Varia Motorola g82 5G

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

De laatste week zakt mijn batterij van mijn gsm zienderogen, zelfs als ik hem niet gebruik.
De ene keer wordt hij warm als hij aan het opladen is, de andere keer niet. Ik heb hem zo ingesteld dat hij maar tot 80% laadt, zou gezond zijn
hem tussen de 25 en 80% te houden.

Ik heb er een app opgezet namelijk Devinfo en die zegt dat de gezondheid van de batterij goed is.
Hij laadt ook nog steeds vlug op, de gsm is 2,5 jaar oud.

Ik heb geen nieuwe app erop gezet dus ik zou niet weten aan wat het ligt, op een nacht is hij eens van 80% naar 0% gegaan.
Ik zet die 's nachts altijd op vliegtuigstand, en op accubesparing.

Kent er iemand een app, die waarmee ik simpelweg met een druk alle apps sluit, alhoewel er geen open staan, behalve natuurlijk de noodzakelijke en als ik erop bezig ben.
Ik heb er wat apps van ChatGPT opgezet, maar die trekken op niet veel, vind ik.

Dus als iemand een antwoord weet, graag.

Groet,

Ed

Ik heb geen Motorola maar bij mij (toch ook android) ziet dat er zo uit :

Bekijk bijlage 256399

Verbruik weergegeven in dalende volgorde.
heb het gevonden accugebruik, staat op 85%, scherm 1%? Google Play 1%, Mobiel Netwerk 1% en de batterij staat al op 85%.
Is een uur geleden opgeladen, toch raar niet??

Bijlagen

• Screenshot_20250502-231922.png
    Screenshot_20250502-231922.png
    43.6 KB · Weergaven: 5
als je zo een 12-tal apps hebt die allemaal 1 % gebruiken ga je vrij snel naar beneden hé ...
ja maar zoals ik al zei, ik sluit altijd direct mijn app na gebruik, bv it's me, gebruiken en sluiten, mail lezen en sluiten, bank bekijken en sluiten?
Enfin, ik moet stoppen, het was al lang geleden dat ik hier was, maar heb teveel, je weet wel
alvast bedankt, mocht je nog een idee hebben ik hoor je wel
bedankt voor de handleiding

ed

Volgens mij is zijn batterij niet meer ok. Android kan kijken welke app het meeste verbruikt, maar wij hebben geen gezondheids instelling van onze batterij zoals apple dit wel heeft. Dan is het gissen, maar een batterij die warm wordt is normaal, maar de ene keer niet en de andere keer wel is dan weer niet normaal. Dit zijn allemaal tekenen van een batterij die niet meer ok is. Net als het heel erg snel ontladen van zijn toestel zonder dat hij er iets mee doet, dit zijn echt wel tekenen van een batterij die niet meer ok is.

ik dacht aan of je een originele oplader van Motorola gebruikt of een goedkopen.
wand met niet goed werkende oplader kan uw batterij ook warm worden en uw smartphone niet goed opgeladen zijn.

wat ook nog de oorzaak kan zijn door een update
kijk eens na of er nu nog een update is en deze het probleem kan verhelpen

Laatst bewerkt:
Volgens mij is zijn batterij niet meer ok. Android kan kijken welke app het meeste verbruikt, maar wij hebben geen gezondheids instelling van onze batterij zoals apple dit wel heeft. Dan is het gissen, maar een batterij die warm wordt is normaal, maar de ene keer niet en de andere keer wel is dan weer niet normaal. Dit zijn allemaal tekenen van een batterij die niet meer ok is. Net als het heel erg snel ontladen van zijn toestel zonder dat hij er iets mee doet, dit zijn echt wel tekenen van een batterij die niet meer ok is.
Ik had de app Devinfo opgezet en die geeft alles weer van de telefoon, bij batterij stond: gezond, maar nu ook, ik heb mijn gsm vannacht uitgezet, ik dacht dat ik nog 50% had, als ik hem terug opzette daarjuist stond hij nog op 40% of kan dit niet, ik kan me vergissen of al vergeten zijn dat het 50 of 40 was, dat weet je van mij, ik had het moeten opschrijven.
Enfin, ik heb er 45' mee gelezen en hij stond al op 25%, ik denk RIP batterij
Oorzaak.....
Oorzaak.....
Hoi Lange Pier, mijn batterij is zeker al meer dan 500x opgeladen en ik dacht ook aan het geheugen effect.
Mijn batterij zakt tot 25 % en dan laad ik die op tot 80%.
Er bestaat zoiets als de cache van de batterij ledigen maar ik geraak er niet aan, die optie staat niet tussen de mogelijkheden als ik hem speciaal opstart.
.
ik dacht aan of je een originele oplader van Motorola gebruikt of een goedkopen.
wand met niet goed werkende oplader kan uw batterij ook warm worden en uw smartphone niet goed opgeladen zijn.

wat ook nog de oorzaak kan zijn door een update
kijk eens na of er nu nog een update is en deze het probleem kan verhelpen
Patrick, ik gebruik de originele oplader van Motorola 100% zeker. Er is wel vorige week een beveiligingsupdate geweest, maar hoe ik die kan terugzetten naar de toestand van voor de update dat weet ik niet van een gsm, iemand wel??

Dat heeft dat soort batterijen niet, dat was met de nikkel-cadmium batterijen, tis gewoon de ouderdom.
Heb een tablet van 3 jaar die hetzelfde probleem heeft, snel leeg.
Leesvoer indien interesse.
ja dacht het al dat het over andere batterijen ging, toch interessant, thanks

Terug
Bovenaan