Windows 11 2 computers op 1 monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een oude samsung 55 inch curved smart tv gekregen van een vriend en ik speel met het idee om dat in mijn hobby kamer te installeren en
te gebruiken als monitor maar dan op 2 computers beeld in beeld m.a.w. pc 1 links en pc 2 rechts op hetzelfde scherm ik weet niet als dat lukt in Windows .Je kan natuurlijk een tweede scherm aan een pc hangen maar alles op 1 scherm daar zoek ik achter misschien lukt het dat zou fantastisch zijn.Ik heb vroeger ooit eens een KVM-systeem gekocht op een computerbeurs om te schakelen tussen 2 computers maar was daar niet echt enthousiast over
Als er hier iemand een suggestie heeft

Ter info beide pc's draaien op Win 11 en er zijn voldoende hdm poorten op alle toestellen .
 
Een monitor met 2 HDMI poorten heb ik nog nooit gezien. Maar als je monitor 2 verschillende ingangen heeft (vb. SVGA en HDMI) en je PC's ook kan je de ene op SVGA en de andere op HDMI aansluiten.
Welke PC je wil zien bepaal je dan door te switchen op de monitor tussen de ingangen.
Waarschijnlijk kan dat met één of ander On Screen Display menutje met een knopje op de monitor.

Kan dit niet, dan moet je een KVM kopen. En er zijn er echt wel gebruiksvriendelijke.
2 soorten : met een fysieke knop of switch <> met een hotkey aansturing vanop de PC's. Hangt af van je voorkeur en je budget.
 
Ik heb een oude samsung 55 inch curved smart tv gekregen van een vriend en ik speel met het idee om dat in mijn hobby kamer te installeren en
te gebruiken als monitor. Ter info beide pc's draaien op Win 11 en er zijn voldoende hdm poorten op alle toestellen .
Heb er echter een hard hoofd in dat een TV iets anders dan HDMI zal aanvaarden als ingang. Is per slot van rekening niet gemaakt als monitor.
 
Ik heb mij waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt de bedoeling is om ter zelfder tijd beide pc's op 1 scherm te krijgen nu liggen de beide pc's elk aan één scherm pc 1 gebruik ik om opzoekwerk in beeld te hebben en pc2 gebruik ik om te experimenteren .

die oude tv is een samsung smart 55" dus vrij groot met 3 x hdm,1 x dp, 3xusb & 1 x RJ41 netwerk in de menu sources kan ik perfect kiezen uit de 3 hdm aansluitingen en pc1 of 2 kiezen dus een kvm is niet nodig .Het zal waarschijnlijk niet lukken zonder extra software op de tv/monitor .
Ik heb een kleinzoon die school loopt in HoGent zit in 3 de jaar IT zal eens vragen hoe/of het eigenlijk te realiseren valt
Toch hartelijk dank voor het meedenken prettig w.e
 
Software ervoor bestaat zeker:
DisplayFusion maakt het gebruik met meerdere monitoren een stuk gemakkelijker! Met krachtige functies zoals taakbalken voor meerdere monitoren, titelbalkknoppen en volledig aanpasbare sneltoetsen, maakt DisplayFusion het beheer van uw meerdere monitoren eenvoudig. Elke DisplayFusion-download wordt geleverd met een gratis Pro-proeflicentiesleutel van 30 dagen!

Het is wel de vraag of de tv als monitor te gebruiken is wat Philip V al meld.
 
1650030905678.png


pc 1 links en pc 2 rechts op hetzelfde scherm dit is dan toch niet virtueel me dunkt ...
🤔
 
pc 1 links en pc 2 rechts op hetzelfde scherm dit is dan toch niet virtueel me dunkt ... 🤔
De beide helften reageren wel alsof het virtuele monitors zijn.
Heeft wel zo'n gigantisch 4K scherm nodig en héél veel schermbreedte... zie je soms bij beurs-traders, maar die hebben geld hé ...
Software die dit voor mekaar krijgt is eerder prijzig.
 
92 Euro is niet niks hé ... en dan nog afwachten wat het geeft met je 'oude' TV, de software is ontworpen voor 4K.

Er zal in elk van die PC's dan ook wel een dijk van een grafische kaart nodig zijn om die TV aan te sturen met een aanvaardbare resolutie denk ik ...
 
Het zal aan mij liggen, maar heb je er al eens gedacht om het met remote desktop te proberen? Eén PC direct op het scherm aansluiten en de tweede via RD. Kun je in ieder geval ervaren hoe het is. Over het algemeen vergt dit relatief weinig capaciteit van de PC's. Tenzij je met hele oude machines werkt.
 
Ik heb het gisteren een goed gesprek gehad met mijn kleizoon ook eens geprobeerd die twee pc's op hdmi en via sources tussen A & B lukt perfect maar beide terzelfder tijd lukte niet ook was het beeld verre van oke dus ik ben tot het besluit gekomen dat ik ga passen voor zo een oplossing met die tv en verder werken zoals nu met 2 monitoren
 
Ik heb mij waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt de bedoeling is om ter zelfder tijd beide pc's op 1 scherm te krijgen nu liggen de beide pc's elk aan één scherm pc 1 gebruik ik om opzoekwerk in beeld te hebben en pc2 gebruik ik om te experimenteren .

die oude tv is een samsung smart 55" dus vrij groot met 3 x hdm,1 x dp, 3xusb & 1 x RJ41 netwerk in de menu sources kan ik perfect kiezen uit de 3 hdm aansluitingen en pc1 of 2 kiezen dus een kvm is niet nodig .Het zal waarschijnlijk niet lukken zonder extra software op de tv/monitor .
Ik heb een kleinzoon die school loopt in HoGent zit in 3 de jaar IT zal eens vragen hoe/of het eigenlijk te realiseren valt
Toch hartelijk dank voor het meedenken prettig w.e
Ter zelfdertijd het beeld vna de 2 pc's op het scherm krijgen gaat alleen lukken als de smart Tv Picture in Picture (PIP) ondersteund.
Kijk hier eens : https://www.samsung.com/nl/support/...ure-in-picture-pip-instellen-op-mijn-monitor/
Ik weet echter niet of dit ook gaat werken met 2 externe bronnen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan