Windows 11 monitor op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo: Ik heb een probleem(pje):Ik heb op mijn pc Windows11 Geinstalleerd,deze werkte prima totdat mijn monitor kuren kreeg zoals enkele keren even op zwart te gaan en dan weer terugkwam.Dus ik dacht ik ga de video omzetten naar onboard deze zit in de processor(intel 8350k)dus ben ik naar de bios gegaan en heb de video ingesteld op onboard,toen heb ik de PC afgesloten om de hdmi kabel te verwisselen naar onboard,en vanaf die tijd blijft de monitor op zwart,ik kan ook niet meer in de bios komen,heb van alles al geprobeerd,andere HDMI Kabels en een vga kabel aangesloten gehad maar niets helpt.Als ik de pc aanzet dan krijg ik het bericht van (No Video Input en Enter Sleep Mode)Volgens mij start de PC gewoon op want de Ventilatoren draaien wel.Wie weet hoe ik in de bios kan komen?Op starten en dan op de F2 toets of Del toets drukken,dat weet ik wel maar ook dat werkt niet.Dus wie o wie heeft er voor mij een oplossing?

Moederbord Asrock Z390 Pro4
 
Hallo Mik.dit heeft aardbei ook al voorgesteld en heb ik dat gedaan,de bios batterij heb ik er zeker 3 uur uit gehad en toen teruggeplaatst,maar geen succes,volgens mij heb ik in de bios een fout gemaakt met het omzetten naar de interne grafische chip van de CPU(Intel 8350K),dus daarom zou ik graag in de bios willen,maar dat gaat gewoonweg niet,ik denk als ik in de bios zou kunnen dat het snel opgelost is.Heb je voor mij een oplossing hoe ik in de bios kan geraken,en dan bedoel ik niet de gebruikelijke handelingen om in de bios te komen,die weet ik wel maar dat werkt niet.
 
Bios resetten is nog de einige mogelijkheid.


lees goed!

Met LRMOS1 kunt u de gegevens in CMOS wissen. Om de systeemparameters te wissen en terug te zetten naar de standaardinstellingen, zet u de computer uit en haalt u de stekker uit het stopcontact. Gebruik na 15 seconden wachten een jumpercap om pin2 en pin3 op CLRMOS1 gedurende 5 seconden kort te maken. Wis de CMOS echter niet direct nadat u het BIOS hebt bijgewerkt. Als u de CMOS moet wissen wanneer u net klaar bent met het bijwerken van het BIOS, moet u eerst het systeem opstarten en vervolgens afsluiten voordat u de actie CMOS wissen uitvoert. Houd er rekening mee dat het wachtwoord, de datum, de tijd en het standaard gebruikersprofiel alleen worden gewist als de CMOS-batterij wordt verwijderd.
 
Hallo Mik: Ik heb het goed gelezen,ik heb het voorstel van aardbei uitgevoerd,en dat was PC uitschakelen,voedingskabel eruit halen,knoopcel batterij minimaal 2 uur eruit halen,en nadien alles weer aansluiten en batterij weer terugzetten,maar wat jij bedoeld met een reset af te dwingen op het moederbord??????????Dat is abacadabra voor mij.
 
Of inderdaad is de laatste hoop de CMOS clearen, of is de BIOS corrupt en dan is je MOBO naar de haaien of je moet iemand kennen die je BIOS kan flashen. Dat is niet zo simpel, je BIOS chip moet van je moederbord gehaald worden daarvoor en met een apparaatje dan de juiste BIOS in gelezen worden, dan moet de chip terug op het moederbord geslodeerd worden. Ik denk niet dat veel mensen die kennis hebben en de tools. Ik heb noch de kennis, noch de tools.
 
Hallo aardbei,ik heb het geprobeerd om het bios te resetten maar dat is ook niet gelukt,ik denk dat het MOBO kapot is,het is jammer maar het is niet anders ik zou zeggen hartelijk dank voor de hulp jammer dat het niet gelukt is.
 
dank je wel aardbei,maar ik denk dat ik er maar een ander mobo inzet,heb er nog 1 liggen,waar ook tpm2.0 op zit.Maar in ieder geval hartelijk dank voor je hulp,jammer dat het niet is gelukt maar ik ben er weer wel wat wijzer van geworden,ik heb weer verschillende dingen geleerd.
 
Gingen de ledjes van het moederbord wel branden?
Laatste mogelijkheid. Haal alle aangesloten kabels naar cdroms, harddisks , videokaarten eraf
en probeer het opnieuw met de ''powerswitch reset'' methode.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan