Diverse Philips 220vw, monitor scherm reinigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat materiaal dt scherm is weet ik niet, zachte plastik of zoiets. Denkeilijk heb ik al zo'n 2 schermen stukgemaakt, je denkt harder te moeten drukken bij't reinigen maar zijn nu plekken die zwart blijven. Staan hier nog, niet in dienst meer.
Deze monitor wil ik heelhouden, heeft maar 25 gekost bij de kringloop en is een hele vooruitgang tov al het vorige.. Als hij uit is zie je er wazigheid op, kalk of zoiets. En toch is alles redelijk scherp en leesbaar.
Reinig je zoiets of is't afblijven?
 
Je kan dit reinigen, maar enkel met schuim dat even inwerkt en je dan zorgvuldig en voorzichtig afwrijft zonder ook maar enigzins te drukken. Ik heb zo'n spuitbus hier maar zou niet weten waar ik die ooit heb gehaald.

Je kan proberen met speciale kuisproducten voor glas, als die niet agressief zijn - vaak op basis van ammoniak.

Als je drukt, duw je de cellen die tussen 2 platen zitten en de kleur en licht van een beeld weergeven gewoon kapot.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een microvezeldoekje dat ik heel licht vochtig heb gemaakt met water. Daarna licht droog wrijven met een andere droge microvezeldoek.
Bij hardnekkige vlekken maak ik de doek vochtig met water waarin een druppel afwasmiddel is opgelost. Vooral niet teveel schoonmaakmiddel gebruiken.
Nooit hard wrijven. En altijd een schone doek gebruiken, want 1 zandkorrel kan al voor lelijke krassen zorgen.

@lange pier In een ver verleden heb ik de monitor van mijn vriendin vernield doordat ik Glassex gebruikte. De monitor zag er daarna vreselijk uit: allemaal doffe vlekken.
 
Doe m'n brillenglazen er ook mee en met keukenpapier, de dames van Pearl werden helemaal gek want dat mocht je er nooit voor gebruiken, tablet en phone zijn er ook niet van onder de indruk, werken ook nog prima, euvel is, ben stronteigenwijs.:)
 
Een tv, pc scherm en laptopschermen zijn niet gemaakt uit glas maar een kunststof, reinigen met producten om glas te reinigen zeker niet gebruiken, en inderdaad ook geen papier gebruiken om te reinigen, iedereen heeft zo zijn eigen methode, maar ik blijf bij mijn product waarvoor het dient, kost 2 euro met doekje erbij, daarvoor moet je het niet laten.
 
Doe m'n brillenglazen er ook mee en met keukenpapier, de dames van Pearl werden helemaal gek want dat mocht je er nooit voor gebruiken, tablet en phone zijn er ook niet van onder de indruk, werken ook nog prima, euvel is, ben stronteigenwijs.:)
Zo kuis ik ook al jaren glazen van de brillen hier in huis ( 4 brildragers in huis). Mijn laptopscherm kuis ik ook met brillenpoetsmiddel van Hans Anders en keukenpapier, nog nooit een probleem gehad. Ik doe dit wel als mijn laptop afligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan