Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,

Ik ben nu al drie dagen bezig een spiksplinternieuwe Desktop Pc klaar te stomen voor mijn kleinkinderen. Alle lukt prima (denk ik toch) en alles werkt naar behoren, maar: in het onderhoudscentrum zie ik dat ieder half uur het volgende gebeurt:
Livecomm.exe werkt niet en is gestopt. Details zijn als volgt:

Naam van probleemgebeurtenis: MoAppHang
Volledige pakketnaam: microsoft.windowscommunicationsapps_17.5.9600.20315_x64__8wekyb3d8bbwe

Uren zit ik nu al op Google te zoeken en blijkbaar zitten er veel met Win 8.1 met het zelfde probleem. Echter ook bij de Microsoft forums wordt er geen duidelijke oplossing voorgesteld. Ook in de Services vind ik niets relevant om te starten.

Moet ik wachten op een update of is er toch bij mij iets aan de hand die niet overal voorkomt?

Is er een genie onder ons die hiervoor een oplossing heeft? Ik denk en hoop van wel.

Mvg | Walter
 
Ik heb deze links goed gelezen en alles gedaan wat voorgesteld werd.
De Apps troubleshooter gerund. Geen resultaat. De mail app echt verwijderen heb ik niet gelezen.
Verbeter me als ik fout ben.
Kijk, op het eerste werkt alles goed, maar die meldingen dat een paar dingen niet werken. Ik ben niet gerust om die pc zo bij mijn nageslacht te deponeren.

Op Google vind ik opvallend weinig hieromtrent.

Mvg / Walter
 
WaWa,

Ik weet het niet meer.

Je zou (weeral ...) voor minder, niet ?

De mail app echt verwijderen heb ik niet gelezen.
Verbeter me als ik fout ben.

Heb je dan onderaan wel doorgeklikt naar de volgende pagina ?

530b9ec96ad04-community.jpg


Quote uit het topic op Microsoft Community:

After following your conversation with John Latter and not having the boldness/patience to reinstall 8.1 I noticed your reference to "The crash.... is because of the Mail App for sure". Uninstalling the Mail App has stopped the crashes (for the last three days at least) and my Reliability Index is heading for its happier zone.
 
deze 3 onderstaande vermeldingen vind men zelfs niet terug in de lijst services ...
- Livecomm.exe rageert niet meer;
- Skydrive.exe werkt niet meer;
- Skydrive Sync Engine Host werkt niet meer..
*denk dan ook dat het beste wat jij kunt doen is om de optie te nemen om windows zichzelf te laten herstellen ..met name Automatisch herstel ..
Ashampoo_Snap_2013.12.31_23h25m27s_003_.png
 
Q.,
Ik vind niet direct hoe ik daar kom. Via systeemherstel vind ik de geavanceerde opties niet.
Ww

klik op " instellingen "
klik verder op " pc-instellingen "
kies voor " bijwerken en herstellen "
kies voor " systeemherstel "
hier zie je nu de mogenlijkheid je systeem te herstellen ...
1- met behoud van bestanden ..foto's muziek ..documenten (maar geen geinstalleerde programma's )
2- een herinstallatie te doen ( hier ben je dus alles kwijt
3-de geavanceerde optie **deze selecteer je en je kiest voor Automatisch herstel "
 
Ergens is het niet conform: ik kies sysyeemherstel en ik krijg drie opties:
1. Pc vernieuwen...
2. Alles verwijderen en opn...
3. Geavanceerde opstartopties

Klik ik op drie, dan herstart de pc - zonder meer.

Ik heb wel een herstel flash drive, maar van mijn andere pc (32-bit), deze is 64. Maakt dat wel wat uit?

Er staat wel een Systeemkopie op de D-partitie - geen aparte schijf.

???

Ww
 
het gaat hier toch om een Windows 8.1 dacht ik
*ik spreek dus niet over het gebruik van een herstel flash drive of het gebruik van een systeemkopie ....
ik spreek hier over het automatisch herstel dat aanwezig is in elke windows 8 - 8.1
(er is wel een verschil tussen een win8 en een win8.1 om er aan te komen ,daarom ook dat ik er van uit ging dat het hier om de Win8.1 ging ...!)
 
Ik begrijp dat het laat wordt. Ik moet je nog zeggen dat ik ingelogd heb met mijn eigen microsoft account. De pc heb ik op de naam van mijn zoon geconfigureerd. Ik ben er niet uigekomen een padwoord voor hem te maken. Als Windows zijn paswoord vraagt kan ik niets meer doen tot hij bij mij komt (bevestigen met gsm, tel, enz.).

Ik vond een site waar men via de opdrachtprompt shutdown /r /o ingaf om op Advanced startup options te komen.

Nu ben ik weeral in de weer sinds deze middag om een probleem op te lossen die er sinds dag 1 was.

Miserie, miserie. ..

Ww
 
Het is Windows 8.1 !

Wat denk je van de manier via opdrachtprompt? Google > How to access Adavanced Startup Options in Win 8 en 8.1 <
Bericht #54 deed het niet omwille van wat ik zei in #55.

Misschien ben ik mis omdat het over Advanced Recovery options gaat.

Ik las ook bij Microsoft: (If Repair your computer is not listed as an option, then your computer does not include the System Recovery Options menu as a preinstalled recovery option.)

Is het daarom misschien dat ik niet verder kom? Dat kan toch niet?

Ondertussen ploeter ik verder.

WW
 
Laatst bewerkt:
Kun je terug naar de fabriekssettings met deze pc. Dus naar de toestand toen hij gekocht werd. Werkt alles dan wel naar behoren.
Als dit kan zou ik eens helemaal van voor af aan beginnen.
 
Er is bij mijn PC een schijf met herstel mogelijkheid... Ik zie er wel tegen op om alles terug opnieuw te beginnen vooropgesteld dat het lukt.
Dat was het laatste wat ik wou doen, tenzij er niets anders overblijft.
Geen poging meer? Hoe komt het dat de suggestie van Q om in Advanced System Recovery te komen niet lukt. Zie #54 en #55.
Mooi dat jullie het niet opgeven, maar nu word ik echt moe. De moed vergaat me als ik moet denken aan alles opnieuw beginnen.
Oef.
Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan