Nieuws Gegevens gestolen van meer dan 500 miljoen gebruikers Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Persoonlijke gegevens van 533 miljoen Facebookgebruikers zijn gestolen en online gelekt op een hackersforum. Dat schrijft de website Business Insider. De hackers konden telefoonnummers, volledige namen, locatiegegevens, emailadressen en andere persoonsinformatie buitmaken. Die data kunnen misbruikt worden om fraude mee te plegen, waarschuwen experts.


Lees verder bij de bron: https://www.ad.nl/tech/gegevens-gestolen-van-meer-dan-500-miljoen-gebruikers-facebook~a9d6a92f/
 
ik ook, maar wakker lig ik daar niet van ...
Ik dacht dat je ook ergens kon zien wat de inhoud van je gegevens was bij dat lek ... maar ben de URL vergeten ... iemand ?
 
misschien deze:


maar 't is nogal sumier:
1617712539740.png


voor andere zaken:

1617712614305.png


1617712664276.png
 
@wivy Nee, die was het niet, kende ik maar laat je niet de individuele, gecompromiteerde data zien enkel het soort velden.
Maar ik zag gisteren ook nog op VRT News dat men aan minister Van Quickenborne liet zien wat er over hem in de lijst van 533 miljoen gebruikers van FB stond.
 
Heb geen facebook, dus ben er ook niet bij. Heb toch de test gedaan.
 
Het gevaar van dit lek is vooral dat de gegevens gebruikt kunnen worden voor oplichting, bijvoorbeeld via WhatsApp.
Hoe meer gegevens zo'n oplichter over je heeft, hoe overtuigender hij het bericht kan maken.

Met de gelekte gegevens kunnen oplichters proberen je vertrouwen te winnen, bijvoorbeeld door je naam of werkgever te noemen.


 
ikbenernietbijpunt
Had van bij zijn ontstaan al achterdocht over Suikerberg's FarceBoek.
Met Doccle zal het (vermoedelijk) ook al gebeurd zijn, al houdt men zulke dingen best in de doofpot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan