Moeilijkheden bij opstarten windows 8 en bij toegang tot internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ulla545

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, in december heb ik een upgrade naar windows 8 gedaan. In het begin liep alles heel goed.
Maar sinds enkele weken heb ik regelmatig twee problemen :
1) verbinding met internet : bij het opstarten krijg ik soms geen verbinding met internet.
Heb al alles nagezien, krijg dan de melding dat het gecontroleerde onderdeel perfect werkt.
Meestal helpt het de modem uit te schakelen en dan terug op te starten. Een andere keer moet ik dan weer de pc terug opstarten.
2) nu komt daar nog bij dat windows 8 soms niet wil opstarten (pc maakt dan hevig geluid).
Bij heropstart loopt dan weer alles perfect. Heb ook al volledige scans gedaan (zelf een opstartscan); alle bedreigingen zijn verwijderd.
En toch blijven de problemen zich voordoen.
Nu heb ik wel vastgesteld dat mijn windows firewall zowel voor particulier als voor openbaar netwerk is geactiveerd.
Daarboven is er ook nog eens een firewall in mijn avast Internet Security ingebouwd en die is ook actief.
Zou het probleem daar kunnen liggen ?
En welke moet ik eventueel eens uitschakelen, maar dan zonder de beveiliging op te heffen ?
groetjes Ulla
 
dag ulla

vraagje heb jij de windows defender uitgezet in je onderhouds centrum of via het configuratiescherm....
deze moet effectief uitstaan ...
het betreft hier dus niet om de windows defender die we kenden onder de windows7
de windows defender in windows 8 is wel degelijk HET Security pakket van Microsoft ( deze heeft dus ook een firewal , antivirus en anti spyware mee ) deze defender dient dan ook effectief uit te staan !
controlleer eerst dit !!!

tevens kan het 1ste probleem met je 2de verband hebben !
 
2) nu komt daar nog bij dat windows 8 soms niet wil opstarten (pc maakt dan hevig geluid).
Bij heropstart loopt dan weer alles perfect. Heb ook al volledige scans gedaan (zelf een opstartscan); alle bedreigingen zijn verwijderd.

Een computer die hevig ratelend geluid maakt , duid meestal naar mogelijk aanwezige spyware. Nu lees ik ook dat er bedreigingen zijn verwijdert, maar daarom is de oorzaak niet verwijdert.
Met wat heb je de bedreigingen verwijdert en heb je hiervan eventueel nog logbestanden.
 
Bedankt voor de snelle reactie, heb de defender uitgeschakeld. Hij geeft natuurlijk aan dat ik nu niet beveiligd ben. Zal de volgende keren bij opstarten zien of de problemen opgelost zijn. Heb nu nog een vraagje : ben ik nu met de avast Internet-Security voldoende beveiligd, nu jullie ook zeggen dat ik de firewall van windows 8 ook mag afzetten ? Is het bv aan te raden een ander progje te downloaden om bv spyware te detecteren ? groetjes Ulla
 
de avast heeft dus ook een antispyware optie meegekregen ...maar indien je deze niet volledig vertrouwd kun je best ook de malwarebytes free installeren ...
deze werkt mooi samen met eenieder ander beveiligings software zonder conflicten te geven ..
het verschil in de malware free en de pro is dat jezelf in de free versie dient aan te geven dat je de update's wenst op te halen ...
de pro versie doet dit vanzelf indien dit aangevinkt staat bij instellingen
download malwarebytes free

gelieve eens te antwoorden op de vraag van Swake
 
Een computer die een hevig ratelend geluid maakt, duidt meestal op slijtage van de harddisk.

Bij oudere besturingen kan het voor komen dat een schijf gefragmenteerd is en de bestanden zich verspreid over de schijf bevinden. Een harddisk moet hierdoor onnodig zoeken naar de bestanden, dit kan een ratelend geluid veroorzaken.
Ook te weinig geheugen waardoor er steeds naar een wisselbestand gezocht en geschreven moet worden of een overvolle schijf kan zeker bij oudere schijven een soort ratelend geluid geven.

Dat een schijf andere geluiden gaat maken zodra er spyware op staat is mij niets van bekend.
 
Sorry Swake, ik heb de bedreigingen verwijdert met avast, maar ik heb spijtig genoeg de kluis reeds leeg gemaakt.
Heb wel nog de details van de resultaten.
Er waren 5 bedreigingen met het kenmerk "laag" betreffende een zipbestand dat ik juist van iemand gekregen had.
Alles werd naar de kluis doorverwezen.
Die zip heb ik natuurlijk ook direct uit mijn map downloads.verwijderd (hij was nog niet geopend).
maar een zesde bedreiging kreeg het kenmerk "hoog".
Die heb ik wel ook naar de kluis gezet, maar kan de map zelf niet vinden in windows 8 (in windows 7 had ik daar geen probleem mee).
Hier de verwijzing naar de map : C:/users/ulla/AppData/Local Low/Sun/Java/Deployment/cache/6.0/48.37661efd291/>hw/class.
Is de map AppData verborgen in windows 8 ? wilde die overlaast reeds raadplegen voor de tijdelijke internetbestanden.
 
de map AppData hoort bij de verborgen Windows bestanden ...
om deze weer te geven open je je configuratiescherm en je klik op map opties
klik verder op de tap " weer geven "
scrol in de lijst naar onderen tot je de vermelding ziet " verborgen bestanden en mappen weer geven ".
zet een vinkje bij de optie " verborgen bestanden , mappen en stastions weergeven "
bevestig dit met toepassen en ok
wees voorzichtig met deze verborgen mappen en bestanden !!
 
Heb nu nog een vraagje : ben ik nu met de avast Internet-Security voldoende beveiligd, nu jullie ook zeggen dat ik de firewall van windows 8 ook mag afzetten ?
groetjes Ulla

je kan immers controleren of je avast firewal aan staat !
open je OnderhoudsCentrum door op het vlaggetje te klikken in je taak balk. of via het configuratiescherm >OnderhoudsCentrum
bij mij staat er de avg internet security 2013 op de pc en de defender is uitgeschakeld.
zie afbeelding.
Bekijk bijlage 10175
 
Bij ratelende harddisk zou ik toch eerst een gaan kijken naar de toestand van die harde schijf.
Met checkdisk krijg je een idee of het probleem daar niet zou kunnen zitten. Ratelen van malware ... wat een klucht.
Hier kan je een goede handleiding vinden om deze controle te doen in Win 8.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan