Moeilijkheden bij opstarten windows 8 en bij toegang tot internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ulla545

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, in december heb ik een upgrade naar windows 8 gedaan. In het begin liep alles heel goed.
Maar sinds enkele weken heb ik regelmatig twee problemen :
1) verbinding met internet : bij het opstarten krijg ik soms geen verbinding met internet.
Heb al alles nagezien, krijg dan de melding dat het gecontroleerde onderdeel perfect werkt.
Meestal helpt het de modem uit te schakelen en dan terug op te starten. Een andere keer moet ik dan weer de pc terug opstarten.
2) nu komt daar nog bij dat windows 8 soms niet wil opstarten (pc maakt dan hevig geluid).
Bij heropstart loopt dan weer alles perfect. Heb ook al volledige scans gedaan (zelf een opstartscan); alle bedreigingen zijn verwijderd.
En toch blijven de problemen zich voordoen.
Nu heb ik wel vastgesteld dat mijn windows firewall zowel voor particulier als voor openbaar netwerk is geactiveerd.
Daarboven is er ook nog eens een firewall in mijn avast Internet Security ingebouwd en die is ook actief.
Zou het probleem daar kunnen liggen ?
En welke moet ik eventueel eens uitschakelen, maar dan zonder de beveiliging op te heffen ?
groetjes Ulla
 
Hallo, hier ben ik terug.
Gisteren liep alles prima : geen problemen bij opstarten.
Deze morgen dan terug hetzelfde probleem. Had wel gisteren niet meer de opdrachtprompt voor de harddisk kunnen doen, moest onverwacht vertrekken.
PC heeft dan deze morgen een automatisch herstel gedaan en is dan pas opgestart.
Nu heb ik terug volledige scans uitgevoerd zowel met avast als met malwarebytes.
Geen bedreigingen gevonden. Heb dan terug de veranderingen gedaan die door het herstel teniet gedaan werden.
En heb dan nu ook de harde schijf gescand en gerepareerd. PC is daarna gewoon terug opgestart zonder probleem.
Verder kreeg ik geen meldingen. Hoop dat het probleem nu opgelost is.
Zou het anders aan te raden zijn een herstel te doen waarbij juist nog windows op de pc blijft staan ?
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
 
dus de harddisk is gecontrolleerd geweest op fouten ...je heb een scan gedaan met avast en malwarebytes ( beiden gaven niets aan ) prima .
je kunt nu ook eens de sfc /scannow opstarten via een opdrachtprompt ,dit is dus niet hetzelfde als een checkdisk wat je eerder gedaan heb ...
de sfc /scannow hersteld de windows bestanden indien deze beschadigd zijn ....
is deze voldaan maak je pas een herstelpunt aan ...maar eerst de oudere verwijderen !!

dus wat ik je eigenlijk nu aanraad is om de herstelpunten te verwijderen ...
daarna maak jij terug handmatig een herstelpunt aan ....maar dit doe je pas als je er 100% zeker van bent dat het opstarten probleemloos gaat !( met verbinding !!)
 
ok, ik zal een sfc /scannow doen, maar heb eerst nog een vraagje :
kan het geen kwaad dat ik geen opstart DVD van windows 8 heb, heb in december een update gedaan via download.
Vond toen niet direct in windows 8 hoe ik daar een dvd van kon maken en ben het dan uit het oog verloren.
als pc volledig in orde is, zal ik toch een systeem-backup dvd maken.
En ik zal ook de recovery dvd die jullie aanbieden branden.
 
heb je de licentie bijgehouden van deze digitale upgrade?
indien het dan ook de 64bit versie betreft : Wel ook deze ISO is beschikbaar via pc tuts...
ik weet nu niet van buiten te zeggen of deze dan vrijblijvend te downloaden is of enkel voor die gene die een Donatie gedaan hebben ?
dit moet ik na zoeken ..

EDIT

HIER
werd een NZB file geplaatst waarmee je dus de upgrade dvd windows8 /windows8 pro x64bit mee kunt ophalen via gebruik te maken van spotnet of grabit...
je dient tevens in spotnet of grazbit de inlog gegevens van een payserver in te geven ...
 
Yesssss, opgestart zonder problemen deze morgen.
Juist die sfc /scannow zou ik dan nog moeten doen voor alle zekerheid.
Maar de ISO van de upgrade windows8 pro 64bits kan ik niet ophalen.
Ik krijg geen toegangsrecht tot deze site.
Spotnet heeft trouwens zijn activiteiten sinds 1 februari 2013 gestaakt.
Indien ik deze file kan ophalen kan ik die dan ook met ImgBurn branden ?
groetjes Ulla
 
je krijgt géén toegangsrecht omdat je over de inlog gegeven van de pay server dient te beschikken ...
deze kunnen we en mogen we je pas meedelen indien je een donatie doet ...
anderzijds kun je ook bij powernews zelf een abbo aankopen ...

wat jij daar vermeld over spotnet klopt dus niet want ik kom er dagelijks !
ja indien je deze ISO file ophaal kun je deze met imgburn op een dvd branden ... je dient de optie te nemen om een" image to disk" te branden op snelheid x4
 
er is geen verplichting om iets te storten ....

enkel deze opmerking :

wil je verder gebruik maken van usenet account dan zou je steunende lid moeten worden, denk er wel aan dat het bedrag hoger moet zijn dan 20 euro zo blijf je levenslang steunende lid .
http://www.pctuts.be/payments.php

dit is dus enkel een opmerking en géén verplichting !
 
Yesssss, opgestart zonder problemen deze morgen.
Juist die sfc /scannow zou ik dan nog moeten doen voor alle zekerheid.
Maar de ISO van de upgrade windows8 pro 64bits kan ik niet ophalen.
Ik krijg geen toegangsrecht tot deze site.
Spotnet heeft trouwens zijn activiteiten sinds 1 februari 2013 gestaakt.
Indien ik deze file kan ophalen kan ik die dan ook met ImgBurn branden ?
groetjes Ulla

Inderdaad, Spotnet werkt wel. Maar hier heb je een link die hetzelfde doet als Spotnet. Gewoon registreren. Je kan er dan altijd op zonder account. Maar je hebt wel die account nodig voor Grabbit. Het voordeel is dat er een lijn meer vrij is met deze vervanger en ook dat als er teveel trafiek is op onze lijnen, deze nog beschikbaar is.
 
#31

Deze morgen dan terug hetzelfde probleem. Had wel gisteren niet meer de opdrachtprompt voor de harddisk kunnen doen, moest onverwacht vertrekken.

Verwijder deze eens uit de automatische opstart. Dit zijn allemaal overbodige programma's die automatisch opstarten met Windows.

HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe
HKLM\..\Run: [NortonOnlineBackupReminder] "C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\Activation\NobuActivation.exe" UNATTENDED
HKLM\..\Run: [SwitchBoard] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
HKLM\..\Run: [AdobeCS5ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.ex e" -launchedbylogin
HKLM\..\Run: [AdobeCS6ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS6ServiceManager\CS6ServiceManager.ex e" -launchedbylogin
HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNo tifier.exe"
HKCU\..\Run: [OfficeSyncProcess] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE"
HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\ulla\AppData\Local\Facebook\Update\Faceb ookUpdate.exe" /c /nocrashserver
HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
 
Als security expert zou je moeten weten wat volgende regel doet?
HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

Updates controlleren van je Java RE en een notification geven wanneer er een update beschikbaar is? Aangezien updates hierrond zeer belangrijk zijn wegens exploits hierop zou ik dit toch maar laten staan...
 
Als security expert zou je moeten weten wat volgende regel doet?
Swake een "security expert" noemen is toch wat al té veel eer. Maar of je die automatische JAVA-update nu moet instellen bij de opstart of niet, is eigenlijk eerder een keuze van de gebruiker. Je kan het net zo goed verwijderen, als je op een andere manier geregeld de updates van je gebruikte programma's controleert.
 
En welke andere manier mag dat dan wel zijn? Ga jij elke dag je Java versie controleren of er updates zijn op de website van Oracle? Dat doet niemand... zonder enige vorm van automatisering is dit een hopeloze zaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan