Windows 11 monitor op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo: Ik heb een probleem(pje):Ik heb op mijn pc Windows11 Geinstalleerd,deze werkte prima totdat mijn monitor kuren kreeg zoals enkele keren even op zwart te gaan en dan weer terugkwam.Dus ik dacht ik ga de video omzetten naar onboard deze zit in de processor(intel 8350k)dus ben ik naar de bios gegaan en heb de video ingesteld op onboard,toen heb ik de PC afgesloten om de hdmi kabel te verwisselen naar onboard,en vanaf die tijd blijft de monitor op zwart,ik kan ook niet meer in de bios komen,heb van alles al geprobeerd,andere HDMI Kabels en een vga kabel aangesloten gehad maar niets helpt.Als ik de pc aanzet dan krijg ik het bericht van (No Video Input en Enter Sleep Mode)Volgens mij start de PC gewoon op want de Ventilatoren draaien wel.Wie weet hoe ik in de bios kan komen?Op starten en dan op de F2 toets of Del toets drukken,dat weet ik wel maar ook dat werkt niet.Dus wie o wie heeft er voor mij een oplossing?

Moederbord Asrock Z390 Pro4
 
1) Zit misschien je videokaart scheef in het slot?

Mogelijke oplossingen:
knoopcel eruithalen en 2 uur eruit laten!
Stroom van je pc en voedingkabel eraf halen
Daarna er weer in doen en hopen dat het werkt!
 
Defecte HDMI Kabel ?
Krijgt het beeldscherm spanning ? Als je hem uit en aan zet zie je dan iets op de scherm ? Als je de instellingsknoppen die vaak aanwezig zijn bedient, zie je dan iets op het scherm ?
Soms heeft het beeldscherm een 230V Euro stekker, maar soms een losse adapter voeding. Bij een adapter kan deze defect zijn of een defect kabeltje of stekkertje.
Maar het beeldscherm zelf kan natuurlijk ook overleden zijn.
Als u verder niets inwendig met de installatie van de besturing in de pc heeft veranderd is de kans klein dat daar het probleem zit omdat u zegt dat alles goed gewerkt heeft tot het scherm kuren kreeg. Maar niets is uit te sluiten natuurlijk.

Omdat u zegt dat tijdens het verwisselen naar onboard het scherm het helemaal niet meer deed gok ik dat de dader hier de HDMI kabel is.
 
Laatst bewerkt:
Hallo aardbei,ik ga dit proberen,je hoort er nog van,videokaart zat er goed in,maar het is nu de video van de processor de Intel 8350K daar zit een video in,ik heb de videokaart eruit gehaald,dus hij zou de Onboard eigenlijk gelijk moeten herkennen.
 
Kunt u een beeldscherm van iemand lenen en dan liefst natuurlijk een HDMI scherm om uit te sluiten dat het niet aan uw scherm ligt.
Want het meeste wat u vermeld wijst wel in die richting van een defect scherm of kabel.
Als dat geleende scherm het dan wel doet, kunt u in ieder geval naar de instellingen van het BIOS.

Kort samengevat vermeld u:

  • Beeldscherm begon kuren te krijgen ( dus alles werkte daarvoor wel )

  • Daarna aangesloten op de Onboard videokaart van het moederbord ( Daarna was er helemaal geen beeld meer )

  • Beeldscherm terug aangesloten zoals het zat ( Dit werkte nu ook niet meer )

  • VGA geprobeerd ( Dit werkt ook niet )
 
Een beelscherm van iemand anders proberen??? Mogelijks heb je de oplossing zelf in huis. Menig tv heeft een externe decoder die verbonden is met een HDMI kabel.
Dus zie eens na of uw tv hier geen mogelijkheid is.
 
Hallo Quit,ik heb zelf een 2e scherm maar dat werkt ook niet,ik heb in de bios de videokaart afgesloten en de Onboard instelling geactiveerd en toen de PC uitgezet,en sindsdien werkt de monitor of mobo niet meer,zou kunnen dat ik het verkeerd heb gedaan met de volgorde van omzetten?
 
Dan blijft er niet veel meer over.
3 verschillende video uitgangen die dus niets meer doen.
Heb je dan misschien een verkeerde instelling gedaan in het BIOS ? Ik zou even niet weten wat maar je weet nooit.
Ga eens in het BIOS naar de Default Settings.
 
Dat van de batterij uitnemen is ok
Maar daaran terugzetten is voor de ene na uren en voor de andere enkele seconden?


Drivers van de videokaart updaten naar NIEUWSTE versie kan ook geen kwaad doen.
Dan wel rechtstreeks van Asus
 
Hallo Quit,dat is het nu juist,ik kan niet in de bios komen,als ik de PC aanzet blijft het scherm op zwart,dus ik kan met geen mogelijkheid in de bios komen,ikzelf denk ook dat ik een foutje in de bios heb gemaakt,maar ja als je er niet in kan komen kun je het ook niet oplossen.En nogmaals ik heb er geen videokaart meer inzitten,het is nu de grafische chip van de processor die het moet doen.
 
Hallo Quit,dat is het nu juist,ik kan niet in de bios komen,als ik de PC aanzet blijft het scherm op zwart,dus ik kan met geen mogelijkheid in de bios komen,ikzelf denk ook dat ik een foutje in de bios heb gemaakt,maar ja als je er niet in kan komen kun je het ook niet oplossen.En nogmaals ik heb er geen videokaart meer inzitten,het is nu de grafische chip van de processor die het moet doen.
Goed lezen : voorstel is de pc te openen en bios batterij een tijdje te verwijderen of een reset af te dwingen op het moederbord. Daarna staat bios op fabrieksinstelling. Zal dus vermoedelijk op de interne kaart staan.
Hierna zou je terug moeten kunnen opstarten in bios als hij dat al niet zelf doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan