Hardware mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Iemand die een suggestie heeft voor een goede mediaplayer.Altijd tevreden geweest van mijn xtreamer en werkt nog(lokaal) maar had soms problemen met netwerkverbinding waardoor ik SMB 1.0 moest installeren....Heb nu windows 11 en lukt totaal niet meer om netwerkverbinding te maken.Heb dus smb 1.0 geinstalleerd,firewall ook in orde,maar toch lukt het niet.Met windows 10 was het soms zoeken maar nu...

SMB3 alleen aangezet en hij ziet de werkgroup op mijn mediaspeler

uiteraard geavanceerde instellingen voor delen van bestanden
en opties voor mediastreaming aangezet

heb wel de winshare manager moeten gebruiken om de juiste rechten te krijgen.
Gedaan met de emergency sharing register fix (met admin rechten) en configure shared folder settings

sharing register fix voor windows 11- 24H2 schijnt zo ook te kunnen, maar niet geprobeerd!

Gaat wel voornamelijk over File Sharing tussen 2 Windows-PC's.
Géén woord over een mediaplayer apparaat.

Die aanpassingen kunnen dus niet aan beide kanten worden uitgevoerd, waar die site wél toe oproept.

ik dacht van in begin aan de VLC player dacht, dat die ook via netwerk kon gebruiken.
ik kan misschien fout zijn of het mis hebben.
als het van op uw latop naar uw smart tv is, zou dat moeten kunnen.
maar dan moet die app voor uw tv ook beschikbaar zijn .

SMB3 alleen aangezet en hij ziet de werkgroup op mijn mediaspeler

Men vraag is ook vrij technisch, omdat ik weet dat het enige kennis vraagt om een juist antwoord te verkrijgen.
Je kan niet enkel SMB3 aanzetten. Men kan SMB2/3 aan (= default) of uitzetten, en/of SMB1 aan of uitzetten. Dus je antwoord is technisch onmogelijk. Je dient ook niets (SMB2/3) aan te zetten out of the box.

Maw, het is best mogelijk dat je een connectie hebt met SMB2 ipv SMB3. Nu is dit voor Windows 11 allemaal goed genoeg. Het werkt...
Maar het is dus technisch niet juist om te zeggen dat het met SMB3 werkt, met enkel de info die je verschaft.

Er is een powershell cmd waarmee je de gemaakte SMB verbindingen kan raadplegen en de juiste info verkrijgt.

Get-SmbConnection

Onder de 'Dialect' property staat de versie die gebruikt is voor de verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan