Opgelost mail online wel en in mailapp lukt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn schoonvader heeft een proximus mail.
Hij heeft problemen met het verzenden en ontvangen van mail.
Omdat hij echt niet handig is en online zijn mails lezen en verzenden te omslachtig is wenst hij zoals ik ook doe, het met de of ingebouwde mail applicatie van Win 10 of met thunderbird werken.
Heeft er iemand een idee hoe wij dit werkende kunnen krijgen?
Het betreft dus om een @skynet.be mail adres.
 
Even recapituleren:
Topic: 'mail online wel en in mailapp lukt het niet'
- webmail skynet werkt (?): gebruikt ww1 (ingesteld voor het probleem opdook?)
- mailapp (met de juiste instellingen en 'getest' op meerdere PC's): gebruikt ww2 ('aangereikt' door 'betrokkene'?)

Bent u zeker dat ww1 = ww2 ?
 
Even recapituleren:
Topic: 'mail online wel en in mailapp lukt het niet'
- webmail skynet werkt (?): gebruikt ww1 (ingesteld voor het probleem opdook?)
- mailapp (met de juiste instellingen en 'getest' op meerdere PC's): gebruikt ww2 ('aangereikt' door 'betrokkene'?)

Bent u zeker dat ww1 = ww2 ?
Inderdaad, mail online lukt op de pc wel, op mijn schoonvader zijn tablet met win 10 niet.
De mail werkt uiteindelijk wel op mijn vrouw haar pc en op de Smartphone van mijn schoonvader.
De mail app werkt op mijn vrouw haar pc en op mijn schoonvader zijn Smartphone.
Dus enkel op de tablet van mijn schoonvader lukt het niet.
Ik wacht nu nog op het toetsenbord van bij de tablet zodat ik Win 10 kan herinstalleren, want volgens mij ligt de fout daar ergens.
 
als je eigenschappen doet van deze pc dan zie je daar de installatie datum zo kan je ongeveer weten hoe out deze is
Heeft een nieuwe installatie gekregen van mij donderdag, maar ik moet nu een verloop kabeltje hebben van micro USB naar USB-A, om een muis op aan te kunnen sluiten. Want het bijhorende bluethoot toetsenbordje werkt nu nog niet en thouchscreen wat dit toestel ook geeft ook nog niet. Asus mocht er wel voor gezorgd hebben dat er toch 1 gewone USB poort op zat, maar ja dat ding is zo dun dat dit nu onmogelijk is om dit erin te krijgen.
 
ik heb zo iets gekocht op de markt bij van die kramen met al die bakken .
usb A kan je herkennen aan dat binnen wit is , heb je nog kabels van Gsm's of de eerst smartphone van vroeger die waren nog op micro USB
 

Bijlagen

  • 20220827_190258.jpg
    20220827_190258.jpg
    39.2 KB · Weergaven: 67
Beste mensen,
Ik heb goed nieuws, de 2 in 1 tablet Asus T100chi heeft zijn installatie gehad van Win 10, het kabeltje is binnen en ik heb de mail uiteindelijk kunnen activeren op dat onding.
Ik had het zogezegd werkend gekregen, maar er kwamen geen mails binnen. Dus werkt deze nog niet. Nu had ik dit tablet dingetje een paar uur gerust gelaten, niet dat ik dacht dat dit het probleem zou oplossen, maar ik kwam erachter dat bij het terug komen bij het toestelletje dat de instellingen verouderd waren, dat kreeg in het meldingscentrum te zien. Ik ben dan in de instellingen gegaan en heb dan bij mail in de instellingen gaan kijken en daar kon ik op 2 knoppen drukken, dat ene was beheren en dat andere was oplossen. Op oplossen geklikt en ja hoor na enkele seconden, bijna een minuut, kwamen da mails binnen. Eindelijk dat ding kan ook weer de deur uit. Dat hij er nu met zijn fikken van blijft en juist maar gaat gaan kijken naar de mails in plaats van er van alles mee uit te spoken en hem aan iedereen geven om er dingen mee te doen. Ik ga het hem nog eens goed in zijn oren fluisteren dat dit ZIJN laptopje is en dat niemand anders daar zaken mee heeft. Net als zijn Smartphone, daar hadden we ook een hoop problemen mee, maar dit kon ik wel makkelijker oplossen. Dus het is in orde gekomen. Niet dat ik hier de oplossing gekregen heb, maar dit had ik ook niet gemeld dat er op kwam dat zijn instellingen verouderd waren. Maar dat had ik eerder wel niet gekregen.
Bedankt aan iedereen die mij toch een beetje geholpen heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan