Hardware mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Iemand die een suggestie heeft voor een goede mediaplayer.Altijd tevreden geweest van mijn xtreamer en werkt nog(lokaal) maar had soms problemen met netwerkverbinding waardoor ik SMB 1.0 moest installeren....Heb nu windows 11 en lukt totaal niet meer om netwerkverbinding te maken.Heb dus smb 1.0 geinstalleerd,firewall ook in orde,maar toch lukt het niet.Met windows 10 was het soms zoeken maar nu...

Ondertussen heb ik gevonden dat dit uit een reddit topic komt. Want de woorden en uitleg over uPNP wat hierboven staat is ronduit uit het niets gegrepen. Daarom dat ik even wilde weten waar dit vandaan kwam. Geschreven door personen die blijkbaar ook maar totaal niets over netwerken kennen.

'uPNP gaat over poorten'
Mja, ALLES van netwerkcommunicatie gaat over een socket = adres en poort.

'uPNP is IP-poortbeheer'
Hier weet ik zelfs niet wat ik me daar moet bij voorstellen, IP-poortbeheer...

Als je zomaar andermans larie overneemt, zorg er dan voor dat het geloofwaardig is en technisch toch correcter onderbouwd is.

Ik geef de/een oorzaak waarom het niet werkt of mogelijk is.
Daar is geen magische oplossing voor. Erg om te zeggen, maar dat komt neer op het vervangen van het betreffende toestel. Wat ook aangeboden wordt in andere posts (door uzelf onderandere).

Maar als je andere oplossingen aanbied met technische termen die je zelf niet beheerst, dan 'kan' er een probleem zijn. Zoals hierboven, informatie welke gekopieerd wordt van ander fora, geschreven door personen die totale onzin verkopen.
Ik gebruik evengoed Google om antwoorden te krijgen, maar het is nuttig om de zin en de onzin te kunnen scheiden. En hievoor moet je je kunnen en willen verdiepen in die materie. Dat is leren...

TFTP werd vroeger wel eens gebruikt om thin clients te booten met een image die dan bereikbaar was via een TFT server.
Soort van PXE boot, wat tegenwoordig nog wel 'veel' gebruikt wordt. Ik weet eigenlijk niet of TFTP nog veel gebruikt wordt.
TFTP is dus vrij specifiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan