Windows 10 Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen. Vind echter nergens een uninstal of mogelijkheid om te verwijderen. Het gaat om Corel PaintShop Pro 2020 v22.1.0.43 x64 Portable.
Heb dit ergens als proef opgehaald maar kan het niet verwijderen. Staat niet bij programma's en ook nergens anders te vinden.
Wie weet een mogelijkheid om dit volledig te verwijderen?
 
Herstelpunten van de tijd voorheen zijn er niet meer. Ondertussen een serieuze upgrade van Windows gedaan waarbij alle herstelpunten verdwenen. Voor ik het hier het probleem vermeldde, had ik al het register laten doorzoeken. Leverde ook niets op.
 
Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen. Vind echter nergens een uninstal of mogelijkheid om te verwijderen. Het gaat om Corel PaintShop Pro 2020 v22.1.0.43 x64 Portable.
Heb dit ergens als proef opgehaald maar kan het niet verwijderen. Staat niet bij programma's en ook nergens anders te vinden.
Wie weet een mogelijkheid om dit volledig te verwijderen?

hallo MIK?
 
Er staat nergens nog iets dat naar het programma verwijst om een uninstal te doen.
Ik gebruik Revo en dat is een van de beste uninstallers. Iobit geeft een melding.
Doe ik dus niet.

Iobit.JPG
 
Revo is beter de iobit uninstaller.
Revo haalt veel beter registersleutels weg die bijvoorbeeld leeg zijn ( maar deze hoeven niet altijd leeg te zijn!)

Naast bekende cleantools (zoals CCleaner, revo, e.d.) zijn er ook veel nep-cleantools in omloop.
Deze programma's beloven veel maar veroorzaken alleen maar ellende.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik van Corel PaintShop Pro weet is dat je het programma met de installer moet verwijderen. Nooit geprobeerd als er verder geen sporen meer zijn van het programma wat er dan gebeurd.
Het enige wat je dan zou kunnen proberen is om de juiste versie weer opnieuw te installeren en daarna weer te de-installeren en hopen dat daarna alle sporen zijn verdwenen om een nieuwe versie te kunnen installeren. Als verder alle mogelijke goede verwijderprogramma's geen resultaat geven, lijkt mij dit de enige oplossing. Anders zou ik het niet weten behalve een gehele nieuwe installatie van Windows.
 
Wat ik van Corel PaintShop Pro weet is dat je het programma met de installer moet verwijderen. Nooit geprobeerd als er verder geen sporen meer zijn van het programma wat er dan gebeurd.
Het enige wat je dan zou kunnen proberen is om de juiste versie weer opnieuw te installeren en daarna weer te de-installeren en hopen dat daarna alle sporen zijn verdwenen om een nieuwe versie te kunnen installeren. Als verder alle mogelijke goede verwijderprogramma's geen resultaat geven, lijkt mij dit de enige oplossing. Anders zou ik het niet weten behalve een gehele nieuwe installatie van Windows.
Inderdaad, niets helpt. Zelfs opnieuw installeren met behoud van.... helpt niet.
 
Je bedoeld dat je Windows hebt gereset naar een installatie met behoud van bestanden en het werkt nog niet? dan zit het in een file die is meegenomen.
Op een andere pc/notebook installeren en verplaatsen naar deze installatie of een kraakverse installatie.
Application mover.

Tips uit die link nog gelezen?
 
Ben gestopt met zoeken. Altijd tegen hetzelfde muurtje lopen is te veel. Nieuwe blote installatie doe ik niet tenzij dat ik een crash heb. Maar dan nog, ik heb een clone achter de hand tegen dat het misgaat. Clone is nooit ouder dan 14 dagen. Mijn systeem werkt anders prima en dat wil ik zo laten. Bij herinstal kom je altijd vroeg of laat iets tegen dat je kwijt bent of over het hoofd hebt gezien.
 
Er is een manier om erachter te komen welke sleutel of bestand of... die applicatie inleest, waardoor je die melding krijgt.
Ik gebruik heel regelmatig (voor de job) process monitor van Sysinternals (https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/procmon)

Start de monitor op, start daarna de corel applicatie op.
In de lijst van processen gaat die corel applicatie staan. Stel dan de filter in 'process', met de exacte naam van die corel applicatie. Je krijgt dan alles te zien wat die doet. Welke bestanden die probeerd te lezen, schrijven, ... registry sleutels , ... waar hij faalt, of lukt. Gewoonweg alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan