Diverse Philips 220vw, monitor scherm reinigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat materiaal dt scherm is weet ik niet, zachte plastik of zoiets. Denkeilijk heb ik al zo'n 2 schermen stukgemaakt, je denkt harder te moeten drukken bij't reinigen maar zijn nu plekken die zwart blijven. Staan hier nog, niet in dienst meer.
Deze monitor wil ik heelhouden, heeft maar 25 gekost bij de kringloop en is een hele vooruitgang tov al het vorige.. Als hij uit is zie je er wazigheid op, kalk of zoiets. En toch is alles redelijk scherp en leesbaar.
Reinig je zoiets of is't afblijven?
 
ik heb met instanet ook nog nooit problemen gehad
maar ik heb wel met "vochtige huishouddoekjes boni" die met citroen problemen gehad ( om duiven poep van mijn terras te doen is het was goed)
ik heb eens een pc muis me afgekuist en ik heb ze daarna moge weggooien , omdat ze plakkerig geworden was
 
Shine van Kruitvat zelf heeft me kunnen overtuigen. Van die blauwe rol gebruikt speciaal voor ruiten, een dikke prop gemaakt. Wat van dat spul erop zodat er nooit druk komt op het scherm op 1 punt. Ook niet op scherm zelf gespoten zodat het via de zijkanten de electronica zou raken.
Nu heb ik een mooi zwart mat scherm, wazige witte wolken zijn weg.. Hoe noemt dat, de zwart wit balans is dan ok of zoiets.
 
nog simpeler en goedkoper en beter, klein scheutje in lauw/warm water. En als je me niet geloofd doe eerst je ramen in je huis eens. In nederland noemen ze het blauwe spiritus of zoiets. Instanet, glassex,....... das verleden tijd bij mij. Voor monitor gebruik zachte keukenrol of wcpapier en bevochtig dat , niet vollenbak op spuiten :) Test wel eerst uit qua concentratie!!!!!!
 
Lees hier veel mogelijke manieren, maar veelal afgeleid van het reinigen van glas (ramen) hou er rekening mee dat een scherm, laptop of gewoon computerscherm niet uit glas bestaat maar uit een kunststof!
 
Je meent het, glas wordt sowieso vrijwel niet gebruikt voor monitoren of notebooks.
Deze worden gebruikt.

Shares of plastic types in PC-monitors according to different sources (ABS: acrylonitrile butadiene styrene; EPS: extruded polystyrene; HIPS: high impact polystyrene; PA: polyacetate PP: PBT: polybutylene terephthalate; PC: polycarbonate; PE: polyethylene; PMMA: polymethylmethacrylate; PPO: polyphenylene oxide; PS: polystyrene; PUR: polyurethane; PVC: polyvinyl chloride).

 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan