Mediaplayer gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb in de caravan een mediaplayer. Het is een Eminent EM7485. Die vertikt het regelmatig om op te starten. Ik krijg het aanmeldingsscherm maar daar blijft het bij.
Heb hem open gemaakt. Nergens iets te bespeuren die defect kan zijn. Condensatoren staan niet bol. Trouwens, er zit niet zoveel electronica in. Meeste is smd.
Heb nog een TTTVBOX 4K liggen. Werkt met Kodi. Nog een oudere versie. Ben daar geen favoriet van. Heb er te weinig ervaring mee. Vind het een heel gedoe om enkel een bestand af te spelen van extern aangesloten HDD.
Dus, wie weet wat het beste hiervoor is. Ik zou zeggen een mini Windows toestel. Moet enkel maar op internet kunnen en film afspelen van HDD. Liefst met HDMI uit.
Hoe meer voorstellen, hoe beter. De Eminent was voor mij heel goed. Maar helaas die is defect en weet niet waar ik die zou kunnen laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik thuis een Asus O!Play mediaplayer.
Hier zijn verschillende soorten in, ik heb er eentje waar een harddisk in kan. Ik heb daar een SSD in geplaatst, maar er past ook een gewone schijf in.
Ik ben nog geen bestandsformaat tegengekomen wat hij niet kan afspelen.
 
Bestaat er trouwens ook een media player die alle streaming diensten ondersteund? Zoals Netflix, Amazon Prime, Disney, ...
 
Wat bedoel je met ondersteunen ? Het zijn toch abonnementen die je betaald.
KODI heeft vb. plugins voor alles wat je kan bedenken maar gratis zal je er niet veel afhalen.
 
Uiteraard zijn die diensten niet gratis. Maar stel dat je overal een abonnement neemt, kan je die dan met één en dezelfde media player benaderen. Ik had onlangs ergens gelezen dat een bepaalde streaming dienst (Netflix, Amazon, ..?!?) niet te decoderen was met...?!?(Linux based devices??) tja, daar gaat men geheugen. Soite, zoiets in die richting dus :)
 
Dat zal niet van de hardware maar de software afhangen denk ik ... maar met die Amerikaanse streamers weet je maar nooit, dat klopt.
Iemand die uit ervaring hierover iets kan zeggen hier ?
 
De recente versie van die Eminent gooit hoge ogen bij Nl.Hardware ...

Is toch zeker 2 jaar oud. Gebruik deze thuis. Enig verschil met de 7485 is dat er geen HDD ingebouwd kan worden. Maar is een prima toestel. Heb hem gekocht omdat ik van de 7485 ook tevreden ben. Zo had ik er eentje voor thuis en eentje in de caravan. Maar de 7485 werkt niet altijd meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan