hoe zou je zelf reageren mocht dit je overkomen ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
vandaag om 17.55u heb ik iets banaals meegemaakt ..
ik reed op een weg zonder fietspad of voetpad .. de weg was amper breed genoeg om 2 wagens elkaar te passeren met een speling van amper 15 cm ..
ter hoogte van een kruispunt met voorrang van rechts vertraagde ik dan ook omwille dat ik links af wou en omwille van 2 voetgangers die me tegemoet kwamen aan mijne zijde.
links uitwijken ging niet omwille dat er tegenliggend verkeer me te gemoed kwam ..dus vertraagde ik tot ik nog een snelheid had van amper 5km/uur met de gedachte dat deze voetgangers uitweken naar het gras langs de weg ..maar terwijl deze het gras op gingen sloeg der eentje op mijne rechterspiegel ..mijn eerste gedacht was dat ik hem geraakt had maar dit bleek dus niet zo te zijn ..mijne achterligger die tevens zoals ikzelf uitgestapt was na dat ik links afgeslagen was bevestigde dat de oudere voetganger uithaalde met zijn vuist en keihard tegen de spiegel geslagen had om vervolgens rustig door te gaan .. toen ik de 20 m terug liep om verhaal te halen waren de twee al te ver weg ..althans waren ze voor mij niet meer te voet in te halen ..(ben slecht te been )...
 
Het rotte is dat dit soort gevallen je meestal overvalt op momenten waarop je het niet verwacht en dan ben je altijd te laat. Je rekent er niet op dat iemand behoorlijk gestoord deel neemt aan het verkeer.
Als het mij zou gebeuren en ik kreeg de kans zo iemand te pakken te krijgen, speel ik altijd eigen rechter. Op justitie reken of vertrouw ik met dit soort gevallen niet meer.
Kans is groot dat dit de laatste keer was dat hij zoiets gedaan heeft.
 
Moest het bij mij gebeuren zou er achter gaan en een goed lap op zijn bakkes geven :p
 
Ik heb een dashcam (van Action) in de auto geplaatst. Zo heb je altijd een beeld. In zo een geval, als ze je tegemoet komen, heb je beelden van de persoon. Misschien niet van de daad, maar wel de dader.
Lastig natuurlijk als er geen schade is.
 
wel wel Mik ik heb er ook eentje en deze neemt zowel van voor als van achteren het beeld op met geluid maar de persoon in kwestie staat er op maar het gezicht is te wazig om hem te herkennen .. je zie wel de mond , ogen enz.. maar onscherp !
*hier had ik dus ook al aangedacht ...de schade is miniem en enkel terug te brengen op wat lakschade ongeveer een 0,20ā‚¬ cent groot .. in het rond precies dat hij iets in zijn handen hield en dit met voorbedachte rade heeft gedaan !

de spiegel klapt naar binnen zag ik nadien en dit bij het minste weerstand ..dit zal wel de reden zijn dat de schade miniem gebleven is want stond deze vast dan was de spiegel er af gevlogen ..zo hard was deze slag !
 
Ja, heb er ook voor en achter eentje staan. Maar zet de resolutie eens op de hoogste stand. Ik heb dat nagezien bij mij. Onlangs nog een bijna ongeval gehad. Eentje die me vanachteren bijna had. Ik verzeker je, als je die beelden bekijkt..... je wilt je wel verzetten hoor.
 
dan dien ik eens na te gaan welke resolutie er nu gebruikt word ..dacht dat dit al de hoogste stand was maar kan me vergissen .
 
zojuist eens nagezien en hij stond inderdaad al op de hoogste resolutie !
 
.. in het rond precies dat hij iets in zijn handen hield en dit met voorbedachte rade heeft gedaan !
Dat is zonder twijfel van een ring ... niet noodzakelijk voorbedacht. Maar even lomp natuurlijk - verzuurde mens zeker !
 
Ik heb ooit heel erg lang geleden eens iemand IN den dijk geduwd. ( weet nu niet of een dijk een perfect Nederlands woord is), ik had net een heel erg jonge tweedehandswagen gekocht. Een jonge gast die blijkbaar het grappig vond om mij af te couperen na het oversteken. Daarna nog een paar keer heel erg hard op de rem gaan voor mij. Dat was buiten mijn duiveltje gerekend. Ik ben naast hem gaan rijden met mijn glimmende auto. Steeds dichter tot dat opgeschoten jong gastje , wat ik toen ook was in den dijk zat met zijne auto. Ik ben gewoon door gereden. Het kom mij niets schelen. Hij zal zijn lesje wel geleerd hebben. Voor diegenen die moesten denken dat hij heel veel schade had, hij kwam een kwartier later aan op dezelfde plaats als ik. Dus hij kwam er met de schrik van af. Hij heeft me heel de avond in de gaten gehouden, maar heeft niets gedaan of zelfs maar geprobeerd. Ik heb me die avond wel niet op mijn gemak gevoeld dan, maar hij waarschijnlijk ook niet. Mijn maten hebben hem ook serieus afgeloerd die avond. Dus beste Q, ik ga hier geen mening over uitspreken. Ik ben ook niet altijd even braaf op de weg. Al moet ik zeggen dat mijn wilde haren wel weg zijn hoor.
 
Is dit onprettig geval een computer- of informaticaprobleem ? Dacht even op een van de asociale media te zitten in plaats van op een helpende site met helpende mensen bij computerproblemen.
 
Ons forum heeft een 'zijhoekje'

1612772964782.png

waar precies dat wordt gedaan ... een praatje slaan.

Wees verzekerd dat dit niets afdoet van de aandacht die wij hebben voor de 'echte' computer en informatica-problemen, van zodra die hier worden aangekaart ... :cool: šŸ¤
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Ergens zijn dit gefrustreerde mensen. Je kan ze achterna gaan, maar als ze al op je auto kloppen heb je veel kans dat je ook klop krijgt. En dan....?
Best is dat soort met rust te laten of, als men echt schade aanbrengt politie te bellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan