Hardware Laptop geeft geen leven meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb een laptop van mijn schoonbroer gekregen om een SSD in te bouwen.
Laptop is een ASUS PRO79AB
Na inbouw werkte de laptop razendsnel zoals verwacht.
Maar bij het terugbezorgen bij hem thuis laptop opgezet. Startte in eerste instantie niet op. Na enkele minuten lukte het dan toch.
Hij was tevreden met dit toestel.
's Anderendaags echter willen opstarten en laptop gaf niets meer. Bios start zelfs niet op.
Geprobeerd met batterij er uit. Geen succes.
Ook schijf er uit. Ook niets.
Originele HDD er terug in. Niets meer.
Wat ik ook doe, hij gaat niet verder dan aantonen dat er stroom op staat. Bios start niet op. Normaal is naar bios F2 ingedrukt houden en laptop opstarten.
Wat kan ik hiermee nog aanvangen? Is die volledig naar de Filistijnen?
Dacht bios flashen, maar als hij niet naar bios gaat????? Weet ook niet direct hoe ik aan de bios zou raken. Toestel is toch enige jaren oud.
Iemand een gedacht? Alle hulp is welkom.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je allemaal moeten openmaken om aan de schijf te raken om die te vervangen? Gaat tijdens dit proces ergens gebeurd moeten zijn... Heb ook al zulke gelijkaardige dingen meegemaakt. Meestal ook wel terug te verhelpen hoor. Maar daarom even deze vraag.
 
Harddisk bij de meeste laptops vervangen ( ook ASUS ) is een klepje los schroeven aan de onderkant met meestal 1 schroefje en daarna kun je deze zonder problemen vervangen.
Heel veel kan daar meestal niet bij fout gaan als je daar verder geen geweld bij gebruikt hebt.

Vraagtekens dus wat hier fout heeft kunnen gaan. Bij zeer oude laptops komt het wel eens voor dat de gehele acherplaat er af moet om een schijf te vervangen en dan is het de vraag of er iets beschadigd is.
 
TS stelt dat de pc na de 'disk-replace' (minstens 1x) heeft gewerkt ... bijkomend hardware-probleem dus?
Waarschijnlijk toen de batterij nog vol was.
Toen die leeg was werkte er blijkbaar niets meer en ook niet met de adapter aan 230 volt. Opladen van de batterij doet het ook niet meer.
Ik denk dat het probleem in die richting gezocht moet worden. Zoals een draadbreukje / los contact
 
Wat heb je allemaal moeten openmaken om aan de schijf te raken om die te vervangen? Gaat tijdens dit proces ergens gebeurd moeten zijn... Heb ook al zulke gelijkaardige dingen meegemaakt. Meestal ook wel terug te verhelpen hoor. Maar daarom even deze vraag.
1 Vijsje om batterij uit te halen. 4 Vijsjes om bay voor schijf los te maken. Bay uithalen en 4 vijsjes om schijf uit bay te halen (dus al uit laptop)
 
probeer eens 3 x de laptop tijdens het indrukken van de opstartbutton de adapter los te trekken dus eerst de accu verwijderen ..
de bedoeling is dat indien het een Windows systeem fout betreft dat het Windows zich zelf gaat herstellen .. ik denk nu niet specifiek aan een hardware falen maar eerder aan een foutieve configuratie van de Windows systeem bestanden .. tuurlijk er van uitgaande dat je bij het indrukken van de powerbutton ledjes zie branden .. betreffende de hdd of de ssd
 
probeer eens 3 x de laptop tijdens het indrukken van de opstartbutton de adapter los te trekken dus eerst de accu verwijderen ..
de bedoeling is dat indien het een Windows systeem fout betreft dat het Windows zich zelf gaat herstellen .. ik denk nu niet specifiek aan een hardware falen maar eerder aan een foutieve configuratie van de Windows systeem bestanden .. tuurlijk er van uitgaande dat je bij het indrukken van de powerbutton ledjes zie branden .. betreffende de hdd of de ssd
Dit is het probleem. HDD licht niet op. Kan ook niet bios opstarten. Dus Windows al helemaal niet.
 
Op één of andere manier heeft de laptop geen spanning meer.
Batterij leeg en via 230 volt adapter doet hij ook niets meer.

Probeer eens een andere voedingsadapter. Wel toevallig als deze stuk is gegaan na vervangen van HD. Maar alles kan.
 
Wat bedoel je precies met "aantonen dat er stroom op staat"? Dat power led oplicht?

Ik zou m openen en spanningen gaan meten.
Of als dat geen optie is eventueel:

Haal SSD/HDD er eens uit en probeer op te starten.
Krijg je beeld? Bios? F2? F11?
Probeer eventueel op te starten van een USB stick, linux, windows installer...

Geeft je hopelijk al een idee of er nog iets meer leven in zit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan