Google Chrome wordt niet meer uitgevoerd op miljoenen Windows-pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Treurig om steeds te worden gedwongen naar een nieuwere versie van windows en hoe andere giganten zoals google netjes volgen.
W10 niets meer of minder dan een fancy versie van millenium/vista; verder niks meerwaarde. Mss als er een service pack uitkomt dan pas de moeite waard. Goh al die hypes betreffende onveilig????Dik overdreven of hebben we ineens geen virus en malware scanners meer?
Liever een stabiel OS dan eentje die steeds uit de bol gaat en problemen creëert bij elke update.

Nog zo eentje extreem kort door de bocht. Meningen rondstrooien die weinig raakvlak hebben met de realiteit. Een mening geven kan altijd, iets afbreken zonder gegronde redenen is iets anders.

Service packs zijn gewoon een andere "vorm" van updates. Windows 10 heeft eveneens updates. Is totaal geen verschil mee, buiten de naam.
Een fancy versie van millenium/vista? Nog zo'n opmerking die kant nog wal raakt. Windows 10 is gebaseerd op zen voorgangers! Vista was daar het eerste nieuwe kernel-model van trouwens.
Hypes betreffende beveiliging, dik overdreven? Leg dat maar eens uit aan al die instanties die gehacked werden door een onveilig OS nog ergens te gebruiken! Die daarna met duizenden euro's over de brug moeten komen om hun data nog terug te zien. Dus nog zo'n bewering die kant nog wal raakt. Virusscanners gaan (of kunnen) die problemen niet allemaal oplossen.
Elk OS of software brengt allerhande updates en fixes uit. Dat is doodnormaal in de wereld van software development.

Windows 10 geen stabiel OS? Als die steeds uit de bol gaat bij u, dan vrees ik dat het probleem bij u gaat zitten. Er zijn helemaal geen problemen bij elke update. Wederom een bewering totaal uit de lucht gegrepen.
Zijn er soms issues met bepaalde updates? Ja, dat gebeurd. En meestal gebeurd zoiets ook niet bij iedereen.

Is Windows dan alijd perfect (geweest)? Nee, natuurlijk niet. En perfectie is een illusie.
Vista was met zen totaal nieuwe kernel natuurlijk een grote stap, met de meeste issues kan je wel stellen, wat deze kernel familie betreft. Dat heb je nog bij nieuwe producten. Zie de (eerste) Tesla auto's.
Windows 8 was visueel een misstap. Kan je ook stellen. een metro "App" style toegepast op desktop en server omgevingen. Was verschrikkelijk betreffende de bediening. Kan je ook wel stellen.

Windows werkt op vrijwel elke commerciele hardware die door honderden en duizenden fabrikanten aangeleverd wordt. Combinaties van hardware en software. Een immens groot aanbod (in tegenstelling tot Apple die een handvol hardware moeten onderhouden). Waar alles feilloos verwacht wordt samen te werken. Waar elke fabrikant van hardware of software ook alles feilloos schrijft en maakt natuurlijk (?!?) Waar als er iets foutloopt altijd de schuld bij Microsoft gelegd wordt.
 
in augustus 2020 schreef iemand:

"Ik heb het gehad met Microsoft. Schoon genoeg.
Er is alleen nog ergernis. Men is meer bezig met instellingen dan met productief werk.

Eigenlijk een mirakel dat dit OS nog iets kan doen werken voor meer dan een uur zonder een probleem tegen te komen, gelijk wat je doet. Knowlege Base is gewoon een klachtmuur voor gebruikers.

Terug naar Open Source of een Chinees OS ?

Tiens, de afkorting hiervan is OS, zoals in de betekenis van 'operating' system (dus als 'werkend' systeem)."


tijd om over te schakelen naar iets anders dan MicroSoft ?

graag had ik willen vernemen of die persoon nu een " open source " of " chineeske " draait op zijn pc/laptop ...
ik vrees dat ik er geen antwoord zal op krijgen .... hoeft ook niet. XP was destijds ook on-overwinnelijk, toch heeft de "7" zijn titel overgenomen ...

helaas zijn we terug ' off-topic ' bezig.
 
Laatst bewerkt:
Ik draai immers al van voor win 10 effectief uitkwam win 10. Echt problemen heb ik er tot op heden nog niet mee gehad. 1 x heeft een update bij mij meer slecht deed dan goed. Werd gewoon recht gezet bij de volgende update. Dus is al enkele jaren win 10 draaien met slechts 1 x een minder goed werkende pc. Maar totaal waardeloos is hij nog niet geweest. Dus win 10 als een slechte os omschrijven. Nee beter als win 7?dat zeg ik niet, maar wel anders.
 
Nog zo eentje extreem kort door de bocht. Meningen rondstrooien die weinig raakvlak hebben met de realiteit. Een mening geven kan altijd, iets afbreken zonder gegronde redenen is iets anders.

Service packs zijn gewoon een andere "vorm" van updates. Windows 10 heeft eveneens updates. Is totaal geen verschil mee, buiten de naam.
Een fancy versie van millenium/vista? Nog zo'n opmerking die kant nog wal raakt. Windows 10 is gebaseerd op zen voorgangers! Vista was daar het eerste nieuwe kernel-model van trouwens.
Hypes betreffende beveiliging, dik overdreven? Leg dat maar eens uit aan al die instanties die gehacked werden door een onveilig OS nog ergens te gebruiken! Die daarna met duizenden euro's over de brug moeten komen om hun data nog terug te zien. Dus nog zo'n bewering die kant nog wal raakt. Virusscanners gaan (of kunnen) die problemen niet allemaal oplossen.
Elk OS of software brengt allerhande updates en fixes uit. Dat is doodnormaal in de wereld van software development.

Windows 10 geen stabiel OS? Als die steeds uit de bol gaat bij u, dan vrees ik dat het probleem bij u gaat zitten. Er zijn helemaal geen problemen bij elke update. Wederom een bewering totaal uit de lucht gegrepen.
Zijn er soms issues met bepaalde updates? Ja, dat gebeurd. En meestal gebeurd zoiets ook niet bij iedereen.

Is Windows dan alijd perfect (geweest)? Nee, natuurlijk niet. En perfectie is een illusie.
Vista was met zen totaal nieuwe kernel natuurlijk een grote stap, met de meeste issues kan je wel stellen, wat deze kernel familie betreft. Dat heb je nog bij nieuwe producten. Zie de (eerste) Tesla auto's.
Windows 8 was visueel een misstap. Kan je ook stellen. een metro "App" style toegepast op desktop en server omgevingen. Was verschrikkelijk betreffende de bediening. Kan je ook wel stellen.

Windows werkt op vrijwel elke commerciele hardware die door honderden en duizenden fabrikanten aangeleverd wordt. Combinaties van hardware en software. Een immens groot aanbod (in tegenstelling tot Apple die een handvol hardware moeten onderhouden). Waar alles feilloos verwacht wordt samen te werken. Waar elke fabrikant van hardware of software ook alles feilloos schrijft en maakt natuurlijk (?!?) Waar als er iets foutloopt altijd de schuld bij Microsoft gelegd wordt.
Je hebt natuurlijk voor en tegenstanders, maar je moet ook het perspectief in acht nemen.

Niet iedereen is een instantie en wordt gehackt, niet iedereen heeft dezelfde opleiding als jij gehad, maar ben ook geen noob.

Voor mij is een servicepack een bundel van updates en fixes die effectief ook geen problemen met zich meebrengen of een nieuwere fix nodig hebben omdat er nog een foutje of vergetelheid zit in de vorige update...
Je bent nog de rest van de 8 versies vergeten en de 9 die gewoonweg gedumped werd voor release.
De rest van de fabrikanten volgt netjes want das makkelijker en de centjes tellen niet de consument.

Je sleurt er de Tesla bij, tja klimaatopwarming; maar al die electrische auto's(superduur) iemand zich ooit al afgevraagd wat het energie factuur gaat zijn van zo'n wagen zeg maar bij 20000km/jaar. De kobaltmijnen in afrika raken veel vlugger uitgeput en kinderarbeid viert hoogtij.
Na 3-4 is je batterijpack omzeep, kan beter een nieuwe wagen kopen wegens te duur. En wat op langere termijn???? Laten we die onbruikbare packs maar naast het nucleaire afval in zee dumpen of naar de maan schieten.

Beste DDragon, ja ik kan misschien kort door de bocht overkomen maar je slaat ergens de bal mis.....
Dit gaat hier niet over afbreken of ophemelen van W10.
Dit was een reactie op de publicatie van google!!!!!!!!!!!!! De threath die werd aangemaakt en dat je gedwongen wordt over te schakelen of een andere browser te zoeken; net zoals de providers je een totaal packet door de strot duwen ook al ben je alleenstaande!!!!

En neen ik ben niet iemand die bv een nieuwe smartphone koopt omdat er een pro model uitkomt en de mijne nog perfect werkt, snappie.

Beste DDragon het siert je, W10 met hart en ziel te verdedigen maar niet iedereen deelt jouw mening.
Het was vooral jouw aanhef die me doet reageren....................


krijg ik nu ook een duimpje?
 
@stekel64

Ik deel in iedergeval deels jouw ervaringen door mijn persoonlijke ervaringen
Ik had met Windows 7 jarenlang een super stabiel systeem, ben nu bijna een jaar aan het modderen met Windows 10 omdat ik min of meer noodgedwongen over moest gaan omdat 7 niet meer ondersteund ging worden.
Heb ik het dan eindelijk 100% werkend en onder controle, komt er een update waarna ik opnieuw kan beginnen met problemen oplossen.
Windows 10 hoort hier bij mij in het vakje van Windows Vista. Of ook wel het vakje van waardeloze besturingen.
Maar wel fijn om wereldwijd ook te lezen dat er hele volksstammen erg gelukkig zijn met deze versie.
Ik dus niet en als ik dan ook de problemen lees van mensen die de hulp inschakelen op vele forums na updates dan lees ik dat ik hierin niet de enige ben. En dan heb ik het niet over de luttele Nederlandstalige forums.
Ook mijn iPhone is er eentje van zo’n 6 versies terug. Hij doet het perfect dus warom zou ik een nieuwer model willen ?
Een Tesla zal het hier bij mij ook nooit worden, daar passen geen 2 fietsen in Met een caravan op de trekhaak.
 
Laatst bewerkt:
Dit was een reactie op de publicatie van google!!!!!!!!!!!!! De threath die werd aangemaakt en dat je gedwongen wordt over te schakelen of een andere browser te zoeken;
Hmmm, ik sla de bal dus mis?
Dus, u gaat er van uit dat de webbrowser de enige component is die veilig moet zijn als je op het internet gaat? Dus, zolang je webbrowser maar up-to-date is, is alles veilig? Dat is uw bewering hier, niet? Dus het is de fout van Microsoft, want zij dwingen Google om te volgen?!? Wel, ik kan je zeggen dat u daar de bal serieus mis slaat beste!
Zowel het OS, als de applicatie die erop draait, wordt blootgesteld aan netwerkverbindingen (zoals het internet).
En u denkt ook dat enkel grote instanties slachtoffer worden? Als er morgen het één of andere worm virus over het internet raast, welke een bepaald lek in een netwerkcomponent kan uitbuiten in je OS, dat u niet geraakt zult worden? Ik denk dat personen zoals u dan ook vanop de eerste rij zeer luid zullen staan roepen hoe schandalig het wel niet is dat Microsoft (of eender welk ander OS dat wekelijks/maandelijks updates doet) toch wel heel slecht bezig is. En in Amerika zullen er ongetwijfeld zelfs mensen zijn die daarvoor Google een proces aan hun been doen, omdat Google hun niet verwittigd had dat die bepaalde security issues niet opgelost waren in het OS dat ze nog gebruikten.

Voor mij is een servicepack een bundel van updates en fixes die effectief ook geen problemen met zich meebrengen of een nieuwere fix nodig hebben omdat er nog een foutje of vergetelheid zit in de vorige update...
Je verwart de mate van "stabiliteit" met "fixen". U denkt dat na een bepaalde service pack alles perfect in orde was/is? Dat er geen security of andere issues waren? Vreemd... die issues waren er verleden jaar, gisteren, vandaag, en morgen. En binnen 5 jaar zullen die er nog altijd zijn. Dat is een non-stop proces. Dat is software development. En ook al gaat het niet om security fixen, er zullen altijd situaties zijn die de stabiliteit in gedrang kunnen brengen, ook al merk je die zelf niet en denk je dat alles 100% is. Of vallen die situaties niet bij u voor omdat u niet bepaalde combinaties van DLL of... gebruikt. Zijn maar enkele voorbeelden.

Wat die problemen met updates betreft, ik zeg niet dat die er niet zullen zijn. Fair enough. Maar dit gaat zeker niet op voor alle situaties hoor.
 
@salmax Waarom je moet overstappen naar Windows 10 is al tot in den treure op deze en andere sites uitgelegd. Omdat Windows 7 absoluut niet veilig meer is. Lekken en gaten in de beveiliging, eens bekend worden gewoon open gelaten en dus meer en meer uitgebuit...

Die updates van Windows 10 zijn er nu juist om dat te verhelpen : van zodra er problemen met veiligheid zijn worden die bekeken en zo mogelijk gedicht. Malafide mensen op het net moeten dus steeds nieuwe zaken uitzoeken. Bij Windows 7 moeten ze niet meer zoeken : de zwaktes zijn bekend.

Een goed geinstalleerde en onderhouden Windows 10 geeft géén problemen : ik heb er hier een 8-tal draaien - mijzelf een paar toestellen, mijn studerende kinderen, mijn echtgenote etc... allemaal op 20H2 nu.

En natuurlijk zijn er nog hacking-pogingen op Windows 10 maar het is niet omdat er ook nog wel eens iemand verongelukt in het verkeer die zijn gordel wel aan heeft dat we beter allemaal zonder gordel beginnen rond te rijden hé ...
Telkens Windows 10 een globale update doet mag ik mijn Daw programma voor muziekopnames (Cubase) opnieuw installeren. De eerste versies van W10 werkten prima maar daarna had ik het iedere keer vlaggen. En dit geldt zowel voor mijn 2 vaste pc's en mijn laptop waar Cubase op is geïnstalleerd. Mijn interne geluidskaart van mijn laptop werkt sedert versie 1803 nu ook niet meer samen met Cubase. Ik kan het volume niet meer regelen. Dat is nu niet zo erg omdat ik toch werk met een veel betere externe geluidskaart. Maar 't is dus niet allemaal rozengeur en zonneschijn met Windows 10 . Ter info, mijn laptop is nog maar één jaar oud en dus ontwikkeld voor W10. Ik heb nu de updates in W10 afgezet. Ik zie dat Windows Defender nog altijd zijn updates doet. Zou die dan mogelijke hackers niet tegen houden als er een mogelijk lek is doordat de updates niet gebeuren?
 
De vraag die je kan stellen is; ligt het probleem bij Windows, of bij Cubase? Ongeacht het antwoord (wat onbetwist is), zijn dit geen leuke vooruitzichten. Wat ik in jou plaats zou doen, gebruik een dedicated workstation voor Cubase, welke geïsolleerd staat op je netwerk.
Steinberg raad ook aan om altijd de laatste update te installeren/gebruiken. Beetje kip/ei situatie. Is de oplossing er eerst, of het probleem? Meestal het 2de. Rest dan nog de vraag of Steinberg die situatie kan voorkomen, of het eerder nalatigheid vanuit Microsoft is. Beiden zijn mogelijk.
Windows Defender gaat wel veel kunnen tegenhouden, maar bepaalde security issues daarentegen mogelijks niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Wie gaat er nu kort door de bocht?? Jongens toch, ja misschien benoem ik dingen anders dan jij maar toch beetje naief om zomaar aan te nemen dat ik een browser als enige mogelijkheid beschouw als onveilig.
Wat kan microsoft aan een nieuwe worm of soortgelijks doen? Al is het weer iets anders dan dat je eerst aanhaalde.

Hmmm, ik sla de bal dus mis?
Dus, u gaat er van uit dat de webbrowser de enige component is die veilig moet zijn als je op het internet gaat? Dus, zolang je webbrowser maar up-to-date is, is alles veilig? Dat is uw bewering hier, niet? Dus het is de fout van Microsoft, want zij dwingen Google om te volgen?!? Wel, ik kan je zeggen dat u daar de bal serieus mis slaat beste!
Zowel het OS, als de applicatie die erop draait, wordt blootgesteld aan netwerkverbindingen (zoals het internet).
En u denkt ook dat enkel grote instanties slachtoffer worden? Als er morgen het één of andere worm virus over het internet raast, welke een bepaald lek in een netwerkcomponent kan uitbuiten in je OS, dat u niet geraakt zult worden? Ik denk dat personen zoals u dan ook vanop de eerste rij zeer luid zullen staan roepen hoe schandalig het wel niet is dat Microsoft (of eender welk ander OS dat wekelijks/maandelijks updates doet) toch wel heel slecht bezig is. En in Amerika zullen er ongetwijfeld zelfs mensen zijn die daarvoor Google een proces aan hun been doen, omdat Google hun niet verwittigd had dat die bepaalde security issues niet opgelost waren in het OS dat ze nog gebruikten.


Je verwart de mate van "stabiliteit" met "fixen". U denkt dat na een bepaalde service pack alles perfect in orde was/is? Dat er geen security of andere issues waren? Vreemd... die issues waren er verleden jaar, gisteren, vandaag, en morgen. En binnen 5 jaar zullen die er nog altijd zijn. Dat is een non-stop proces. Dat is software development. En ook al gaat het niet om security fixen, er zullen altijd situaties zijn die de stabiliteit in gedrang kunnen brengen, ook al merk je die zelf niet en denk je dat alles 100% is. Of vallen die situaties niet bij u voor omdat u niet bepaalde combinaties van DLL of... gebruikt. Zijn maar enkele voorbeelden.

Wat die problemen met updates betreft, ik zeg niet dat die er niet zullen zijn. Fair enough. Maar dit gaat zeker niet op voor alle situaties hoor.de.
Je kan evengoed de schuld naar de antivirus fabrikanten schuiven!!!!!!!
Je hebt helaas slim,slimmer slimst.
Wat ik onder servicepack versta is dat de meeste kinderziekten grotendeels uit de wereld zijn geholpen en niet alweer die naieve aanname van jou.
Wie nu wie mee sleurt om welke reden dan ook maakt me geen bal uit, mij gaat het erom dat je zaken door je strot blijven worden geramd.

ik had gehoopt dat dit zou stoppen maar je blijft gewoon als beheerder nog wel weinig respectvol doorrazen.
Ja je hebt gelijk op de meeste punten, heb nooit beweerd van wel maar dat was niet de oorspronkelijke issue. Tevreden?

Nooit verwacht om op dit mooie forum als dumbass te worden bestempeld.
Ik snap jouw liefde en opgewekte frustratie in zekere mate maar dit geeft niet de reden om....
 
Ik zeg niet dat Windows 10 perfect is, maar dat elke update problemen veroorzaakt, dat kan ik niet onderschrijven.
Heb net Windows 10 opnieuw geïnstalleerd op een Shuttle barebone met Athlon X2 en nForce 570 chipset.
Toch knap dat ze deze oude hardware nog steeds ondersteunen. En hij is nog rap ook.
Helaas ondersteund Windows geen error correctie op b.v. verlies van netwerkverbinding.
Daardoor al een keer een PC opnieuw moeten instaleren. Overigens met behoud van programma's.
En dat mijn Intel i5 er telkens uit knalde bleek aan de SSD te liggen.
Wie weet hoe je kunt aantonen dat de SSD niet goed is mag het zeggen.
OS gemigreerd naar een nieuwe SSD, nadat bleek dat een HDD het wel goed deed, probleem opgelost.
Dus voor mij is Windows 10 zo slecht nog niet. Wel jammer dat hij er uit knalde zonder BSOD.

P.S. Als insider kan ik melden dat 21H2 zelfs beter met het geheugen lijkt om te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Een SSD moet je niet checken op "fouten" zoals een klassieke (spinning) harde schijf. Een SSD heeft reserve buffers aan boord welke hij activeert wanneer er slechte 'sectoren' zijn. Dit process gaat volledig automatisch. Pas wanneer die reserve sectoren op zijn (bepaald vast percentage van de totale oplslagcapaciteit van een SSD), gaat de SSD einde lifetime.
Je kan uiteraard wel de algehele 'gezondheidstatus' zien van een SSD.
 
Dank je DDragon80 voor de verduidelijking. Ik wist dat je een SSD niet mocht formateren, Maar dat je op fouten niet kon checken wist ik nog niet. Dat dit met sectoren werkt ook niet echt, of eigenlijk wel als ik een beetje logisch denk. Maar had daar nog niet bij stil gestaan. Wel goed bedacht eigenlijk met die reserve sectoren.
 
Dank je DDragon80 voor de verduidelijking. Ik wist dat je een SSD niet mocht formateren, Maar dat je op fouten niet kon checken wist ik nog niet. Dat dit met sectoren werkt ook niet echt, of eigenlijk wel als ik een beetje logisch denk. Maar had daar nog niet bij stil gestaan. Wel goed bedacht eigenlijk met die reserve sectoren.

Ik veronderstel dat u hier "Defragmenteren" bedoelt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan