Google Chrome wordt niet meer uitgevoerd op miljoenen Windows-pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
1607063331661.png


Google Chrome heeft ongeveer 2,9 miljard gebruikers en is daarmee de populairste webbrowser aller tijden. Helaas heeft een groot deel van deze gebruikers mogelijk geen toegang tot nieuwe versies van Chrome nadat de ondersteuning voor hun besturingssysteem naar keuze opraakt.

Windows 7 werd uitgebracht in 2009 en ondanks dat het niet langer wordt ondersteund door Microsoft, heeft het nog steeds miljoenen gebruikers. Het uitvoeren van Windows 7 op uw computer kan echter een enorm beveiligingsrisico vormen.

Als u Google Chrome op uw Windows 7-pc gebruikt, is het tijd om te upgraden. Anders brengt u uzelf en uw gegevens elke keer dat u zich aanmeldt in gevaar.

Google zegt "Upgrade nu of anders!"​

Vanaf januari 2022 ondersteunt Google Chrome voor Windows 7 niet meer. Iedereen met het verouderde besturingssysteem op hun pc kan Chrome niet updaten of openen, tenzij ze de sprong wagen en upgraden naar Windows 10.

Deze deadline heeft lang geduurd, maar het is niet eens de oorspronkelijke deadline voor Windows 7-gebruikers. Google was oorspronkelijk van plan om de ondersteuning in 2021 te beëindigen, maar verlengde de datum met zes maanden in het licht van de COVID-19-pandemie.

FBI waarschuwt Windows 7-gebruikers voor hackerrisico's​

Een nieuw bulletin dat door de FBI is gepubliceerd, stuurt een dringende waarschuwing naar Windows 7-gebruikers die twee besturingssystemen achterlopen op de nieuwste release van Microsoft.
 
Heb nog geen bericht van de FBI gekregen :):)
en overstappen naar Windows 10 om ook update problemen te krijgen.
leuk vooruitzicht.
 
Het probleem zit niet in Google maar in het gebruik van een ondertussen onveilig OS als Windows 7. De andere browsers zullen heus ook wel volgen - geen enkele ontwikkelaar kan het zich nog langer veroorloven daar tijd, mensen en geld in te blijven steken.
Dus met zo'n 'overstap'-strategie loop je het risico dat je elke keer weer nét voor de stormram blijft uitlopen...

Tenzij je overstapt naar Windows 10 uiteraard.
 
Windows 10 heeft problemen in het spel dat ik speel sinds de laatste update , de resolutie veranderd iedere keer als ik afsluit of even snel naar iets anders wil gaan , spel moet nog niet afgesloten zijn maar als ik terug naar mijn spel ga is het veel donkerder dan het was en moet echt steeds de resolutie veranderen , meestal lukt dat wel maar soms moet ik meerdere malen proberen voor mijn spel terug goed is

Tenzij je overstapt naar Windows 10 uiteraard.
 
Dan kan je best ofwel nakijken of er een nieuwere versie van dat spel op de markt is, een versie die wel compatibel is met Windows 10 ofwel zorgen dat je PC met Windows 7 niet meer online gaat.

Maar als ik je eerste reactie las dacht ik dat je getroffen was, maar nu verneem ik dat je wel op Win10 v. 2004 zit dus ben je helemaal niet betrokken bij dit veiligheidsprobleem ... Dus geen zorgen wat dat betreft ! :cool:
 
Dan kan je best ofwel nakijken of er een nieuwere versie van dat spel op de markt is, een versie die wel compatibel is met Windows 10 ofwel zorgen dat je PC met Windows 7 niet meer online gaat.
Nee , daar is geen nieuwere versie van , spel is van 2004 en nog steeds populair , binnen in huis werk ik met windows 7 , in de truck op windows 10 en ik hou niet van die windows omdat die updates doet wanneer ik het niet wil , zit in de truck beperkt aan data, heb geprobeerd van die 7 in de truck te steken maar daar wilt die niet opstarten wat ik dus niet versta, heb gisteren een bericht gevonden voor het stop zetten van die updates van die windows 10 maar moet eerst dat probleem met die resolutie kunnen oplossen , dus zal wel ergens iets of iemand vinden voor die update van 2004 te verwijderen
 
Stopzetten van updates van Windows 10 is géén goed idee, want dan zit je binnen de kortste keren in dezelfde situatie dat je systeem openstaat voor hackers en allerlei lekken uitgebuit worden.
Wat wel makkelijk kan is verhinderen dat die updates je constant storen of worden opgehaald als je over een duurdere betalende verbinding zit. Daar zijn een paar settings voor voorzien in Windows Instellingen zelf maar er zijn ook goede programma's die het 'automatic' uit je updates halen. Je kan ze dan ophalen en installeren als je er tijd en zin voor hebt. En je kan ook opteren om er eentje niet te installeren als je zeker bent dat dit geen veiligheidsrisico's zal opleveren op termijn (vb. drivers !)



Dit zijn er 2 die op onze sites kunnen opgehaald worden, maar er zijn er nog andere ... Vooral dat mini-tool (nr. 93) vind ik wel handig werken en gebruik ik zelf op een aantal van mijn PC's en op mijn VM's...
 
Ik zit nog wel op Windows 7 64 bit en waarom zou ik overstappen naar windows 10
Andere gordijnen meer opslag mogelijk ook op schijf.
Nieuwe dingen mogelijk waar ik mogelijk ook geen van zal gebruiken.
Updates problemen al vanaf Windows 10 uitkwam.
En voor Windows 10 zijn er geen hackers dan?

@usacandyman
Met Linux ben ik al bezig in Virtualbox al zal ik het wat moeten gewoon worden.
Maar de tijd dat ik het gebruik geeft het meer rust.
 
@salmax Waarom je moet overstappen naar Windows 10 is al tot in den treure op deze en andere sites uitgelegd. Omdat Windows 7 absoluut niet veilig meer is. Lekken en gaten in de beveiliging, eens bekend worden gewoon open gelaten en dus meer en meer uitgebuit...

Die updates van Windows 10 zijn er nu juist om dat te verhelpen : van zodra er problemen met veiligheid zijn worden die bekeken en zo mogelijk gedicht. Malafide mensen op het net moeten dus steeds nieuwe zaken uitzoeken. Bij Windows 7 moeten ze niet meer zoeken : de zwaktes zijn bekend.

Een goed geinstalleerde en onderhouden Windows 10 geeft géén problemen : ik heb er hier een 8-tal draaien - mijzelf een paar toestellen, mijn studerende kinderen, mijn echtgenote etc... allemaal op 20H2 nu.

En natuurlijk zijn er nog hacking-pogingen op Windows 10 maar het is niet omdat er ook nog wel eens iemand verongelukt in het verkeer die zijn gordel wel aan heeft dat we beter allemaal zonder gordel beginnen rond te rijden hé ...

Anderzijds : Linux is prima ! Heb er hier ook eentje draaien, maar voor 95 % van de gebruikers is dat geen haalbaar alternatief. Mooi als liefhebberijtje maar er echt op betrouwen voor je mail, je bankzaken, je ... whatever - euhhh... dat lukt de meeste mensen toch niet hoor. Zoek maar eens een mobile banking app voor Linux van je bank. Zal niet lukken.
 
Nee , daar is geen nieuwere versie van , spel is van 2004 en nog steeds populair , binnen in huis werk ik met windows 7 , in de truck op windows 10 en ik hou niet van die windows omdat die updates doet wanneer ik het niet wil , zit in de truck beperkt aan data, heb geprobeerd van die 7 in de truck te steken maar daar wilt die niet opstarten wat ik dus niet versta, heb gisteren een bericht gevonden voor het stop zetten van die updates van die windows 10 maar moet eerst dat probleem met die resolutie kunnen oplossen , dus zal wel ergens iets of iemand vinden voor die update van 2004 te verwijderen
 
Treurig om steeds te worden gedwongen naar een nieuwere versie van windows en hoe andere giganten zoals google netjes volgen.
W10 niets meer of minder dan een fancy versie van millenium/vista; verder niks meerwaarde. Mss als er een service pack uitkomt dan pas de moeite waard. Goh al die hypes betreffende onveilig????Dik overdreven of hebben we ineens geen virus en malware scanners meer?
Liever een stabiel OS dan eentje die steeds uit de bol gaat en problemen creëert bij elke update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan