Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle bestanden van video -kladblok en afbeeldingen op mijn computer en externe schijf zijn niet meer te openen.
Althans wel te openen maar kladblok geeft vreemde tekens te zien.
Video zwart scherm en werkt niet. Afbeeldingen : Deze afbeelding kan niet worden geopend....
Dit geldt voor alle bestanden tot 03-08-2016 en alles daarvoor.
De nieuwe bestanden van foto-video en kladblok die ik nu op de computer zet werken wel allemaal.
Hoop dat iemand mij kan vertellen wat hier is gebeurd en eventueel hoop ik op een oplossing voor dit probleem.(zw)
[Weet niet of de bijlage is gelukt]

Knipsel.jpgBekijk bijlage Marito.txt

mvrgr.
molly
 
In eerste instantie zat ik te denken aan de bestandskoppelingen die niet meer kloppen, maar omdat je zegt dat alles na 3 augustus ( vandaag dus ) wel goed opent moet er iets gebeurd, verwijderd of geïnstalleerd zijn wat niet goed verlopen is.

Doe eens een systeemherstel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
niets meer te openen.

In eerste instantie zat ik te denken aan de bestandskoppelingen die niet meer kloppen, maar omdat je zegt dat alles na 3 augustus ( vandaag dus ) wel goed opent moet er iets gebeurd, verwijderd of geïnstalleerd zijn wat niet goed verlopen is.

Doe eens een systeemherstel.


Lana bedankt voor je reactie
Een systeemherste had ik al gedaan maar lost dit niet op.
Ook op ander computer [externe schijf] getest maar werkt ook niet.
molly
 
Gebruik eens een andere viewer voor je fotos, bv irfanview.
Soms duurt het met Photo Viewer ook lang, soms zelfs meer dan 30 sec, voor de foto opent.
Heb dat probleem ook.

Windows 10 apps... waardeloos (wrs meer persoonlijk, maar mij kunnen ze niet bekoren)
Met windows 7 en nog vroegere versies had je al die problemen niet.
(Win 8 weet ik niet, nooit gebruikt)
 
De afbeelding is niet echt een voorbeeld, daar we alleen de gevolgen zien (dat je het bestand niet kan openen...), maar het tekst bestand daarentegen...!
Het start al met volgende karakters:
Code:
!ENC       GÉå°lik”‰ºb„eßh-uþÓÓè>*ïþ@±ÜÚþJ{¶§ •nq᝜ÛJíÉ”.Pçø¹ú‚¥âDÊ

Voor zover ik weet kan ENC voor encryption of encoded of ... staan, wat men initeel gedacht was over dit probleem.
In lekentaal, je heb een virus binnengehaald welke je data bestanden allemaal geëncrypteerd heeft. Maw, je data is verloren...
 
Ze hoeft niet verloren te zijn.
Waarschijnlijk ransomware, afhankelijk welke kan het misschien nog gered worden.

Er zijn opties, is hier ook al ergens besproken.
Wil je je data redden, de nodige tools zoeken, op eset of andere AV sites, en een poging doen
Zeker controleren op virii of t kan weer gebeuren.

Misschien heb je de anniversary update al gehad, je Windows dus (ten dele) opnieuw een upgrade heeft gedaan en 't virus ook verdwenen is?
Maar toch beter opletten en zeker scannen.
Voor je t weet...

Had je een antivirus programma in gebruik? Welk?
 
Er zullen bepaalde ransomware virussen zijn waarvan je de data terug kan decrypteren, omdat de developer de code zo geschreven heeft dat het de PK achterlaat (voor decryptie) op het geinfecteerde toestel... ja, dat kan. Maar zet er aub geen hoop op. Als je weet wat encryptie (vooral AES ed) is... dan zal je er snel genoeg achter komen dat er geen magic bullet bestaat om dit op te lossen. Enkel van de achterdeur gebruik maken ALS die er al is...

Dus "de nodige tools", is in veel gevallen geen optie bij AES encryptie.

Btw, gebruik een echt AV product ipv Microsoft Security Essentials. Gratis of betalend, maakt niet zo veel uit. Als je maar een geupdate product hebt.
 
Gebruik Microsoft Security Essentials.
En af en toe C-Cleaner.
Zoals DDragon80 al aanhaalde, m$ Security Essentials is zeker niet veilig (genoeg) zoals je spijtig genoeg al hebt ondervonden.
Zelfs al die gratis antivirus software kunnen meestal niet tippen aan een betaalde versies.

@DDragon80"
Ze hoeft niet verloren te zijn.
Waarschijnlijk ransomware, afhankelijk welke kan het misschien nog gered worden.

Daarom ik ook "afhankelijk welke" en "misschien" zei.
De kans is inderdaad (erg) klein, maar niet onbestaande.
Voor een is er zelfs de "masterkey" of hoe je die ook noemt, vrijgegeven door de bad guy(s) zelf.
Aan TS om te beslissen hoe belangrijk zijn data is en of hij een of meer pogingen wil wagen.

Ff zoeken krijg je direct een hoop opties, bv (enkel als vb, gegoogled en copy/paste zonder voorkeur)
https://noransom.kaspersky.com
http://www.idigitaltimes.com/crypto...-or-restore-encrypted-files-and-remove-334250
http://www.welivesecurity.com/2016/...ryptor-recent-variants-teslacrypt-ransomware/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan