ik wel weet als ik de reacties lees dat hier constante verwarring is tussen enerzijds "contacten en personen" en anderzijds het bestand dat wordt aangelegd en gebruikt voor de "Autocomplete" funktie van je mail.
Het ene heeft in eerste instantie niets met het andere te maken.
Het is niet om je contacten importeert in je mail (wat nuttig is !) dat ze ook voor Autocomplete zullen gebruikt worden.
De namen uit je contacten worden toegevoegd aan het bestand waarmee Autocomplete zich voedt na een eerste gebruik in een SendTo / Aan-veld van een mail.
Op die manier wordt die lijst opgebouwd.
 
Helemaal correct wat jij schrijft, Philip! (y)

De lijst autocomplete (in het Nederlands: automatisch aanvullen) is dus leeg wanneer je met de app Mail (of diens opvolger 'Het nieuwe Outlook') nog nooit een e-mail verzonden hebt. Ook al heb je wel een aanzienlijk adresboek in die app.
Maar georguy1 gebruikt de app Mail al langer. Hij heeft het probleem pas sinds de overgang van de app Mail naar het nieuwe Outlook. Om onverklaarbare reden zou de lijst 'automatisch aanvullen' geleegd of verwijderd kunnen zijn. Dat zou verklaren dat er bij hem niets gebeurt, wanneer hij achter Aan één of meer letters typt.
Daarom heb ik hem ook gevraagd om op het icoon Personen te klikken. In ieder geval zou hij dan zijn adresboek te zien moeten krijgen. En vanuit het adresboek kun je natuurlijk ook een mail sturen. Maar georguy1 schrijft dat hij ook niets te zien krijgt wanneer hij op het icoon Personen klikt. Dat zou betekenen dat er geen adresboek is, of dat het adresboek corrupt is of zoiets.

Het lijkt wel alsof er bij georguy1 iets mis is gegaan bij de overgang van de app Mail naar het nieuwe Outlook.
Hij zou kunnen proberen om het nieuwe Outlook te herstellen:

Zorg ervoor dat de app 'Het nieuwe Outlook' is afgesloten!
Klik daarna op Start > Instellingen > Apps > Geïnstalleerde apps. Wacht dan even totdat de lijst met alle apps geladen is...
Zoek in die lijst met apps naar Outlook (new)
Klik op de 3 puntjes die daar achter staan:

657e15c974af5-Outlook_%28new%29_drie_puntjes.png


Er verschijnt dan een kort menu. Klik in dat menu op Geavanceerde opties.
Daarna zal een venster openen met instellingen voor de app Outlook (new)
Onder het kopje Opnieuw instellen moet je dan klikken op de knop Herstellen:

657e167aea92c-Herstellen.png


Wacht totdat het herstellen gebeurd is.
Start daarna de computer opnieuw op door achtereenvolgens te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten:

657e174bb71a9-Opnieuw_opstarten.png


Nadat de computer opnieuw is opgestart mag je de app 'Het nieuwe Outlook' openen. Controleer dan of je probleem is opgelost.

Nota bene: aan de afbeelding te zien die ik plaatste is er vandaag (16 december) een update geweest voor de app Outlook (new). Die kreeg ik blijkbaar binnen toen ik zojuist de computer aanzette. Of hij werd pas geïnstalleerd, toen ik de app Outlook (new) opende.
 
de contacten die in de nieuwe outlook app staan, zijn die dat in je contacten online staan op uw webmail. Bij Gmail is dat wat er bij Google Contactpersonen https://contacts.google.com/ staat, bij outlook zijn dat wat er bij outlook personen online staat https://outlook.live.com/people/0/ daar is enkel de mogelijkheid importeren/exporteren . dit kan niet in de app zelf .
je moet ze bewerken via de webmail van Google contacten of personen (Outlook)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan