Windows 10 Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen. Vind echter nergens een uninstal of mogelijkheid om te verwijderen. Het gaat om Corel PaintShop Pro 2020 v22.1.0.43 x64 Portable.
Heb dit ergens als proef opgehaald maar kan het niet verwijderen. Staat niet bij programma's en ook nergens anders te vinden.
Wie weet een mogelijkheid om dit volledig te verwijderen?
 
ok ik heb der eentje gevonden doch deze kan niet gestart worden ..althans komt er na het aanklikken van deze "portable " geen schermpje ..eigenlijk komt er niets dan een flikkering van een niet opstartende tool doch liet ik het systeem vervolgens door malwarebytes premium 4.0.4 scannen geeft deze de melding dat er iets gevonden werd betreffende een besmetting .. van de portable paintshop pro zie ik nergens iets terug !
*mijn advies is blijf weg van zulke aangepaste tools voor hetzelfde is dit een uitvoerend bestand dat je systeem over neemt of mogelijk gegevens door stuurt .

Ashampoo_Snap_woensdag 27 november 2019_14h05m26s_001_.jpg

Ashampoo_Snap_woensdag 27 november 2019_14h24m14s_002_.jpg
 
systeemmappen staan normaal gesproken als verborgen mappen.

c:\gebruikers\gebruikersnaam\appdata zal je volgens mij nooit standaard bij zoekopdrachten vinden.

om mappen zichtbaar te maken moet je naar : opties voor verkenner - weergave - verborgen bestanden en mappen -
dan bij de eerste optie het balletje zwart maken.
 
ik heb corel paintshop ook geinstalleerd en deze bevindt zich in
C:\ProgramData\Corel
Ja, dat had ik ook. Maar blijkbaar heeft Revo, die nochtans een goed verwijderingsprogramma is, toch niet alles weggedaan. Die mappen zijn allemaal weg hoor. Maar toch geeft hij aan dat er nog sporen van een vorig programma opstaan. Dus een nieuw installatie lukt niet.
 
kijk eens in de map AppData > Roaming of er iets achter gebleven is met de naam alocal .. indien deze map er vermeld staat laat deze zich niet verwijderen ook al hernoem je deze..in deze map bevind zich een .dat log bestand ook dit kan niet verwijderd worden ..ik diende hier een eerdere back-up terug te plaatsen om "alocal" map verwijderd te krijgen !
 
kijk eens in de map AppData > Roaming of er iets achter gebleven is met de naam alocal .. indien deze map er vermeld staat laat deze zich niet verwijderen ook al hernoem je deze..in deze map bevind zich een .dat log bestand ook dit kan niet verwijderd worden ..ik diende hier een eerdere back-up terug te plaatsen om "alocal" map verwijderd te krijgen !
Niet te vinden in betreffende map. Zelfs zoeken op "alocal" levert niets op.
 
ok ik heb der eentje gevonden doch deze kan niet gestart worden ..althans komt er na het aanklikken van deze "portable " geen schermpje ..eigenlijk komt er niets dan een flikkering van een niet opstartende tool doch liet ik het systeem vervolgens door malwarebytes premium 4.0.4 scannen geeft deze de melding dat er iets gevonden werd betreffende een besmetting .. van de portable paintshop pro zie ik nergens iets terug !
*mijn advies is blijf weg van zulke aangepaste tools voor hetzelfde is dit een uitvoerend bestand dat je systeem over neemt of mogelijk gegevens door stuurt .

Bekijk bijlage 241252
Bekijk bijlage 241253
Gek hoor, hier een eigengemaakte portable die doet wat het doen moet.
 
Gek hoor, hier een eigengemaakte portable die doet wat het doen moet.

aangezien jij deze zelf aanmaakt zal die dan wel doen wat ervan verlangt word ..ik verwees echter naar een portable app opgehaald via de nzb index .. men weet hier nooit met zekerheid te zeggen dat deze portable's clean zijn of een vermond scriptje bevat ..
*zie maar naar de verwijzing in bericht #46 deze heeft dus als doel om gegevens door te sturen .
 
Ja, dat had ik ook. Maar blijkbaar heeft Revo, die nochtans een goed verwijderingsprogramma is, toch niet alles weggedaan. Die mappen zijn allemaal weg hoor. Maar toch geeft hij aan dat er nog sporen van een vorig programma opstaan. Dus een nieuw installatie lukt niet.
Je kunt ook nog even in het register laten zoeken of daar soms vermeldingen in staan, zou ik zeker doen en ja Revo is zeer goed maar kan even goed iets achterlaten. Dus even "Regedit" openen en laten zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan