Nieuwe HJT-log over "Internet Explorer werkt niet meer" nadat het vorige is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
IE gaat niet open, als je IE probeert te openen verschijnt er gelijktijdig een venster met de melding dat IE niet werkt. Als men deze melding wegklikt verdwijnt ook IE.

Dat opnieuw instellen had ik reeds geprobeerd langs het configuratiescherm - internetopties - geavanceerd - maar dat werkt niet. Iets blokkeert dit.
 
Doe eens een systeemcontrole:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
 
Doe eens een systeemcontrole:

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Reeds geprobeerd maar toegang wordt geweigerd (zelfs als admin)
Krijg dan de melding: alleen toegankelijk voor een xxxxxadministrator (die x staan voor een woord maar vraag me niet meer welk)
 
Misschien iets heel simpels door de instellingen te herstellen.

Ga naar het configuratiescherm en dan Netwerk en Internet.
Kies dan voor Internet opties. Ga naar het tabblad geavanceerd en Klik op de button "Geavanceerde Instellingen Herstellen". Daarna een re-boot.

En anders, installeer IE11 eens helemaal opnieuw. Download Internet Explorer 11 - Microsoft Windows

Kijk eens op #16.
Allemaal al geprobeerd, maar op het ogenblik dan je op een van deze knoppen klikt blokkeert er iets en kun je niet verder.
De knoppen onder de andere tabbladen werken wel.

Opnieuw installeren heb ik ook reeds gedaan maar helpt niet.

Als het IE zelf moest zijn die stuk is zou deze ook niet werken in "Veilige Modus" en daar is er geen probleem.
 
doe het volgende nu eens ...

ga in het configuratiescherm naar de optie " Standaard programma's "
selecteer hier dan " uw Standaard programma's instellen "
zie je nu hier de Snelkoppeling vermeld van de "IE" klik je hier op .
en stel deze nu terug in als " uw Standaard programma"
bevestig dit ook met " ok " en herstart je pc.

*ook ik ondervond problemen bij het opstarten van de IE11 nadat (ik vermoed ) er een FF update was geweest..hier door kon ik de IE niet meer gestart krijgen ....
nu ik deze hier terug ingesteld heb als de standaard browser werkt zowel de IE als de FF !
 
Je kan eens proberen om de huidige versie van IE te verwijderen. Terug te vinden onder je lijst met Windows updates. Dan gaat die terug naar zen vorige versie. Je kan altijd de nieuwere huidige versie terug installeren erna. Dit is de enige manier om IE geforceerd te herinstalleren.
 
doe het volgende nu eens ...

ga in het configuratiescherm naar de optie " Standaard programma's "
selecteer hier dan " uw Standaard programma's instellen "
zie je nu hier de Snelkoppeling vermeld van de "IE" klik je hier op .
en stel deze nu terug in als " uw Standaard programma"
bevestig dit ook met " ok " en herstart je pc.

*ook ik ondervond problemen bij het opstarten van de IE11 nadat (ik vermoed ) er een FF update was geweest..hier door kon ik de IE niet meer gestart krijgen ....
nu ik deze hier terug ingesteld heb als de standaard browser werkt zowel de IE als de FF !

Dat had ik ook al gedaan, echter zonder resultaat.

Er is met IE11 zelf niets mis, want werkt in veilige modus, maar er moet, bij gewoon gebruik, ergens een programma of script in werking treden die het opstarten verhinderd.
Ik ga na de middag de pc eens opstarten in veilige modus met internet en daarna avast opstarten (als dat gaat). Eens kijken welk effect dat heeft. Als IE dan niet meer werkt weten we wat er fout is, werkt IE nog wel, dan wordt het probleem alleen maar groter.

Op het ogenblik dat de problemen zich voordeden stond FF niet op de pc, enkel IE en Safari. FF staat er nu wel op en werkt.
Het probleem "zou" begonnen zijn na het installeren van de automatische updates. In de "geschiedenis van de updates" zijn er voor die periode echter geen foute of mislukte updates weergegeven.
 
Je kan eens proberen om de huidige versie van IE te verwijderen. Terug te vinden onder je lijst met Windows updates. Dan gaat die terug naar zen vorige versie. Je kan altijd de nieuwere huidige versie terug installeren erna. Dit is de enige manier om IE geforceerd te herinstalleren.

Dat had ik ook reeds gedaan, maar ik denk dat dit niet gebeurt, want dan staat "ieplore.exe' niet meer in de map Program Files (wel al de rest) en als er dan op de snelkoppeling geklikt wordt komt er dezelfde melding: Internet Explorer werkt niet meer.
 
Geeft het verschil tussen de 32bit en de 64bit versie van IE?
Start deze beiden eens manueel op. 32bit terug te vinden in \Program Files (x86)\Internet Explorer\, 64bit in de \Program Files\Internet Explorer\
 
Geeft het verschil tussen de 32bit en de 64bit versie van IE?
Start deze beiden eens manueel op. 32bit terug te vinden in \Program Files (x86)\Internet Explorer\, 64bit in de \Program Files\Internet Explorer\

Dat met die 32 bit heb ik nog niet geprobeerd, zal dit na de middag eens gaan doen, ik kan moeilijk die mensen zo vroeg (lachen) al gaan lastig vallen...

Bedankt voor deze tip.
 
Dit heeft waarschijnlijk (hopelijk) niets met het probleem met IE11 te maken, maar kan iemand mij eens uitleggen hoe ik op die pc de "menubalk" (bestand-bewerken-beeld-extra-help) in de "Verkenner" terug kan krijgen.
 
Open de verkenner en klik op de Alt knop op je toetsenbord.
Ga dan naar Extra -- Mapopties -- Weergave en vink Altijd menu's weergeven aan.


Wanneer je terug voor je buurvrouw haar pc zit, verwijder dan eerst Avast eens volledig (zie post 18) en kijk of dat het probleem oplost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan