Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,

Ik ben nu al drie dagen bezig een spiksplinternieuwe Desktop Pc klaar te stomen voor mijn kleinkinderen. Alle lukt prima (denk ik toch) en alles werkt naar behoren, maar: in het onderhoudscentrum zie ik dat ieder half uur het volgende gebeurt:
Livecomm.exe werkt niet en is gestopt. Details zijn als volgt:

Naam van probleemgebeurtenis: MoAppHang
Volledige pakketnaam: microsoft.windowscommunicationsapps_17.5.9600.20315_x64__8wekyb3d8bbwe

Uren zit ik nu al op Google te zoeken en blijkbaar zitten er veel met Win 8.1 met het zelfde probleem. Echter ook bij de Microsoft forums wordt er geen duidelijke oplossing voorgesteld. Ook in de Services vind ik niets relevant om te starten.

Moet ik wachten op een update of is er toch bij mij iets aan de hand die niet overal voorkomt?

Is er een genie onder ons die hiervoor een oplossing heeft? Ik denk en hoop van wel.

Mvg | Walter
 
Ik heb het vroeger al gedaan zonder problemen. Trouwens de Emsisoft heb ik gekregen bij mijn verlenging als 'geschenk' om door te geven met Valentijn.
Office heb ik ook al eens dubbel ge-installeerd.

Ik heb de berichten zorgvuldig nagelezen en eigenlijk maar 1 mogelijke oplossing gekregen: de offline virusscanner van Microsoft doen draaien. Een werkje voor deze namiddag. Zal dit hiermee opgelost zijn? Deze Pc is pas drie dagen gebruikt en nooit zonder virusscanner geweest. Ook Mbam laten draaien en SuperAntiSpyware, zonder resultaat evenwel.
Mvg | Walter
 
ik koop jaarlijks een licentie AVG Internet Security 2014 [3-pc] zo heb ik nu ook de Avg pc tune up met 3 licenties waarvan ik er eentje heb verder gegeven aan mijne zoon die in Antwerpen woont ...
1 maand kon hij deze licentie gebruiken .. bij het opstarten van deze Avg pctune up kreeg hij de melding dat hij deze diente te verlengen , dit terwijl de licentie nog bruikbaar is tot 24 juli 2014 ..
ik heb daarop de avg support gemeld dat ik mijn zoon dus een licentie heb gegeven omdat ik er 1 te veel had ....daarop zei deze van de Avg support dat het voordeel pakket met 3 of meerdere licenties enkel mag gebruikt worden in het zelfde gezin onder hetzelfde adres en het niet de bedoeling is om deze verder te geven aan iemand die niet opdat zelfde adres woont .
 
ik koop jaarlijks een licentie AVG Internet Security 2014 [3-pc] zo heb ik nu ook de Avg pc tune up met 3 licenties waarvan ik er eentje heb verder gegeven aan mijne zoon die in Antwerpen woont ...
1 maand kon hij deze licentie gebruiken .. bij het opstarten van deze Avg pctune up kreeg hij de melding dat hij deze diente te verlengen , dit terwijl de licentie nog bruikbaar is tot 24 juli 2014 ..
ik heb daarop de avg support gemeld dat ik mijn zoon dus een licentie heb gegeven omdat ik er 1 te veel had ....daarop zei deze van de Avg support dat het voordeel pakket met 3 of meerdere licenties enkel mag gebruikt worden in het zelfde gezin onder hetzelfde adres en het niet de bedoeling is om deze verder te geven aan iemand die niet opdat zelfde adres woont .

Ik vraag mij af hoe men dit gaat controleren met dynamische IP adressen. Met een statisch IP adres kan ik me hier nog wel iets bij voorstellen, maar ik denk de helft of misschien wel meer mensen krijgen een Dynamisch IP adres van hun ISP toegewezen. Dus na elke nieuwe modem opstart een ander IP adres. Een adres dat alleen bij de ISP aan het huisadres gekoppeld is.
 
Dat is dan een AVG policy. Mijn Emsisoft was duidelijk om aan iemand anders te geven. Dit was geen twijfelgeval. Ook de tweede licentie van Office was een jaar gelefen ook elders geplaatst. Ik heb vroeger ook een Norton gekregen van een buurman.

A.u.b. kijk toch eens voor de Livecomm.exe.

Grtn | Walter
 
een scan met MRT heeft laatst hier ruim 12 uren geduurd ...nu dien ik er wel bij te vermelden dat deze dus al mijn opslag media's diende te scannen goed voor 3.5Tig
ter vermelding er werd niets gevonden ...
 
@Qtex, ik denk hier nog even over na wat je gezegd hebt over de AVG licentie.

Wat misschien gebeurd zou kunnen zijn is dat de licentie op jouw naam staat. De zoon in Antwerpen heeft een licentie van jou gekregen. Misschien moet je na het installeren een registratie doen en toen heeft hij misschien het adres in Antwerpen opgegeven. Dit adres klopt niet met Beringen en daarna trok AVG aan de bel.
Had hij jouw adres in Beringen ingevult had AVG niets kunnen doen.

Wat ik niet weet in mijn verhaal is of er na installatie een registratie volgt.
 
een registratie kan je doen ingeval je ook de support wenst te gebruiken ...registreren is dus niet verplicht ( dit had ik hem ook niet aangeraden !)
**we dwalen hier echter af ...laten we trachten uitkomst te bieden betreffende Livecomm.exe


@ Ww
Ashampoo_Snap_2014.02.24_12h20m52s_001_.jpg
 
Goed, ik ben terug thuis en begin aan alles wat voorgesteld werd.

Interessant Q #41. Mail, Skype en MS-Store. Maar: waarom blijft dit zich ieder half uur herhalen.

Nu laat ik Microsoft Safety scanner eens draaien. Luc, ik Denk dat MRT en MS-Safety Scanner niet het zelfde is.

Mvg | WW
 
Het Microsoft virusscanprogramma heeft niets opgeverd (snel).
Het onderhoudsscherm toont me nu:
- Livecomm.exe rageert niet meer;
- Skydrive.exe werkt niet meer;
- Skydrive Sync Engine Host werkt niet meer.
Nu zal ik de Store probleem-dinges laten draaien.
Fingers crossed.

Mvg | Walter
 
Vrienden,
Ik weet het niet meer. De betrouwbaarheids-index heb ik op mijn eigen pc nooit zo laag gehad: 1...
En steeds de zelfde meldingen. De Medion help-site stuurt me aldoor geautomatiseerde mails terug. Daar heb ik niets aan. Er werd mij nochtans gezegd dat hun hulp-site voortreffelijk was.
Ziet iemand bij ons er wel iets aan te doen? Zie vorig bericht #43.
M.v.g.
Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan