Software Hardnekkige HP Spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds ik in december 2020 een HP desktop kocht (het was de goedkoopste), wordt er bij elke scan HP spyware gevonden en er zijn ook steeds weer tracking cookies (scans van HitmanPro, AdwCleaner, Malwarebytes, enzovoort).

Ik heb al van alles verwijderd, er is al diverse keren iets in quarantaine gezet, ik heb diverse services uitgeschakeld, maar het blijft maar terugkomen.

Nu weer ProgramData/HP Touchpoint Analytics Client.

Het is op geen enkele manier weg te krijgen, ook niet met Unlocker.

Internet-tips blijken niet te werken.

Verwijderde registersleutels zie ik een uur later weer terug.

Hoe kom ik van deze ellende af?
 
<<"HP Touchpoint Analytics is a service we have offered since 2014 as part of HP Support Assistant. It anonymously collects diagnostic information about hardware performance. No data is shared with HP unless access is expressly granted. Customers can opt-out or uninstall the service at any time.>>

<<"HP Touchpoint Analytics is een service die we sinds 2014 aanbieden als onderdeel van HP Support Assistant. Het verzamelt anoniem diagnostische informatie over hardwareprestaties. Er worden geen gegevens gedeeld met HP tenzij uitdrukkelijk toegang is verleend. Klanten kunnen de service afmelden of verwijderen op elk moment. >>

 
Hallo J.W.,

Deze informatie op Gratissoftware.nl had ik al eens gelezen, want ik kom daar vaak.

Maar ik zie niet zo gauw een oplossing, u wel?

Het is wel straf dat je deze service inderdaad terug vindt via Taakbeheer, maar niet via Services.

De service lijkt bij mij overigens uit te staan, want er staat 'Starten'.
 
uit het engels vertaald:

Hoe HP Touchpoint Analytics te verwijderen Noem het zoals je wilt, maar als je het wilt verwijderen, zijn er een aantal manieren om er vanaf te komen. De eerste methode is om op Windows-toets + R te drukken en services.msc in het vak Uitvoeren te typen en op enter te drukken. Zoek naar HP Touchpoint Analystics Client in de lijst Services. Als je het ziet, dubbelklik dan op de service, stel het opstarttype in op uitgeschakeld en selecteer Stop om de huidige sessie te beëindigen. Als u de service niet ziet, opent u het vak Uitvoeren opnieuw en typt u appwiz.cpl om rechtstreeks naar het gedeelte Programma's en functies van het Configuratiescherm te gaan. Zoek naar HP Touchpoint Manager en verwijder deze.

nu weet ik niet wat je allemaal geprobeerd heb ...

bij het vluchtig overlopen las ik dat het via een web-portal kon gebeuren, is er ooit een registratie gebeurt???

It may also be called something like “HP Touchpoint Manager” on different PCs.
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb je eigenlijk een probleem met die HP Touchpoint Analytics ?
Waarom niet gewoon zo laten, draai je om en vergeet het ...

Is zo een beetje als met je wagen naar de garage gaan omdat je vindt dat er bepaalde problemen zijn maar de garagist verbieden om hem aan zijn analysecomputer te hangen !
Weet je eigenlijk wel waarom je dat er af zou willen krijgen of is dat louter ... balorigheid ?
 
 
Vrijwel alle scanners, ook Malwarebytes, geven aan dat deze voorgeïnstalleerde software spyware is en zetten het ook in quarantaine.

Het is niet iets dat ik zelf heb verzonnen, en wat er balorig aan is om van dit soort alsmaar terugkerende meldingen af te willen, ontgaat mij.

Waarom zou ik nog scannen als ik de uitkomst van de scan naast mij neer moet leggen?
 
om van de HP bloatware af te komen die standaard aanwezig is dien je via start >instellingen >bijwerken en beveiliging naar systeemherstel te gaan ..
onder systeemherstel kies je dan voor Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows .
klik deze regel aan en volg vervolgens de stappen op ...
*let op ook je geinstalleerde programma's ben je kwijt en deze dien je nadien terug te installeren ..
betreffende je persoonlijke instellingen en bestanden krijg je de keuze of je deze wenst te behouden ..
**persoonlijkebestanden : foto's , muziek , documenten en films ..
 
Oké Qtex,

Grappig.

Hier had ik ook al aan gedacht, maar helaas een onuitvoerbaar experiment. Ik verlies dan teveel programma’s.

Maar ooit zal een nieuwe Windows installatie wellicht eens nodig zijn en dan ben ik er dus van af.

Toen ik gisteren opeens ook aan de term ‘bloatware’ dacht: daar zijn toch ook programma’s voor? (Om bloatware te verwijderen).
 
Scan van 5 minuten geleden:

Scan.PNG
 
Op Internet zijn enkels de methodes die Wivy hierboven al gaf terug te vinden : desinstalleren en/of de service uitschakelen...
Enige tijd geleden werd er blijkbaar al rekening mee gehouden dat HP er wel eens kon voor opteren de installatie 'opdringerig' te maken ... het ziet er naar uit dat dit is gebeurd. Raar want ik heb hier diverse HP desktops én laptops in gebruik en heb er nog nooit iets van gemerkt.
 
De HP programma’s zijn nergens in mijn computer te vinden, nochtans niet met Everything.

Ik kan ze dus niet verwijderen zoals de instructies van wivy aanbevelen.

Als verwijderen mogelijk was, had ik dat natuurlijk al lang gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan