Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan er mij helpen, ben ten einde raad. Heb 2 Acer laptops met W7 64bit Sp1 en surf steeds met Firefox. Nu heb ik IE dringend nodig om KBC online for Business te gebruiken(werkt alleen met IE). Heb vooreerst wat rond gezocht op het forum en heb Ccleaner, adwcleaner en Malwarebytes(full scan en niks gedetecteerd) gebruikt maar vruchteloos. Op geen van de twee laptops wil IE starten. Heb op één laptop IE gedowngrade naar versie10 maar ook zonder resultaat. Als je op de helpsites van Microsoft kijkt zeggen ze dat het meestal ligt aan de invoegtoepassingen van IE, maar je moet eraan geraken, IE start in het geheel niet meer op(ook niet zonder add-ons vanuit bureauaccesoires). Wie kan me hierin raad geven. Met de meeste dank bij voorbaat. Ferre
 
Het probleem ligt niet aan een toolbar, maar aan de plug-ins van Avast.
Normaal gezien kan je deze uitschakelen (zie onderstaande foto), maar als je IE niet meer kan opstarten, is dat natuurlijk geen optie meer en dien je Avast volledig te verwijderen.

IE.jpg

Na het verwijderen van Avast, kan je HIER een oudere versie downloaden en installeren. Vergeet dan wel niet om de auto update van het programma uit te zetten, anders is het probleem er na de volgende heropstart terug.

Maar laat ons nu eerst het antwoord van de topicstarter afwachten. Voor hetzelfde geld is hier iets totaal anders aan de hand. ;)
 
Het probleem ligt niet aan een toolbar, maar aan de plug-ins van Avast.
Normaal gezien kan je deze uitschakelen (zie onderstaande foto), maar als je IE niet meer kan opstarten, is dat natuurlijk geen optie meer en dien je Avast volledig te verwijderen.

Plugins kan men ook uitschakelen zonder IE te starten.
Ga naar Start > Configuratiescherm > Rechtsboven stel Weergeven in op Kleine pictogrammen of Grote pictogrammen
Klik dan op het pictogram Internetopties
Klik op Tabbladje Programma's en klik vervolgens op Invoegtoepassingen beheren.
 
Alvast reeds bedankt voor de vele tips. IE11 heb ik reeds terug geïnstalleerd maar tevergeefs. Ik zal Avast eens onder handen nemen, die staat op beide laptops. Ik zal ook eens proberen om aan de invoegtoepassingen te geraken langs het config.scherm. Ik houd jullie op de hoogte. Mvg, Ferre
 
Alvast reeds bedankt voor de vele tips. IE11 heb ik reeds terug geïnstalleerd maar tevergeefs. Ik zal Avast eens onder handen nemen, die staat op beide laptops. Ik zal ook eens proberen om aan de invoegtoepassingen te geraken langs het config.scherm. Ik houd jullie op de hoogte. Mvg, Ferre

Mijn buurvrouw heeft dat vorige week ook meegemaakt. Enkel en alleen Avast volledig verwijderen heeft geholpen.
Avast uitschakelen, invoegtoepassingen uitschakelen, niets van dit alles helpt.
Na het volledig verwijderen van Avast was er geen enkel probleem meer.

http://www.pctuts.be/f514/nieuwe-hj...t-niet-meer-nadat-het-vorige-verdwenen-45662/

Zorg er wel voor dat u eerst met een andere browser een AV-programma download dat u dadelijk na het verwijderen van Avast kunt installeren.
 
Inderdaad J.W., heb eerst de invoegtoepassingen van Avast verwijderd via config.scherm/internetopties maar zonder resultaat. Nu volledig Avast verwijderd met Perfect Uninstaller en ja, IE11 werkt weer. Avast versie 2014.9.0.2011 is de boosdoener. Wie kan er mij raad geven welke free-Anti-virusscanner er geen (of weinig) problemen geeft. Ik heb vroeger jaren free-AVG gehad maar ben door problemen overgeschakeld op Avast. Is er nog een ander goed alternatief? Bedankt aan allen die reageerden. Mvg, Ferre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan