Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan er mij helpen, ben ten einde raad. Heb 2 Acer laptops met W7 64bit Sp1 en surf steeds met Firefox. Nu heb ik IE dringend nodig om KBC online for Business te gebruiken(werkt alleen met IE). Heb vooreerst wat rond gezocht op het forum en heb Ccleaner, adwcleaner en Malwarebytes(full scan en niks gedetecteerd) gebruikt maar vruchteloos. Op geen van de twee laptops wil IE starten. Heb op één laptop IE gedowngrade naar versie10 maar ook zonder resultaat. Als je op de helpsites van Microsoft kijkt zeggen ze dat het meestal ligt aan de invoegtoepassingen van IE, maar je moet eraan geraken, IE start in het geheel niet meer op(ook niet zonder add-ons vanuit bureauaccesoires). Wie kan me hierin raad geven. Met de meeste dank bij voorbaat. Ferre
 
Ferr, Anthony Kumpen en J.W.,

interessant gegeven: het probleem is reeds enige tijd gekend bij Avast (zie deze link naar het forum van Avast) en ik worstel er zelf ook al geruime tijd mee. Ik gebruik IE niet, hij is enkel mijn "reservewiel", maar ondanks het feit dat ik hem niet gebruik heb ik hem, ondanks alles, graag werkend aan boord.

Het uitschakelen van de invoegtoepassingen heeft hier geen positief effect, enkel het installeren van een oudere versie waarbij ik dan weer de automatische updatefunctie uitschakel.

Mijn vaststellingen (laptop, malwarevrij, Windows 7, zowel IE 10 als IE 11): met de kabel werken beide IE-versies nergens, MAAR wireless doen zij het dan weer wel, tenzij je (als Telenetklant) gebruik maakt van een homespot, dan werkt hij ook niet.

Het is niet Avast antivirus die het probleem veroorzaakt, maar de Avast toolbar .

Dit staat los van de zaak, net zoals het al dan niet aanwezig zijn van Java in eender welke versie: Avast heeft geen toolbar. Meer nog: het verwijderen van Avast levert een werkende IE op, dus denk ik dat men er mag van uit gaan dat het wel degelijk Avast is die het probleem veroorzaakt.

Zijn er bij jullie ook verschillen merkbaar bij het werken via wireless en via de kabel ?
 
Van verschillen tussen kabel en wifi heb ik geen weet want ik gebruik beiden van Telenet en heb nog niets ondervonden.
Even rondgebeld bij enkele vrienden en heb nu free-Bitdefender geïnstalleerd, eenvoudig maar naar het schijnt zeer doeltreffend en terwijl hij scant of update ondervind ik geen snelheidsverlies, . . . . en alles blijft werken. Oef!
Iedereen bedankt voor de moeite en voor mij mag hier een slotje op.
Mvg, Ferre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan