Status
Niet open voor verdere reacties.

swake

Niet meer actief
I.v.m. dit topic en de reactie van Mik.
http://www.pctuts.be/f21/installati...modem-telenet-wireless-modem-3-0-docsi-41495/

Wat Mik in het topic citeert klopt inderdaad, en heb daarom zelf een vraag hierover.
Stel dat ik morgen voor drie weken op vakantie vertrek naar de kust. Ik neem mijn voorzorgen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren, en trek de stekker van de modem uit.
Dat betekent dus dat ik voor drie weken mijn homespot heb uitgeschakeld . Kan ik dan nog homespots ontvangen op mijn vakantiebestemming?
 
in princiepe dus wel omdat je tenslotte de functie zelf van HomeSpot niet heb uitgezet ....via de optie op je account bij telenet ! m.a.w. de dienst is daar nog actief ingesteld !
dit kun je na gaan door de modem/router los te koppelen en je dan buiten in je tuin in te proberen te loggen op homespot .....daar ik zelf géén laptop heb of een mobile telefoon (waarmee gesurft kan worden ) kan ik zelf dit niet nagaan ....echter denk ik dus dat het wel mogelijk moet zijn ....daar zoon lief hier draadloos mee geniet zowel binnen als buiten ( indien hij hier is )
 
Logisch vind ik dit niet. Enkel de functie inschakelen en zelf mijn modem uitschakelen .
homespots » Telenet blog
Hoe kan telenet daar controle over houden dat ik van iemands anders internet gebruik maak (homespot) en de mijne zelf uitschakel door gewoonweg de stekker van de modem uit te trekken.
De uitleg van Telenet klopt ook niet.

Gratis voor internetklanten

Alle Telenet internetklanten kunnen gratis surfen op de Telenet-homespots.
Meer nog, ook al je gezinsleden (max. 4 tegelijkertijd) kunnen met hun eigen aanmeldgegevens op een homespot inloggen.
 
logica is soms ver te zoeken maar we gaan er dus van uit dat de gewone gebruiker de modem/router ingeschakeld laat ...ik zou zeggen indien jij over een draagbaar toestel beschikt , doe de proef eens ....
ik kan het spijtig genoeg niet zelf uittesten ...daarom leg ik me neer bij uw bevindingen ...
 
De uitleg van Telenet klopt ook niet.

Gratis voor internetklanten

Alle Telenet internetklanten kunnen gratis surfen op de Telenet-homespots.
Meer nog, ook al je gezinsleden (max. 4 tegelijkertijd) kunnen met hun eigen aanmeldgegevens op een homespot inloggen.

Waarom zou dat niet kloppen?

Telenet-homespot is er voor alle Telenet-internetklanten*, ook die zonder Telenet Wireless Modem. Je hoeft dus zelf geen Telenet-homespot te hebben, om te kunnen surfen via de 600.000 Telenet-homespots.
Goed om te weten

Als je een Telenet Wireless Modem hebt, moet je publieke WiFi-signaal aanstaan om te kunnen aanmelden op Telenet-homespot. Als je jouw Telenet-homespot uitzet, dan kun je dus niet meer surfen via de 600.000 Telenet-homespots.

Ik heb dus nog een "oudere" modem zonder WiFi en ik zou dus ook gebruik kunnen maken hiervan. De voorwaarde is enkel, als je een nieuwe modem hebt, dat je die Hotspot aanzet.
 
.ik zou zeggen indien jij over een draagbaar toestel beschikt , doe de proef eens ...
.

Zelf surf ik nog bekabeld via de nieuwe telenet modem. Eigenlijk is dat geen draadloze modem, maar een modem met ingebouwde router, waarvan de Wifi kan in en uitgeschakeld worden. Als ik zelf nog een router wil gebruiken van een fabrikant naar mijn keuze is dat nog altijd mogelijk. Men dient dan wel de routerfunctie in de modem uit te schakelen en je eigen router op de modem aan te sluiten.
 
indien ik me een wifi usb stick inplug op de desktop en de utp kabel loskoppel kan ik ook via deze stick draadloos gaan ...de modem/router van Docsis heeft dus wel degelijk een draadloze functie...
ik begrijp dan ook niet goed waarom jij zegt " Eigenlijk is dat geen draadloze modem "
 
.

Zelf surf ik nog bekabeld via de nieuwe telenet modem. Eigenlijk is dat geen draadloze modem, maar een modem met ingebouwde router, waarvan de Wifi kan in en uitgeschakeld worden. Als ik zelf nog een router wil gebruiken van een fabrikant naar mijn keuze is dat nog altijd mogelijk. Men dient dan wel de routerfunctie in de modem uit te schakelen en je eigen router op de modem aan te sluiten.

Je kan die routerfunctionaliteit (NAT) niet uitschakelen op die toestellen. Je kan altijd een eigen router erachter plaatsen, maar je gaat altijd met dubbele NAT blijven zitten dan. Daarom blijf ik bij men "oude" modem.
 
indien ik me een wifi usb stick inplug op de desktop en de utp kabel loskoppel kan ik ook via deze stick draadloos gaan ...de modem/router van Docsis heeft dus wel degelijk een draadloze functie...
ik begrijp dan ook niet goed waarom jij zegt " Eigenlijk is dat geen draadloze modem "

Een modem doet niet meer of minder dan een signaal moduleren en demoduleren. Dit staat volledig los van Wireless en Routing toestanden.
De nieuwe modems van Telenet zijn meer dan alleen een "modem". Deze bevat de modem, router, WiFi,...
 
indien ik me een wifi usb stick inplug op de desktop en de utp kabel loskoppel kan ik ook via deze stick draadloos gaan ...de modem/router van Docsis heeft dus wel degelijk een draadloze functie...
ik begrijp dan ook niet goed waarom jij zegt " Eigenlijk is dat geen draadloze modem "

Ik bedoel hiermee dat je de draadloze functie kan uitgeschakeld worden als je zelf nog een router naar jouw keuze wilt gebruiken.
De ingebouwde draadloze router moet dan door een erkende telenet technieker uitgeschakeld worden, daar mag jij zelf niet beginnen aan prutsen.

http://klantenservice.telenet.be/co...-voor-gebruik-van-mijn-eigen-draadloze-router
 
Een modem doet niet meer of minder dan een signaal moduleren en demoduleren. Dit staat volledig los van Wireless en Routing toestanden.
De nieuwe modems van Telenet zijn meer dan alleen een "modem". Deze bevat de modem, router, WiFi,...

dit wist ik wel , maar je heb indien je de utp kabel niet gebruikt met de desktop dan dien je toch een draadloze ontvanger te hebben ingeplugt op de desktop die het wifi signaal van deze modem/router opvangt ...
 
Zit met 2 computers op wiffi en met 2 smartphones op homespots + tablet.
 
Ik bedoel hiermee dat je de draadloze functie kan uitgeschakeld worden als je zelf nog een router naar jouw keuze wilt gebruiken.
De ingebouwde draadloze router moet dan door een erkende telenet technieker uitgeschakeld worden, daar mag jij zelf niet beginnen aan prutsen.

http://klantenservice.telenet.be/co...-voor-gebruik-van-mijn-eigen-draadloze-router

De standaard NAT (Routing + DHCP) voorziening kan niet uitgeschakeld worden. Zelfs niet door Telenet. Is standaard altijd actief.
Spijtig genoeg...
 
Zit met 2 computers op wiffi en met 2 smartphones op homespots + tablet.

Maar dan allemaal onder dezelfde gebruiker. (naam met pasw) Afhankelijk van Uw pakket kan je diverse gebruikers hebben op die ene aansluiting. Maar als je als één gebruiker 5 toestellen hebt, ben je nog altijd dezelfde gebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan