Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,

Ik ben nu al drie dagen bezig een spiksplinternieuwe Desktop Pc klaar te stomen voor mijn kleinkinderen. Alle lukt prima (denk ik toch) en alles werkt naar behoren, maar: in het onderhoudscentrum zie ik dat ieder half uur het volgende gebeurt:
Livecomm.exe werkt niet en is gestopt. Details zijn als volgt:

Naam van probleemgebeurtenis: MoAppHang
Volledige pakketnaam: microsoft.windowscommunicationsapps_17.5.9600.20315_x64__8wekyb3d8bbwe

Uren zit ik nu al op Google te zoeken en blijkbaar zitten er veel met Win 8.1 met het zelfde probleem. Echter ook bij de Microsoft forums wordt er geen duidelijke oplossing voorgesteld. Ook in de Services vind ik niets relevant om te starten.

Moet ik wachten op een update of is er toch bij mij iets aan de hand die niet overal voorkomt?

Is er een genie onder ons die hiervoor een oplossing heeft? Ik denk en hoop van wel.

Mvg | Walter
 
er werden problemen met een bepaalde App vast gesteld om dit te verhelpen dien je de Apps update functie aanstaan te hebben ... even zeer dien je de firewall er de toegang voor te geven ..
belangrijk : als de licentie van de geinstalleerde app niet synchroom is met de licentie van de gebruikte pc kan dit tot gevolg hebben dat deze app stopt met werken ..

om dit te controlleren ga je als volgt te werk ...
open de App Store.
plaats je muis rechtsonder in de hoek en klik op App updates ...(let op dit kan enkel met het Microsoft account ) mogelijk dien je je dan ook aan te melden ..
selecteer daarna op " Sync licenties "

heeft dit geen oplossing gebracht kun je ook opteren voor de App troubleshooter herstart dan wel je pc als deze gedaan is .
note : de app troubleshooter heb ikzelf nooit eerder dienen te gebruiken , ken deze dus zelf niet !
 
Merci Q,

Ik volg je aanwijzingen op en laat je weten of het wat oplgelost heeft. Momenteel loopt "repair windows all-in-one. Dit heeft me vroeger al meer dan eens soelaas gebracht.
Je hoort nog van me.
W.
 
normaal gezien zou je ook met gebruik van startisback de folder Apps vermeld moeten zien bij start....zelf gebruik ik het classic shell start menu
is dit niet zo dat je de store kunt benaderen via start dan dien je via de zoekopdracht aan de rechter kant van je scherm "store "in het zoekvenster te typen !
Ashampoo_Snap_2014.01.10_18h03m06s_003_.jpg Ashampoo_Snap_2014.02.21_22h36m15s_001_.png
 
Merci. Is gelukt. Maar nu wordt het pas moeilijk... Windows vertelt me dat er een probleem is met de "Block Device Mounter" en dat het stuurprogramma van de beeldschermadapter is verouderd. Zelfs Google weet niet wat een "block device" is en toont alleen diagrammen waar je zot van wordt.
Het is wel zo dat ik mijn beeldscherm moet ompluggen omdat ik met twee desktops werk en één monitor.
Maar heeft dat iets te zien met ► Livecomm.exe ◄ ??
Sorry man, dit zijn Windows perikelen.
Walter
 
het kan nooit goed zijn om je scherm telkens los te koppelen van de ene desktop om vervolgens deze aan te sluiten op de andere ...hopelijk zet je het scherm eerst ook uit met de aan/uit toets !
block device mounter heeft met het vergrendelingsscherm te maken wat aanwezig is in de win8 en ten voorschijn komt indien je de pc in slaapstand zet en deze laat ontwaken ook kun je via start het vergrendelings scherm starten ..(niet dat je dit hoeft te doen ! )
 
Q.
Er is geen aan-uit schakelaar aan deze monitor. Het is dus indd. het ruwe werk. Niettemin zegt Windows dat er geen betere driver kan gevonden worden. Heeft zoiets toch te maken met Livecomm.exe??

Ww
 
Laatst bewerkt:
Merci G.,
Bedankt voor deze zeldzame gelijkaardige Livecomm.exe probleem oplossingen. Nu ben ik weg op WE, maar maandag hou ik me er mee bezig.
De links lijken me de moeite waard. Op Google had ik echt niets gevonden.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Mvg ||| 》WW
 
Het is wel zo dat ik mijn beeldscherm moet ompluggen omdat ik met twee desktops werk en één monitor.

Waarom neem je dan geen KVM switch ? Hiermee switch je het beeldscherm + muis en keyboard om naar twee pc's.
Het is jammer dat je zo ver weg woont, ik heb hier nog een paar nieuwe liggen. Mag je gratis eentje van me hebben.

Deze bijvoorbeeld, ik moet even meten, volgens mij past hij door de brievenbus. Dus de verzendkosten naar Belgie zijn in dat geval laag.

P1080150 [800x600].jpg

P1080151 [800x600].jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan