Windows 11 MSconfig in twee versies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Als ik MSconfig start vanuit Run krijg ik een Nederlandse versie met mij bekende tab bladen.

1779903493110.png

Wanneer ik het start via Zoeken krijg ik totaal iets anders.

Engels anders..png

Daar is de tweede tab System.ini en het is Engels, terwijl de buttons onderin wel Nederlands zijn.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is.

P.S. PCtuts heeft nu ook een Engelse term.
1779903966023.png

Oplossing
@DDragon80 Help.
Eigenschappen proberen te bekijken van de werkfolder en de binary. Hoe doe ik dat?
Gestart vanuit Run:
Heet systeemconfiguratie Pad :%windir%\system32\msconfig.exe
En wonder boven wonder: starten vanuit zoeken geeft nu het zelfde.
Gaf voordien MSconfig app die hij blijkbaar vond bij oude downloads.
Als ik die manueel start krijg ik weer die rare versie.
1780213318259.png

Lijkt dus opgelost.
Ik weet dat er soms programma's worden gestart na een zoekaktie met Search. Ik las zelfs al van Windows gebruikers die altijd alles zo starten en zeggen dat ze dat (door sommige gehate) Start menu nooit gebruiken.

Maar je hebt nu dus duidelijk aangetoond wat daarvan het risico is. Zo vind je immers elke instantie van wat je zoekt en niet enkel het actieve, dat gezien wordt vanuit Windows zelf.
Vb. in Downloads ook nog een (andere ?) versie staan hebben en het is raak !

Dit is info die sommige gebruikers met belangstelling zullen bekijken... waarvoor dank ! @Wisperbird en @DDragon80

Laatst bewerkt:
1780219527957.png

er staat duidelijk dat het betrekking heeft op verkenner (explorer).
Heeft ook betrekking op weergavetaal mappen

doe maar is een test als je map documenten overschakeld in engelse taal herkenning. Komt er documents te staan
De MUI pakketten staan in c:\windows\winSXS
Is iets corrupt of onvolledig kan het mis gaan

zie c:\windows\winSXS\amd64_microsoft-windows-msconfig-exe_31bf3856ad364e35_10.0.26100.8328_none_7648454e4dbd9e0a

Een MUI-bestand (Multilingual User Interface) is een specifiek taalbestand dat door het Windows-besturingssysteem en bepaalde applicaties wordt gebruikt om menu’s, knoppen en dialoogvensters in verschillende talen weer te geven.
Met zo'n bestand kan windows naadloos schakelen tussen talen, zonder dat je niet een compleet nieuwe versie van het besturingssysteem hoeft te installeren.

@Aardbei Sorry maar heeft niets met taal te maken zoals ik reeds aangaf.
De app is inderdaad Engels (zie screendump).
Waarom Windows hem nu niet meer laat vinden weet ik niet.
Heb nu zelf geleerd dat oude meuk bewaren niet handig is en dat openen via "Run" Windows default opent.
En die MUI klopt inderdaad vandaar dat openen en sluiten in het Nederlands werd weergegeven. Zie #1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan