Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dick38

Gast
Beste lezers,

Ik krijg soms een email toegezonden met daarin een link.
In dat bericht staat b.v. "Klik hier voor verdere informatie".
Het woord "hier" is dan onderstreept en blauw gekleurd.
Als ik vervolgens op dat woord "hier" klik kom ik op een website terecht en wel precies op de plaats waar die verdere informatie is te lezen.
Op een of andere manier is dus blijkbaar onder het woord "hier" de naam van de website verborgen waarop die informatie staat vermeld.

Ook bij een pdf-document komt dat vaak voor.
Op pagina 1 van dat document staat b.v. " zie pagina 48 voor nadere uitleg ".
Het getal 48 is dan onderstreept en blauw gekleurd (een link dus).
Als ik dan op 48 klik kom ik direct op die pagina terecht en hoef er dus niet naar toe te bladeren.
Ik vind het razend knap hoe men dat voor elkaar krijgt.

Is er wellicht onder jullie iemand, die mij deze "truc" kan uitleggen of wellicht kan verwijzen naar een artikel daarover op internet.
Bij voorbaat dank.
 
Op die plaats zal dan een bladwijzer staan.
Als je goed naar het adres kijkt zal # in het adres staan.

Voorbeeld: Klik op de link en je zal zien dat je hier dan meteen naar mijn bericht 2 gaat link maken in emailbericht of pdf document

Ook met pdf bestanden kun je bladwijzers maken. Met Adobe Acrobat Pro bijvoorbeeld.

Als je dit niet bedoeld snap ik de vraag even zo snel niet.
 
Laatst bewerkt:
Heb effe snel Acrobat Pro voor je opgestart en daar zie je dat ik een bladwijzer zou kunnen toevoegen.
Bladwijzers op een website maken kan met elke tekstverwerker. Of met de editor waarmee je de webpagina's schrijft.


Acrobat.jpg
 
Bij emails moet je gewoon een HTML opmaak nemen. Op die manier kan je dus HTML code gebruiken. Voor een link zoals beschreven wordt bijvoorbeeld onderstaande code gebruikt:

Code:
<p> Klik <a href="http://www.pctuts.be">hier</a> om naar de website van PCTUS te gaan </p>
 
Bij emails moet je gewoon een HTML opmaak nemen. Op die manier kan je dus HTML code gebruiken. Voor een link zoals beschreven wordt bijvoorbeeld onderstaande code gebruikt:

Code:
<p> Klik <a href="http://www.pctuts.be">hier</a> om naar de website van PCTUS te gaan </p>

Klopt, maar dan kom je niet ergens halverwege een pagina uit. Hiervoor zullen er bladwijzers op de webpagina aanwezig moeten zijn. Bladwijzers zijn ook links. En een link heeft een adres.

Hier de link naar jouw bericht 4 en let op het laatste stukje in de link #post214247 dit laatste stukje zorgt er voor dat je direct bij bericht 4 komt. Plak de onderstaande link maar eens in de browser.


HTML:
http://www.pctuts.be/f282/link-maken-emailbericht-pdf-document-51301-post214247/#post214247
 
Hier nog een korte uitleg om te weten te komen hoe je achter het adres komt van een bladwijzer op een website.
Hier op Pctuts worden de bladwijzers automatisch gegenereerd door de forumsoftware. Ook op CMS systemen gebeurd dit meestal automatisch. Met hand gebouwde websites zal dit dus handmatig moeten gebeuren.

Als hier op pctuts dus een antwoord gegeven wordt zoals in dit topic verschijnt er recht op de blauwe balk een # teken met een oplopend cijfer. Kijk maar in dit antwoord, hier zal #6 verschijnen.
Ga je op #6 staan met rechtermuisklik en dan eigenschappen zie je het volledige adres staan dat eindigt op #post214251
Dit laatste stukje is dan dus het adres van de bladwijzer. Plaats je het volledige adres inclusief bladwijzer onder een stukje tekst in een emailbericht zal je dus direct naar mijn antwoord 6 gaan.
Ik zou zeggen probeer het eens.

En dit bedoel ik dan dus: Klik hier
 
Heren,
Hartelijk dank voor jullie zeer gewaardeerde pogingen mij uit te leggen hoe e.e.a. voor elkaar te krijgen.
Voor jullie gesneden koek maar helaas..... ik begrijp er echt helemaal NIETS van.
Dus probeer maar niet verder.
Zonde van jullie tijd.
 
@Magistermagic Dit topic is 4 jaar oud. De topic starter (dick38) zit niet meer op reacties te wachten. Sterker nog; hij is geen lid meer van Pctuts, dus hij zal geen notificatie e-mails ontvangen van de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan