Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,

Ik ben nu al drie dagen bezig een spiksplinternieuwe Desktop Pc klaar te stomen voor mijn kleinkinderen. Alle lukt prima (denk ik toch) en alles werkt naar behoren, maar: in het onderhoudscentrum zie ik dat ieder half uur het volgende gebeurt:
Livecomm.exe werkt niet en is gestopt. Details zijn als volgt:

Naam van probleemgebeurtenis: MoAppHang
Volledige pakketnaam: microsoft.windowscommunicationsapps_17.5.9600.20315_x64__8wekyb3d8bbwe

Uren zit ik nu al op Google te zoeken en blijkbaar zitten er veel met Win 8.1 met het zelfde probleem. Echter ook bij de Microsoft forums wordt er geen duidelijke oplossing voorgesteld. Ook in de Services vind ik niets relevant om te starten.

Moet ik wachten op een update of is er toch bij mij iets aan de hand die niet overal voorkomt?

Is er een genie onder ons die hiervoor een oplossing heeft? Ik denk en hoop van wel.

Mvg | Walter
 
Heel vriendelijk van je. 't Is toch een zeer tijdelijke noodzaak tot volgende week. Dan plaats ik de pc bij mijn kleinkinderen thuis. Natuurlijk moet ik eerst die Filecomm.exe er uit krijgen.

Ik mail van uit Brugge via de modem van mijn overbuurman. Ik moet wel dicht bij het raam staan met mijn gsm...

Mvg | Walter
 
Met een adapter van VGA naar DVI werkt dit ook goed.

vga2dvi.jpg


Maar er bestaan ook duurdere typen. USB 2.0 DVI KVMP™ Switch - CS1764A, ATEN Desktop KVM Switches

Of deze waarbij je het geluid ook kan omschakelen F1DD104L - Belkin SOHO KVM Switch, DVI & USB 4 Ports
 
Hallo WaWa,

Voor je drivers te updaten kun je eens proberen met het gratis "DriverMax". Ik heb het meermaals gebruikt, ook voor ontbrekende drivers te vinden.

DriverMax


Een verouderde driver die Windows apparaatbeheer niet ziet wordt in DriverMax wel gevonden...laat eens scannen en je staat verbaasd over hoeveel verouderde divers je hebt
 
Het betreft een nieuwe Medion 8868.
Deze info komt uit het onderhoudsscherm. Hieruit blijkt dat deze fout zich manifesteerd vanaf het eerste moment van gebruik. Ik heb nog drie weken om een verwisseling te vragen, maar ik voel er niets voor omdat het gelijkgeprijsde nieuwe model een i3 heeft i.p.v. een i5. Bovendien heb ik al drie dagen gewerkt om er programma's op te zetten; o.a. Office waarvan mijn drie licenties opgebruikt zijn. Ik heb de vraag ook gesteld aan de Medion klantendienst. Behalve een standaardantwoord heb ik nog geen suggestie. Ik ben nu nog niet thuis, maar later op de dag doe ik alles wat hier werd voorgesteld.
Mvg | Walter
 
Ik had nog een Office 2010 voor 3 pc's. Mijn derde en laatste versie heb ik op de 8868 gezet. Ook Emsisoft antivirus omdat ik er bij mij zo tevreden van ben.

Ik begrijp je bericht niet helemaal. Denk je dat de Livecomm.exe hierin zit?

Wel drie maal per uur wordt dit 'gesloten en gestopt'...

Dit moet echt stoppen vooraleer ik de pc bij mijn nageslacht thuis plaats.


Ww
 
@ Ww
Livecomm.exe heeft eerder met de aanwezige apps te maken die standaard aanwezig zijn op het systeem denk nu aan de App van Skype, mail ...
eerder al heb ik je meegedeeld in bericht #2 de opmerking :
belangrijk : als de licentie van de geinstalleerde app niet synchroom is met de licentie van de gebruikte pc kan dit tot gevolg hebben dat deze app stopt met werken ..
en adviseerde ik je om de Troubleshooter te gebruiken...

**opmerking betreffende de licenties voor meerdere pc's
men bedoeld hier dus dat je enkel en alleen maar de pc's die op hetzelfde adres bevinden mag en kan voorzien van één van deze licenties ..
daar jij de pc verder gaat geven aan een familie lid die niet op je adres verblijft zal men kunnen vast stellen aan de hand van het IP adres of bij gebruik van het Microsoft account dat deze licentie van de Office gebruikt word op een ander adres dan als deze waarop deze werd geregistreerd bij aankoop !
**dit gaat ook op voor Emsisoft antivirus .
 
daar jij de pc verder gaat geven aan een familie lid die niet op je adres verblijft zal men kunnen vast stellen aan de hand van het IP adres of bij gebruik van het Microsoft account dat deze licentie van de Office gebruikt word op een ander adres dan als deze waarop deze werd geregistreerd bij aankoop !
**dit gaat ook op voor Emsisoft antivirus .

Zoiets valt niet te registreren door Microsoft of andere bedrijven.
Hoe zou men zoiets moeten gaan bijhouden met dynamische IP adressen ? Mensen dus die telkens een ander IP adres krijgen toegewezen van hun ISP nadat het modem opnieuw is opgestart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan