Office Hoe overstappen naar nieuwe versie office 2019 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik zou mijn volledige Office 2013 Prof willen vervangen door een lokale installatie van Office 2019 ...
Nu zijn vb. van Outlook de bestanden allemaal gestockeerd in een folder die NIET onder de installatiefolder hangt :

1604347076678.png

maar onder gebruiker.
Ik vraag me af wat er gebeurt als ik nu die https://www.pcrisk.nl/verwijderings...by-your-organization-browser-hijacker-windows eerst installeer terwijl Office 2013 er nog volledig op staat ?
  • Kunnen beide Outlooks dan werken ? werken ze op dezelfde OST bestanden ?
  • Zullen mij accounts meteen overgenomen worden in die 2019
  • Quid met vb. instellingen van Excel, add-ons, etc...
Natuurlijk met de bedoeling om eens dat alles in de nieuwe installatie goed lijkt te werken afscheid te nemen van de 2013 versie en die te desinstalleren.
Maar dat is vers 2, voor later ... heb ik ook nog wel vragen bij.

Iemand goede raad of hints over de beste way to go voor deze overgang ?
 
Je kunt gemakkelijk twee verschillende Office versies op 1 computer draaien. Het zal zich in verschillende mappen installeren.
Het enige wat ik nooit geprobeerd heb is om het pst bestand te delen omdat ik tot Windows 10 altijd gebruik maakte van WinMail. De oude mail versie van Windows Vista die ik onder Windows 7 werkend had gekregen. Helaas heb ik dit niet meer werkend gekregen onder Windows 10 en daarom maar met Outlook ben gaan werken.
 
Tem Office 2013 kon je die naast elkaar installeren. Wanneer je upgrade van een 2013 naar een 2016 of 2019 gaat de oude verwijderd worden!

Ik zou voor de zekerheid je OST data exporteren in PST bestanden. Dan raak je niets kwijt.
Ga er van uit dat je niets gaat behouden van de huidige Office.
 
Toen ik van Office 2010 overschakelde naar 2016 werd 2010 (gedeeltelijk) verwijderd. Versie 2016 werd in dezelfde map geïnstalleerd als versie 2010. Er waren echter nog zoveel resten achtergebleven dat ik nog jaren updates voor 2010 gekregen heb die niet konden geïnstalleerd worden.
 
Als ik Outlook 2019 erover installeer zullen mijn account settings (6 verschillende mailaccounts !) dan ook allemaal mee migreren qua definitie ! Het zijn allemaal IMAPS maar de settings allemaal terug opzoeken en invullen zou nogal wat werk betekenen ...
 
Goeie vraag, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar ik zou wel al die gegevens terug opzoeken. Je kan dit trouwens vrij eenvoudig via Outlook opzoeken. Die instellingen staan erin. Alleen je wachtwoorden... dat is iets anders.
 
Ik heb het eens geprobeerd hier met een andere pc om mijn Outlook 2016 geheel met alles er op en er aan te kopiëren naar een andere pc met ook versie 2016
De servergegevens zoals gebruikersnamen en wachtwoorden moesten opnieuw ingevuld worden. Hier is nergens een backup van te maken om over te kunnen zetten naar een in mijn geval andere pc met Office Outlook.

Je zou toch denken dat de gebruikersgegevns toch ergens opgeslagen moeten staan.
Daarom toch wat verder gezocht en dit gevonden. https://www.top-password.com/knowledge/export-outlook-account-settings.html
Dit heb ik verder niet geprobeerd, hier staat bij dat de passwords niet meegenomen worden.
 
De migratie is ondertussen uitgevoerd maar het was een gedeeltelijk succes.
Door allerlei wijzigingen in het beveiligingsmodel van 2016/2019 tov. 2013 kan je de ost-bestanden van 2013 niet meer openen in 2016. Ze zijn toegewezen aan een andere mailclient krijg je als foutmelding. Nu zou dat niet zo erg zijn want ik had vooraf van elke OST een export naar PST gedaan.
Maar !!!! ... als je Outlook opstart en hij kan de OST bestanden die in je configuratie staan niet openen dan start Outlook zelf ook niet op : je kan dus niet verder.

Dan maar vanuit Control Panel - Mail een nieuw profiel aangemaakt en elk van de mail accounts opnieuw gedefinieerd. Voor de 4 IMAP accounts ging dat prima en mails kwamen terug binnen van de server, dat kennen we.

Er zijn echter ook 2 Office365 / Exchange mails nodig en die willen maar niet lukken met automatische detectie én manuele configuratie van een Exchange is in Outlook 2016 niet mogelijk ... daar sta ik dus.
De mails heb ik wel (zie hierboven) maar ik wil die accounts ook verder vanuit Outlook gebruiken. Ik kan perfect inloggen erop met de Office365 interface dus ze werken wel, maar met meerdere accounts werken in Office365 en al zeker als er nog mailaccounts van buiten Office365 bij betrokken zijn is ondoenbaar.

Heb de sitebeheerder waar de beide accounts vandaan komen (NELOS onderwatersportfederatie) hulp gevraagd met dit probleem. Kan toch niet dat ik de eerste ben die wil aanloggen vanuit Outlook 2016.
 
Het volgende probleem van deze migratie zit in Word !
Als ik een bestand dat vanop een website (mijn helpdesk met tickets voor een site die ik beheer) download op mijn PC, vertikt Word het om die te openen met de volgende foutmelding :

2020-11-03 17_50_50-Word.jpg

Eigenschappen zijn OK / schijf en geheugen volop ... derde optie doet niets ...
Hoe komt dat ? en hoe oplossen ?
 
Net iets te snel hulp gezocht ... zelf gevonden ...
Het vertrouwenscentrum van Word bij een install out of the box vertrouwt bijna ... NIETS !
Dat aanpassen en het werkt.

PS : nog maar eens foutmelding van MS die de reden van een probleem verdoezelt en foute info geeft ...
Over vertrouwenscentrum géén woord in die dialoog.
 
Via Control Panel - Mail, kan je wel manueel je gegevens invoeren voor Exchange / Office 365. Desnoods manueel je ActiveSync instellen.

Wanneer automatische Exchange configuratie niet lukt, ligt dit bij mijn weten aan een foutieve of niet volledige serversetup. Je moet een aantal van die dingen publiceren (autodiscovery) via het internet.
 
Klopt, maar ook daar is er voor Exchange/365 géén manuele setup mogelijk...
Je komt op hetzelfde uit : de automatische detectie...

1604425836388.png

Ik heb ergens gelezen dat op de server inderdaad andere, kritische settings nodig zijn om de detectie van versie 2016 mogelijk te maken, kritischer dan voordien ... heb NELOS dan ook gecontacteerd, we zien wel ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan