Windows 11 Geheugen integriteit kan niet worden ingeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg een veiligheidsmelding die ik niet kan uitschakelen. Ik zou de incompatibiliteit stuurprogramma's moeten verhelpen. Ik voel me niet veilig meer omdat al deze programma's afkomstig zijn van Huawei met allen dezelfde importdatum van 30/09/2022.
Zie bijgevoegd overzicht van deze programma's.
Indien ze onveilig zouden zijn, hoe kan ik deze verwijderen?
Indien ze veilig zijn hoe de stuurprogramma's bijwerken?

IK zou het ten zeerste waarderen een waardevol antwoord te mogen ontvangen.
Bedankt,
Walterdb
 

Bijlagen

  • 20230320_201101.jpg
    20230320_201101.jpg
    26.3 KB · Weergaven: 70
Dit zijn idd. stuurprogramma's / drivers die op je toestel staan, maar er is geen indicatie of je ze nodig hebt of niet.
Ik zou je niet aanraden daar proberen op in te grijpen want het resultaat zou wel eens een niet meer werkend systeem kunnen zijn.

Volgens mijn eigen ervaring doet dit fenomeen zich voor als je op een Windows 10 installatie een upgrade doet naar Windows 11, met behoud van programma's en bestanden. Dan zijn dit de drivers die niet compatibel zijn met versie 11 op zich, of de recente feature update van Windows 11. Die aktie is uitgevoerd op 30/09/2022 denk ik - dat is de reden van al die gelijke data.

Merk je nu dat er bepaalde dingen op je PC niet meer werken ? Ik durf te denken van niet.
Het is nl. zo dat Windows het updaten van drivers tijdens de upgrade naar versie 11 voor zijn rekening heeft genomen (of had moeten nemen). En ik heb al ondervonden dat MS niet zo zorgvuldig is om de oude, achterhaalde ook te verwijderen. Door die upgrade met behoud van ... blijven die staan (slecht nieuws) maar (goed nieuws) vaak overbodig, lees ongebruikt !

Als alles naar behoren werkt doe je daar dus best ... niets mee !
Heb je bepaalde onderdelen, funkties die niet meer werken dan moet je wel aktie ondernemen want dan is de nieuwe Windows 11-versie van de betrokken driver dus blijkbaar niet geinstalleerd.

Eerste stap daarbij is kijken in Windows Update en dan vooral in de 'additionnal updates', moet je op klikken want welke dat zijn krijg je niet zo te zien.
Veel kans dat er daar ook nog een aantal 'gelijkende' drivers staan.
Belangrijk : haal ENKEL die binnen die je kan identificeren als behorend tot de funktionaliteiten die niet goed werken. De rest laat je staan.

Vind je ze daar niet en weet je toch goed welk onderdeel niet meer werkt dan kan je best naar de site van de fabrikant surfen en de gepaste driver proberen downloaden. Daarna vanuit apparaatbeheer de driver updaten en daarbij je richten naar het bestand dat je hebt opgehaald.
Dat laatste is al iets moeilijker o.a. door de vaak onduidelijke benaming van die drivers, maar ik durf hopen dat het zelfs niet nodig zal zijn.
 
PS : deze drivers uit je screenshot hebben allemaal te maken met een Huawei onderdeel in je PC voor ondersteuning van USB interface ... Kan je dus gewoon even nakijken in Apparaatbeheer.
Zie je geen uitroep- of alarmtekens en werken je USB's normaal dan is er niet veel aan de hand.
 
de-installeren van HiSuite kan inderdaad een oplossing zijn ...
in attach een handleiding, ooit es gemaakt naar aanleiding van hetzelfde probleem maar met een andere app!

S6
 

Bijlagen

  • geheugenintigriteit_pctuts.pdf
    1 MB · Weergaven: 109
Bedankt allemaal voor je steun. Ik moet dat in alle rust bekijken en bestuderen. Ben zelf geen IT'r. Op dit moment zijn er geen dingen die abnormaal werken. Ik was echter wat angstig dat het te maken had met eventueel pc over te nemen door Huawei. HiSuite is ooit geinstalleerd geweest maar had het terug verwijderd. Misschien dat dit de reden was waarom er bepaalde dingen zijn blijven hangen.
Hoe kan ik echter de integriteit van geheugen terug krijgen zodat er geen veiligheidsmelding meer komt?
 
dan raad ik je aan ' Driver Store Explorer ' te gebruiken, makkelijker kan echt niet! en daarvoor hoef je geen IT'er te zijn. lees het maar es rustig door ... vragen stuur maar een ' privé conversatie ' bericht. geen enkel probleem. de bijlage is beveiligd, ik lees niet graag ' mijn handleiding ' met iemand anders naam eronder vandaar ... al doende leert men!

in je tweede foto zag ik een bekende van de é-id app, die wordt trouwens behandeld in mijn handleiding .... een driver van microsoft heeft trouwens zijn functie overgenomen, geen gevaar van apps die raar gaan doen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan