Internet Algemeen Laptop kan niet printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred1946

Steunend lid
Vip Lid
Sinds ik een andere modem heb van KPN kan de laptop(wifi) niet printen via me desktop bekabelt.
Printer toegevoegd in laptop en desktop.
Printer is ook gedeeld zo wel in laptop en desktop.
Netwerk werkt is correct.
Als iemand een oplossing graag.
Alvast vriendelijk bedankt.
Mvg Fred
 
met de verkregen info kan ik enkel dit mee geven:


hopelijk is het een HP-printer ....

mijn ' glazen bol ' is helaas stuk en uitverkocht bij Ali-express ... jammer

S6
 
Lastig zo'n vraag, heeft u geprobeerd de printer bedraad aan te sluiten. Lukt het dan wel ?
Zo ja zal je het probleem ergens in de draadloze verbinding of instellingen moeten zoeken.

Ik moest wel lachen om deze titel "Laptop kan niet printen"
Dat kan mijn laptop namelijk ook niet. Maar mijn printer kan wel printen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Wil van me vrouw der laptop printen en is als wifi ingesteld en gedeeld.
Maar gaat via mijn desktop waar de printer bekabelt is aan gesloten.
Netwerk is correct.
De printer is een Brother DCP-l2510D en is niet wifi.
Op mijn desktop het zelfde en gedeeld.
Hij heeft altijd zo gewerkt, maar sinds ik een nieuwe modem heb van KPN kreeg ik dat probleem.
Hoop dat het zo wat duidelijker is uit gelegd voor jullie.
 
Stel je de vraag nu op een duidelijker manier krijg je geen antwoord.
Dus in gevolg maar weer anders vragen waarmee je zinloze antwoorden op krijg, over glazen bollen en uit gelachen word.
Jammer was dat ik niet gewend hier op Pctuts werd altijd goed geholpen.
Bedankt.
 
Een klein beetje humor moet kunnen dat geeft pctuts nou net het beetje extra wat je op andere fora mist.
En die glazen bol, tsja. Niemand is helderziend.
Het blijft altijd lastig om problemen via internet op te lossen als je of niet alle informatie hebt of niet zelf achter de defecte apparatuur zit.
Hou er ook rekening mee dat iedereen die hier aan bijdraagt alles vrijwillig doet in z’n kostbare vrij tijd En niet altijd de tijd heeft dat u zou wensen.
En het heeft geen zin om antwoorden te gaan geven als niemand het antwoord weet.

Maar het staat U natuurlijk vrij om eens een ander forum te proberen als wij het niet weten of te traag reageren.
 
Goeie morgen Skippy
Ik heb wel gevoel voor humor.
En het word wel zeker gewaardeerd hier de hulp.
Heb ook al een paar dagen op Google gezocht voor een oplossing maar niks voor ik hier om hulp vroeg.
Zou niet weten welk forum moet zoeken heb hier altijd een goeie ervaring.
Al met al was niet negatief bedoeld.
Denk toch dat het de netwerk is.
Laat het weten.
 
Een mogelijkheid is dat die nieuwe router geen "routering" heeft tussen het bedraad en draadloos netwerk. Lijkt me wel uitzonderlijk, maar niet onmogelijk.
Je zal in deze situatie wel van dat betreffende toestel (laptop, dekstop, ...) een verbinding naar internet hebben, maar niet onderling.

Je kan dit testen door het ip adres van je desktop en laptop op te vragen en elkaar eens te pingen.

Dus vanop je desktop:
ping <ip adres laptop>

vanop je laptop
ping <ip adres desktop>

vb. ping 192.168.0.30

Als je antwoord terugkrijgt (in beide gevallen), is je routering in orde.
 
Heb je recent windows geupdate?
De boosdoeners zijn updates KB4560960 en KB4557957, die op 9 juni beschikbaar werden gesteld.
Staan ze wel al op je systeem en merk je inderdaad dat je niet meer kunt printen, dan kun je de updates verwijderen.
Dit doe je bij de instellingen van Windows 10.

Windows-updates verwijderen​

Ga naar Instellingen (Windows-toets + I) en Bijwerken en beveiliging. Klik op Geschiedenis van updates weergeven en daarna op Installatie van updates ongedaan maken. Vind de update in de lijst en dubbelklik er om op de verwijderprocedure te starten.
 
DDragon80 ik zie in mijn Windows verkenner de laptop staan en kan er ook op komen.
En op mijn pc zie ik de laptop en kan er ook op komen.
Maar ga het proberen.
Laat het je weten.
aardbei de modem is 14 dagen geleden geplaats dus kan niet aan de updates liggen die later geplaats dan de updates en met me ouwe modem had ik totaal geen probleem.
Heb gezocht maar geen van beide updates staan er in.
Beide vriendelijk bedankt voor jullie respons.
 
Het kan natuurlijk dat het modem een ander adres heeft gekregen.
Veel modems kun je benaderen via 192.168.1.1
Mijn Ziggo modem is eigenwijs die wil 192.168.178.1
Kijk bij IPconfig default gateway.
Want als de laptop jouw pc nog zoekt op de oude gateway, zal hij hem niet vinden.
Dus geef op de PC opnieuw aan dat je de printer wilt delen.
En zoek op de laptop de gedeelde printer.
 
Ik zie wel de laptop op mijn pc en kan er ook op komen. in Windows verkenner/netwerk.
Maar op de laptop zie ik niet mijn pc, Windows verkenner/netwerk.
De printer is gedeeld op mijn pc, ook op de laptop.
Het vreemde is ik zie schijf D en E van mijn pc op de laptop maar kan niet er op komen terwijl ze gedeeld zijn.
Wat bedoel je met zoek op de laptop de gedeelde printer in me modem of op me pc.
Ga ik naar de printer om af te drukken staat er wel gereed.
Als ik wil afdrukken ik te zien: fout bij afdrukken kan printer niet vinden.
Het is een Brother DCP-l2510D printer.
 
Laatst bewerkt:
Misschien staan er nog ergens oude regels in de firewall ?
Reset deze eens via Start - Instellingen - Firewall en Netwerkbeveiliging en dan onderaan staat Firewall instellen op standaard waarden.
Start de PC nu opnieuw op. Als er daarna meldingen komen lees deze dan eerst goed en maak de juiste keuze om de firewall juist in te stellen bij bepaalde programma's o.i.d.
 
Skippy ik durf dat niet te doen omdat de standaardinstellingen hersteld worden alle instellingen voor Windows Defender Firewall verwijzigd heb..
Sommige apps niet meer werken.
Kan dat kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan