Review Mijn Huawei P Smart 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar mijn Vernee Apollo Lite het begeven heeft moest er een vervangend toestel komen.
Ons budget was heel erg klein omwille van verschillende redenen, dus kortom het werd een toestel met een abonnement bij Proximus. toestel van 9€ met een maandelijkse bijdrage van max 5€ was dus de enige optie die open stond.
Ik had natuurlijk ook een optielijstje.
Bovenaan staat NFC (near feald connection) contactloos betalen in het Nederlands dus.
Graag Full HD+, al is HD+ ook goed.
Minimum 3 GB RAM
Minimum 32 GB intern geheugen
Octa-Core van minimaal 1,6 GHz.
Oh ja, na 3 jaar een waardeloze camera gehad te hebben, wou ik ook wel eens eentje met een betere camera. Maar dat kan niet moeilijk zijn.

Er zijn toestellen van 9€ met 0€ maandelijkse bijdrage. Er stond een Nokia in het lijstje, de Nokia 2.2, oh ja die beviel me wel, maar had wel enkele punten van mijn verlanglijstje niet. Geen NFC, 2 GB RAM, 16 GB intern geheugen. Dus die viel al meteen af. Er stond nog een LG ook op het lijstje bij Proximus met 0€ maandelijkse bijdrage, die had wel NFC, maar die had dan een te trage CPU en te weinig RAM, dus die viel ook af.

Ik heb jaren zitten zeggen dat Samsung en Huawei er bij mij nooit in kwam omwille van hun skin, ik hou van kale Android, de hardware is van beide merken wel ok, maar de skin vind ik NIET ok.
Dit gezegd zijnde kom ik dan aan het lijstje van toestel prijs van 9€ en een maandelijkse bijdrage van 5€ per maand.
Ik kan daar heel erg kort in zijn. Er zijn 2 toestellen in deze lijst. Beide toestellen voldoen aan alle eisen. Hebben een voldoende snelle CPU, voldoende RAM, NFC, en genoeg intern geheugen. Maar nu komt het natuurlijk, het gaat namelijk om de Samsung Galaxy A20e en de Huawei P Smart 2019. laat nu dit DE 2 merken zijn die ik eigenlijk NOOIT wil zolang ze aan die skin houden. Ik sta met mijn rug tegen de muur. Mijn Vernee laadt niet meer op, ik moet veranderen, budgettair gezien kunnen we niet anders als zo werken. Dus is het kiezen of delen. Mij kennende heb ik dan maar de beste deal van beide gekozen. Het is dus de Huawei P Smart 2019 geworden. Waarom?
Samsung HD+, Huawei Full HD+= + voor Huawei dus.
3 GB RAM Samsung, 3 GB RAM huawei= gelijk voor beiden
32 GB intern geheugen Samsung, 64 GB intern geheugen Huawei= + voor Huawei dus.
1,7 GHz octa- core Samsung, 2,2 GHz octa-core Huawei = + voor Huawei dus.
1,9f lens Samsung, 1,8f lens Huawei = + voor Huawei dus.
3000 mAh batterij Samsung, 3400 mAh batterij Huawei = + voor Huawei dus.
USB C voor Samsung, micro USB voor Huawei = + voor Samsung.
Conclusie = 1 gelijk en 1 + voor Samsung, dus wint Huawei met vlag en wimpel.
Ik heb mijn Huawei P Smart 2019 sinds afgelopen Zaterdag 09/11/2019, veel kan ik er nog niet over vertellen. Dit doe ik in een volgende post.
 
Ben ik blij dat ik voor de Huawei P Smart gekozen heb?
Ja en nee.
Meer ja dan nee.
Nee is enkel voor de skin en de foeilelijke notch
Ja is voor al de rest, vooral voor de camera.

Als je de skin vervangt door de onnavolgbare Nova Launcher dan schiet enkel nog de notch voor jou over als "nee" !
Het schijnt dat Huawei nogal drammerig doet als je hun "skin" wil uitschakelen, niks van aantrekken.
 
Als je de skin vervangt door de onnavolgbare Nova Launcher dan schiet enkel nog de notch voor jou over als "nee" !
Het schijnt dat Huawei nogal drammerig doet als je hun "skin" wil uitschakelen, niks van aantrekken.
Is het instellingen menu dan ook aangepast? Vrees er wel een beetje voor.
 
We zijn nog geen maand ver, maar toch al een flinke update.

Ik heb sinds maandag Android 10 mogen ontvangen op mijn Huawei P Smart 2019. Dit is welliswaar nog niet de definitieve versie van Android 10. Dit betreft een Beta versie Wel is die vrij gegeven door Huawei zelf, geen rare dingen dus. Daar ik heel erg bezig ben met Android en alles eromheen vond ik mezelf wel een geschikt persoon om daaraan mee deel te nemen.
Hoe moet je daaraan deel nemen, wel heel simpel, je moet een Huawei account aanmaken, dat duurt allemaal niet erg lang en ze vragen geen rare dingen. Dus je privacy is goed onder controle, wat Trump en zijn companen ook mogen beweren, ik heb er nog niets van gemerkt.
Dan heb je ook een Huawei HiCare app nodig om daaraan mee te kunnen deelnemen. De geruchten dat je een Beta app moet installeren is dus larie en apekool. De HiCare is het enige wat van tel is.
Dan moet je wachten tot er een uitrol is van een beta programma. Je kan wachten tot ze het zelf aangeven dat er een beta programma is, maar je kan ook handmatig scannen. Je kent mij waarschijnlijk wel al, ik scan handmatig op nieuweheden. Tussen ons gezegd en gezwegen. Dit gaat sneller.

Dan komt er een update aandraven naar Android 10 voor mijn toestel, je krijgt de nodige waarschuwingen met waar het nog mis kan gaan. Wat er wel al stabiel draait word gelukkig ook wel meegegeven. Met wat wordt meegegeven beslis jij dan of je ermee door gaat of niet. Ik was wat bang, maar ja het bloed kruipt waar het niet kruipen kan zegt men soms. De enige reden waarom ik bang was. Er stond bij de nog falende zaken, dat er sommige bankt apps nog niet compatibel zijn met Android 10. Na wat denken en zo, ging ik er toch voor.

Ja hallo een update van 3,4 GB groot. Dat ging via de wifi wel vrij vlot, dit was binnen gehaald in een kwartiertje tijd.
Het installeren ging nog vlotter, dit klusje was geklaard in 5 minuten. Dan moesten de apps wel nog bijgewerkt worden en dat duurde ook nog wel eens een dikke 5 minuten. Dus viel dit heel erg mee. Dit ging eigenlijk snel vond ik.

Dan was het ontdekken van Android 10 aan de beurt. Heel het menu wat ik eindelijk een beetje onder de knie had is weer helemaal veranderd. Maar wel nog helemaal Huawei. Ik wou wel dark modus hebben, dat moest ik niet meer zoeken, dat was meteen zo ingesteld.

Wat merk ik na een paar dagen Android 10 te gebruiken?

Ten eerste, hij werkt precies iets vlotter. Vind ik totaal niet erg.
De dark modus vind ik leuk, maar er stond al heel veel in dark modus zonder dat ik gehele dark modus had. Dus heel veel is er niet veranderd vind ik.
Maar de grootste winst maak ik op batterij gebied. Voordien ging hij 2 dagen mee en met veel geluk kon ik er eens een dagje bij breien. Maar nu doet hij met gemak 3 dagen op een laadbeurt. Wat een zege is me dat.

Besluit.
Ik ben dik tevreden over Android 10 op mijn Huawei P Smart 2019.
 
Het is tijd voor een nieuwe update van mijn Huawei P Smart 2019.
Die skin steekt nog steeds in mijn maag, maar het went wel. Het menu blijft erg rommelig vind ik.
Heb ondertussen al enkele updates gekregen voor mijn toestel van Huawei en veel merk je er niet van. Wel dringt hij aan om alles zelf te willen doen. NOPE, ik wil de touwtjes in handen houden. Is dat dan zo gek misschien Huawei dat IK de touwtjes in handen wil hebben? Zo opdringerig is hij wel. Telkens er een update voor gelijk wat komt aandraven van Huawei krijg ik wel de vraag of ik toch wel niet wil overschakelen naar automatisch updaten. Nee, nee en nog eens nee. Ik wil dit zelf zien wat wanneer tevoorschijn komt. Als dit automatisch gaat heb ik daar geen zicht meer op en dat wil ik dus NIET.

Ruim een maand of 2 geleden heb ik een grote update gekregen van mijn besturingssysteem. Heb nog steeds Android 10, veel merk ik niet dat er veranderd is, behalve dan 1 ding.
De batterij gaat echt onnoemelijk veel langer mee als ervoor.
Ik kon al niet klagen over mijn batterij duur. Ik zat op 1 à 2 dagen, met de nadruk op 2 dagen. Dag 2 had ik dan nog iets van een dikke 20% over. Dus nog ruim voldoende. Heb dan ruim 2 maand geleden een grote update gehad en sindsdien gaat mijn batterij 2 à 3 dagen mee. Zoals nu ook. Ik heb hem gisteren avond opgeladen, ben nu 23u verder en mijn batterij niveau staat op 79%. Dus ik kan morgen ook nog zeker mee. Als hij ruim 20% per dag zakt, dan kan er nog wel een dagje erachteraan geplakt worden. Mijn gebruik is ook niet anders geworden. Ik gebruik hem nog evenveel. Hij is gewoon een pak zuiniger geworden. Nu heb ik wel zo al 2 keer meegemaakt dat ik hem na dag 3 vergat op te laden. Dan heb ik op dag 4 nog een dikke 20% over, maar onder de 25% zakt ze plots wel heel erg veel sneller als ervoor. Dus kom ik nog tot de middag met die dik 20% door en dan is het gedaan met de pret. Op het werk kan ik niet laden, dus zit ik zonder tot ik terug thuis ben dan. Dat is gewoon omdat hij zoveel langer mee gaat op 1 lading dat ik het vergeet om mijn toestel op te laden.

Zou ik terug een Huawei toestel kopen?
Met wat er toen te verkrijgen was met mijn krap budgetje en wat Proximus toen aanbood denk ik wel dat ik terug voor de Huawei P Smart 2019 zou gegaan zijn. Al zou de Nokia 6.2 ook wel in de running geweest zijn. Maar toen ik naar de winkel ging wist ik trouwens niet dat de Nokia 6.2 niet in de running zat. Ik denk nog steeds dat de Huawei de beste keuze was met mijn budgetje dat ik toen beschikbaar had en wat Proximus toen aanbood met de eenmalige 9€ voor het toestel en 2 jaar 5€ erbij. je kon ook kiezen voor een opleg van 10€ en dan had je betere toestellen in de running, maar daar we niet weten wat de toekomst brengt en dat de maanden dicht liggen, moest het met 0€ of 5€ opleg per maand gebeuren en in die optiek denk ik wel dat ik toen de beste keuze heb gemaakt. Dus ja ik zou terug voor de Huawei gegaan zijn. Is dit mijn favoriete keuze, neen en nog steeds niet. Ik had liever gehad dat ze Motorola toestellen ook in de aanbieding hadden gehad. Dan was het zeker een Motorola geworden. Xiaomi mocht ook nog, maar dit hebben ze ook niet, ze hebben daar enkel nog ZTE, maar geen Xiaomi.
 
@cve het fenomeen dat een batterij eens ze onder de 20% zakt, peilsnel begint te zakken is normaal ... is eigenschap van Lithium-Ion batterij.
 
Dat is het punt niet hé Skippy - Cve zegt juist dat hij héél tevreden is over de batterij en dat die beter is dan ooit ! Waarom hij aan een nieuw bakske toe is zegt hij eigenlijk niet in zijn post ...
 
Mijn oogjes waren al klein geworden
Comp1.gif
 
Waar zeg ik dat ik een bakske nodig heb?
Ik heb helemaal niets nodig. Mijn batterij gaat heel erg lang mee. Ik heb hem wel vanavond met 39% aan de lader gehangen. Waarom hij vandaag zoveel geakt is is heel erg logisch te verklaren. ik heb deze avond buiten enkele uren bezig geweest op de Smartphone in plaats van op mijn laptop. We hebben vandaag ook wel heel veel gerommeld op het werk met de smartphone ook. Werkgerelateerd natuurlijk he. Ik kan niet goed uit het hoofd rekenen en ik gebruik dan mijn smartphone als rekenmachine. Ik gebruik daarvoor de MI calculator, dat is de rekenmachine van Xiaomi, een prachtige app en super uitgebreid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan