Hardware Laptop geeft geen leven meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb een laptop van mijn schoonbroer gekregen om een SSD in te bouwen.
Laptop is een ASUS PRO79AB
Na inbouw werkte de laptop razendsnel zoals verwacht.
Maar bij het terugbezorgen bij hem thuis laptop opgezet. Startte in eerste instantie niet op. Na enkele minuten lukte het dan toch.
Hij was tevreden met dit toestel.
's Anderendaags echter willen opstarten en laptop gaf niets meer. Bios start zelfs niet op.
Geprobeerd met batterij er uit. Geen succes.
Ook schijf er uit. Ook niets.
Originele HDD er terug in. Niets meer.
Wat ik ook doe, hij gaat niet verder dan aantonen dat er stroom op staat. Bios start niet op. Normaal is naar bios F2 ingedrukt houden en laptop opstarten.
Wat kan ik hiermee nog aanvangen? Is die volledig naar de Filistijnen?
Dacht bios flashen, maar als hij niet naar bios gaat????? Weet ook niet direct hoe ik aan de bios zou raken. Toestel is toch enige jaren oud.
Iemand een gedacht? Alle hulp is welkom.
 
Laatst bewerkt:
Kan je de bios niet resetten. Bij een desktop moet je 2 pinnetjes kortsluiten. Of dat bij een laptop ook zo is weet ik niet. Je kan ook de batterij er uithalen, het netsnoer eruit halen en enkele malen op power drukken. hierdoor gaat alle stroom uit je laptop. Wil ook nog wel eens werken.
 
Kan je de bios niet resetten. Bij een desktop moet je 2 pinnetjes kortsluiten. Of dat bij een laptop ook zo is weet ik niet. Je kan ook de batterij er uithalen, het netsnoer eruit halen en enkele malen op power drukken. hierdoor gaat alle stroom uit je laptop. Wil ook nog wel eens werken.
Heb dit tot vervelens toe gedaan.
 
Vanaf er 1 latje ramgeheugen stuk is zal de pc ook niet opstarten. Is het ramgeheugen DDR, DDR2 of DDR3 ? IK heb nog DDR3 latjes liggen.
Zijn PC2. Vriendelijk van aan te bieden. Maar ik hou er mee op. Doe hem vanavond naar het containerpark voor recup. Tenzij natuurlijk iemand zich er over wil ontfermen en verder zien. Betreft het niet meer opstarten, denk dat indien geheugenlatje defect is, er toch een beepje zou moeten te horen zijn.
 
Als ik mijn latjes eruit haal start mijn laptop niet meer op en hoor ik geen biep geluid en heeft wel stroom, zal wel afhangen van merk naar merk ! Als het PC2 latjes zijn dan is het DDR2 ram geheugen, jammer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan