E-mail MS Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste leden,
Ik ondervind vele problemen met MS Outlook 2010, blokkeren, dan weer wel en dan weer niet.
Dit programma wordt niet meer ondersteund, dus onbetrouwbaar en moet van mijn PC
Nu mijn vraag, als ik mijn installatiebestand van MS Office 2010 verwijder van mijn PC en MS Office 365 ga downloaden, dit lijkt me het beste, toch?
Als MS Office 365 op mijn pc staat, hoe kom ik dan aan mijn mails van voorheen.
Ik maakte periodiek hiervan een pst bestand en dat staat in de map Documenten/Outlook bestanden, dit alles met mijn 3 accounts bij Proximus
Als de 365 er op staat heb ik dan terug toegang tot mijn mails en kan ik dan opnieuw mailen? Of moet ik 3 mailaccounts volledig terug instellen?
Ik wou het eerst zeker weten, vooraleer ik mijn mails en gemaakte mappen met mails gemaakt in het Outlook gegevensbestand allemaal kwijt zou zijn.
Alvast bedankt
Mvg,
Willy
 
De inhoud van je mailbox op de server blijft ongewijzigd of je nu je client lokaal verwijdert of niet ... (in geval van IMAP, wat ik veronderstel).
Als je dus je Outlook 2010 verwijdert blijft alles staan op de server van je mailprovider, in jouw geval Proximus.

Als je dus Outlook 365 installeert en dan de Proximus accounts configureert zal de nieuwe versie van Outlook de mails die er nog staan uit het verleden opnieuw binnenhalen. De bestanden die je op je PC hebt bewaard heb je dan niet nodig. Dat kan enkel een backup zijn, moest er iets misgaan waardoor de bestanden van de server worden gewist. Maar dat is erg weinig waarschijnlijk.

--> Kijk wel VOORAF goed na of de formule OFFICE 365 (abonnement en/of online) werkelijk is wat je wil gebruiken en wil betalen.
 
Er is geen "betere" oplossing.
Het is een keuze die je moet maken tussen diverse oplossingen naar je voorkeur en gebruik.

Een eenmalige aankoop en lokale installatie (Office 2019 of 2021) versus een abonnementsformule met jaarlijks abonnement en een formule met cloudopslag. Zoek de diverse formules van Office eens op op het internet, lees wat erover en beslis.
 
Mag ik nog een vraagje aub..
Momenteel log in in mijn pc met een lokaal paswoord, ik zeg maar iets: werkenmetwindows10opditmoment, als ik wil werken met MS Office 365 moet ik een MS paswoord maken, om het even als het maar eindigt op Outlook.com of wat dan ook..
Moet ik hier dan ook met inloggen op mijn pc, hoe maak ik die wijziging dan?
Mijn lokaal inlogpaswoord moet dan verdwijnen? Zo ja hoe, ik wil nog in mijn pc kunnen, vandaar deze vraag…
Willy
 
Het inloggen op je PC en het inloggen met MS account in een Office 365 zijn 2 gescheiden zaken en 2 keuzes die je onafhankelijk van mekaar kan maken.

Let op : MS zal er wel alles aan doen om je te overhalen om ook met een MS Account in te loggen op je PC omdat ze dan véél meer controle krijgen, maar je kan die pogingen best gewoon negeren.
 
Nog een vraag aub,
In mijn map Documenten/Outlookbestanden staan 3 mappen:
-Outlook
-e-mail account van mij
-e-mail account van mijn echtgenote

Ik maakte ook een pst backup op een externe schijf van gans mijn outlook gegevensbestand
Ik kan absoluut niet al mijn mails verliezen, de map outlook is toch mijn gans outlookbestand, mails van gemaakte onderliggende mappen inbegrepen, de twee mappen van onze e-mail accounts bevatten toch de e-mails van ons beiden, in IMAP dus tweemaal hetzelfde?

Als ik (ik heb het exe bestand nog) mijn Outlook 2010 wis in het configuratiescherm en MS Outlook 365 installeer en nadien mijn pst bestand importeer moet ik toch helemaal niets instellen voor mijn twee e-mail adressen, of ben ik nu weer verkeerd?
Alvast een fijn oudjaar en tot wederhoren graag..
Willy
 

Bijlagen

  • Outlook backup gegevensbestand.png
    Outlook backup gegevensbestand.png
    93.7 KB · Weergaven: 93
Hallo,

heb net hetzelfde gehad met office 2007 ,destijds origineel gekocht ...de voorbije jaren veel problemen gehad ,telkens na win10 updates ..blokkeren en zelfs een gedeelte van een mail in een andere taal .Ik heb een 2-3 maand geleden office 2019 pro gekocht voor 10 euro bij cdkey.be ...kreeg dan het licentie nummer per mail ,ingelogd op de microsoft site en office 2019 gedownload ,nummer ingegeven en O.K. ....als je even op google kijkt kom je aanbieders tegen, office 2021 voor 19 euro en office 2019 voor 9,25 euro ...bij Aliexpres aan de helft ...maar wat als het niet werkt en te betalen met visa .Ik ben geen comp.expert en dan op youtube gezocht op welke manier ik mijn mails ,die ik zeker wil behouden van o.a.pensioen ,verzekeringen van mijn ex werkgever ( ben nu +70 ) enfin voor mij belangrijke mails , het is mij gelukt om deze pst files over te brengen op een nieuwe laptop met een usb stick .
dus wat ik kocht is een eenmalige aankoop en bij wijze van spreken levenslang ( tot microsoft dan weer roet in heteten gooit zeker ..met updates en nieuwe windows versies )Hun winkel moet draaien hé !! Imap en Pop 3 ken ik niet ...ik denk dat de "internet installateur " destijds pop3 heeft gebruikt .
grt,
françois
 
Dag Loomax,

voor alle zekerheid nog even nagezien en buiten de mails ,staan er ook de bijlages nog bij ,zoals verzekeringen ,..maar het beste is ook ze toch nog even uit te printen en op te bergen in een map ....en dan denk ik ( zie ook op dit forum ) de Hp laptop van de kleinzoon ...minder dan 3 jaar en HD defect ...alles kwijt !!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan