Opgelost mail online wel en in mailapp lukt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn schoonvader heeft een proximus mail.
Hij heeft problemen met het verzenden en ontvangen van mail.
Omdat hij echt niet handig is en online zijn mails lezen en verzenden te omslachtig is wenst hij zoals ik ook doe, het met de of ingebouwde mail applicatie van Win 10 of met thunderbird werken.
Heeft er iemand een idee hoe wij dit werkende kunnen krijgen?
Het betreft dus om een @skynet.be mail adres.
 
@PhilipV klopt, heeft ook geen zin meer als je commentaar niet bekeken wordt, vandaar de verwijdering met reden : niet nuttig blijkbaar.

als ik #12 herlees en bekijk beticht ik toch niemand van verwijdering me dunkt ....
 
Laatst bewerkt:
Het heeft er 2u. gestaan - niet iedereen leeft aan zijn PC hé ...
Geef deelnemers in een onderwerp aub. wat meer tijd om te bekijken, te proberen ...

En je verliest uit het oog dat niet enkel de vraagsteller een topic leest, ook anderen kunnen interesse hebben en op die manier ontneem je hen de mogelijkheid om mee te lezen wat jij te vertellen hebt.

Vb. hier :
1661108384238.png


Niet doen, laat gerust staan wat er staat ! Behalve als het ongeoorloofd is, maar dan doen wij moderatoren wel het nodige.
Overigens, daarop heb ik nog nooit moeten betrappen - je inbreng is vaak zéér gewaardeerd.
 
Beste, ik heb het helaas erg druk met van alles en nog wat.
Ik lees zoveel mogelijk, zeker de topics die ikzelf heb gestart. Mijn pc ligt nu pas aan van 21.30u , dus veel tijd heb ik nog niet gehad om alles na te lezen.
Ik heb al met dat nummer in proberen te loggen beginnende met 2 letters, heb dan al geprobeerd in te loggen met zijn eigen gecreeerd wachtwoord. Heb al zijn mailbox gereset, heb al een andere mailbox geprobeerd, heb al met @ skynet geprobeerd, heb het met de andere mogelijke @proximus en zo ook geprobeerd. Heb al gekeken naar de poorten, of die juist staan. Die staan allemaal zoals het hoort, poort 993 en als ik het zo uit mijn hoofd goed heb 578 voor uitgaande. Maar als ik het hier nu verkeerd heb getypt, veroordeel mij nu niet. Als ik er gisteren en eergisteren mee bezig was, heb ik wel goed gecontroleerd of ik wel de juiste poorten gebruik ook SSL en dat andere ben ik ook weer vergeten. Die staan ook juist. Ik ben gewoon ten einde mijn kunnen, volgens mij ligt het ergens aan Proximus zelf.
Op de vraag of mijn schoonvader gaat veranderen naar Telenet, antwoord is heel erg kort, nee. Hij is 73 jaar en kent nergens iets van. Hij blijft bij Proximus omdat dit het vroegere belgacom was en dat is van de staat en dat is goed. Al de rest is zever volgens hem. Maar dit ff terzijde.
 
De verbindsbeveiliging staat fout!

De instellingen​

Uitgaande serverinstellingen​




Authenticated SMTP
  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS
Tip: stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).


Inkomende serverinstellingen​



IMAP
  • Servernaam: imap.telenet.be
  • Poort: 993
  • Beveiligingstype: SSL
 

Om het zoeken wat te vergemakkelijken hebben we een legenda aangemaakt:
of
 
Laatst bewerkt:
@J.W. , ben jij zeker van die poortnummers? Want ik heb steeds andere waarden gevonden voor @skynet hoor. Dat was voor inkomende 993 en voor uitgaande ik dacht 578
Dit zijn de instellingen bij mij voor Thunderbird. Ik heb deze reeds aan andere personen doorgegeven die problemen hadden met Thunderbird en bij iedereen werken ze.
Het waren wel Telenet klanten.

#20 is een kopie van mijn instellingen en die werkt.
 
Wat mogelijk is dat er een fout op de Outlook Windows mail app zit deze kan verwijderen en op nieuw installeren
Nee dat is het ook niet, want mijn vrouw heeft hem zo om te proberen zijn mail account bij haar willen bij instellen, ze heeft er al 5 werkende op haar mail app, dus die werkt probleemloos, maar haar vader zijn mail account erin krijgen lukt ook niet.
 
Dit zijn de instellingen bij mij voor Thunderbird. Ik heb deze reeds aan andere personen doorgegeven die problemen hadden met Thunderbird en bij iedereen werken ze.
Het waren wel Telenet klanten.

#20 is een kopie van mijn instellingen en die werkt.
Ok, ik ga deze dan ook eens proberen.
 
maar je weet dat je deze moet nemen voor @skynet.be en normaal stel hij alles zelf in,
maar hier staat het nog eens wand wat bij #10 en #22 klop bijna, achter de 993 moet er nog een :1 staan en bij uitgaan 587:0 .
bekijk ook het filmpje daar staat het ook !

  • Server voor binnenkomende e-mail (IMAP): imap.proximus.be:993:1
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): relay.proximus.be:587:0



1661259898532.png
 
maar je weet dat je deze moet nemen voor @skynet.be en normaal stel hij alles zelf in,
maar hier staat het nog eens wand wat bij #10 en #22 klop bijna, achter de 993 moet er nog een :1 staan en bij uitgaan 587:0 .
bekijk ook het filmpje daar staat het ook !

  • Server voor binnenkomende e-mail (IMAP): imap.proximus.be:993:1
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): relay.proximus.be:587:0



Bekijk bijlage 252478
dat dubbel punt en dat cijfertje na het poortnummer haalt ook niets uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan