Windows 11 hardnekkige update Win 11 25H2

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
In mijn update-geschiedenis staat dit :

1770803420784.png

maar ... op vandaag staat in mijn wachtrij opnieuw dit :

1770803443521.png

Hoe krijg ik die voor eens en altijd weg ???

Dat is van voor de eerste aanbieding in december, die ik op 22/12 ook heb uitgevoerd.
Vind ik geen verklaring in waarom die opnieuw wordt aangeboden.

En ik heb géén problemen ...

Ik lees "if not you can confirm the KB number in Update History' ... wat is dat ? hoe doen ?

Ik werk nu momenteel vaak in Zorin, omdat mijn windows bricked is, Moet eerlijk zeggen dat Windows mij aan het verliezen is. Maar nu in dual boot nog, omdat ik nog in mijn leercurve zit voor Zorin.
Mijn pc wil in Windows niet uit schakelen, zelfs niet na het weghalen van die vervelend doende KB update. Nummer weet ik helaas niet.

Dit probleem met uitschakelen is bekend, maar zou na de patches van eergisteren opgelost moeten zijn...
Ik hoop het Philip, want het is vervelend dat ik iedere keer als ik Windows zit, dat ik dan geforceerd moet afsluiten. Wat ik in Linux niet heb, ik moet wel zeggen dat van alle problemen die hier de laatste tijd de ronde doen, dit de eerste keer is dat ik een probleem heb. Maar het grootste probleem met Windows is de AI die overal ten pas en ten onpas op komt duiken en zich probeert op te dringen.

Mijn laptop weigerde ook 2025H2 te installeren (ik zag wel niet de naam "repair version").
Ik heb een herinstallatie gedaan met de ISO download, met behoud van programma's en bestanden.

Het was - als extra complicatie - origineel een fr versie waarvan ik de taal in nl heb veranderd.
Volgens veel technische adviezen (incl Copilot) zou dat niet lukken maar ik heb het toch geprobeerd (als "fr" dus, de originele taal kan je niet veranderen maar behoudens soms een startup boodschap merk ik hoegenaamd niets van het frans).
Het heeft 2h geduurd (voor de update van de nl taal), maar alles is 100% in orde gekomen (zonder enig verdere actie van mijn kant, zeg dus niet dat Windows gammel is).

Een dergelijke herinstallatie is m.i. volledig safe en lost het bovenstaande probleem op (en veel sneller dan alle toverspreuken die her en der worden aangeraden en voor geen bal werken - om over een installatie vanaf 0 te zwijgen).

Dank, maar dat was het probleem niet ... hij was geinstalleerd op de dag dat de update beschikbaar was.
Wat je taalmix betreft dat is volgens mij op lange termijn iets dat je problemen zal bezorgen : ik volg de adviezen - het kan dan misschien oppervlakkig gezien wel werken, maar de consistentie van je installatie is behoorlijk kapot vrees ik.

Mijn probleem was/is dat de bedoelde update steeds opnieuw wordt aangeboden, niet dat hij niet goed zou installeren.

Dank, maar dat was het probleem niet ... hij was geinstalleerd op de dag dat de update beschikbaar was.
Wat je taalmix betreft dat is volgens mij op lange termijn iets dat je problemen zal bezorgen : ik volg de adviezen - het kan dan misschien oppervlakkig gezien wel werken, maar de consistentie van je installatie is behoorlijk kapot vrees ik.

Mijn probleem was/is dat de bedoelde update steeds opnieuw wordt aangeboden, niet dat hij niet goed zou installeren.
Goed dat jouw boodschap vanzelf in orde is gekomen (en Windows dus inderdaad niet gammel is :)).

Wat mijn laptop betreft, als Windows toelaat om een taal toe te voegen, is het logisch dat dit ook verder gesupport wordt - wat naar mijn ervaring gebeurt. Het is en blijft een "fr" die ik wel degelijk met een "fr" ISO hebt geherinstalleerd. Geheel consistent is er dan ook automatisch opnieuw de "nl" taal toegevoegd.
Ik zit dus niet te prutsen in de registry, zoals bv gedaan wordt om van Pro naar Home om te schakelen. Dit is inderdaad niet ondersteund, en het lukt ook niet altijd. Interessant genoeg heeft een maand geleden een support medewerker van MS (vanuit de States) dit bij mij toch willen proberen. De installatie werd teruggerold, en de man zei dat er dan inderdaad niets anders opzat dan alles opnieuw te installeren.

En alvorens ik "gevaarlijke" dingen doe, cloon ik de C: schijf.

er is een onderscheid tussen de talen die je gebruikt in de apps (fr / nl / eng) en de taal van de versie / ISO voor installatie.
Die laatste moet consistent blijven maar binnen Windows kun je inderdaad talen toevoegen en de prioriteit ervan zelfs veranderen.
Maar de "core" van je Windows blijft wat het was.

Beetje zoals je op een website vaak ook, meestal rechts boven, voor een andere taal kan kiezen.
Deze language packs voor Windows bestaan al lang hoor ...

PS : ik schrok wel - laat je iemand die beweert vanuit de VS contact te hebben - toegang tot je PC ??? De hacking truk waarvan ik dacht dat ondertussen iedereen die valse support tussenkomsten kent en mijdt ...

er is een onderscheid tussen de talen die je gebruikt in de apps (fr / nl / eng) en de taal van de versie / ISO voor installatie.
Die laatste moet consistent blijven maar binnen Windows kun je inderdaad talen toevoegen en de prioriteit ervan zelfs veranderen.
Maar de "core" van je Windows blijft wat het was.

Beetje zoals je op een website vaak ook, meestal rechts boven, voor een andere taal kan kiezen.
Deze language packs voor Windows bestaan al lang hoor ...

PS : ik schrok wel - laat je iemand die beweert vanuit de VS contact te hebben - toegang tot je PC ??? De hacking truk waarvan ik dacht dat ondertussen iedereen die valse support tussenkomsten kent en mijdt ...
Ik heb zelf de MS support gecontacteerd en hier na een tijdje een echte mens aan de lijn gekregen, die me met de VS heeft doorverbonden (over het waarom ga ik niet verder uitweiden, maar de kwestie moet wel pertinent genoeg geweest zijn :)). Ik geef toe dat ik het eerst ook niet geloofde - blijkbaar hebben ze daar in de States nog tijd voor - maar als die man me wou hacken had hij dat wel anders aangepakt. Niks gevonden trouwens (en bovendien heb ik alles toch van scratch moeten opnieuw installeren).
Ik heb geen enkele functie meer in geen enkele organisatie of bedrijf, een serieuze hacker zal zijn tijd aan mij niet verspillen.

Terug
Bovenaan