Windows 10 Basis gegevens instellen verbindingen instellen (Leeg)

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lanta

Gast
Hallo mede forum gebruikers ,

Ik heb mij hier zojuist komen registeren. En ik moet alles uitzoeken wat en waar. Ik heb het volgend probleem. En ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen ? Want ik was eerder actief op een forum waarvan ik de naam bewust niet wens te vermelden. En daar ben ik letterlijk en figuurlijk weg gelopen (account verwijderd) omdat ik daar niet in men waarde werd gelaten , en zelfs gepest werd. Ik heb de huisregels hier eerst heel grondig en goed door gelezen. En ik merk dat er hier draadachtig opgetreden word als iemand zich niet gedraagt Ik kan dit alleen maar toejuichen. Over naar men vraag en probleem.

Mijn computer (desktop) is rechtstreeks via utp cat 5 E aangesloten op de modem , ik schat de lengte op een meter of 3. Ik heb zowel internet via utp en wifi uit de modem werkt ok als ook de wifi uit de router. Maar de snelheid is heel erg traag en soms zo traag dat websites open soms tergend lang duurt. Als ik een speed test doe dan kom ik niet hoger uit dan 20 mbs (krijg geen up load te zien ?) en soms hoger op 40 mbs via utp kabel. Dat speed test via wifi lager zijn is me bekend daar gaat het hier niet echt om.

Mijn modem is omgeruild dus daar zal wel niks mee aan de hand zijn. Bij mijn provider stellen ze ook geen problemen vast ivm met de verbinding. Dus kan het haast niet anders dan dat de oorzaak in de pc zit ? en dat denk ik toch. Ik beschik over een basis ervaring op gebied van internet en pc's.

Ik heb destijds men router ip adres aan de pc gegeven , dat werkte goed zoals het hoort. Ik had ook een vpn , maar eerst liept dat ok maart na een tijd waren er niks anders dan problemen tot ik zo beu was dat ik de vpn zeg af gesmeten heb. De pc bleef verder goed draaien. Maar nu kan ik men Netwerk Centrum wel zien maar de netwerk verbinding zelf niet daar staat bij " Onbekend " normaal zou je dat wel moeten zien.

Ik plaats hier een schermafbeelding.
netwerk centrum.jpg


En hier een van netwerk verbindingen
netwerk verbindingen.jpg


En zo zou het moeten zijn
normale weergave netwerken.jpg


Nu zie je dat ik dat niet meer kan openen , om het ip adres (sen) van de router er terug uit te halen. Maar waar zit het probleem of de fout zoals het wil noemen ? Ofwel een microsoft update die roet in het eten gooit en dat komt wel vaker voor want met 22H2 daar heb ik nogal wat problemen mee gehad die kon ik eerst niet ophalen en daar wel na veel gedoe. Of de fout zit in een windows firewall instelling dat ik daar iets moet gaan opzetten maar wat ? ik ga daar niet zomaar in gaan knoeien , ik gebruik wel Kaspersky Internet Security kan er daar iets mis mee zijn ? ik heb echt geen idee en heb me al zo een dikke 14 dagen zot gezocht en niks kunnen vinden dat het kan oplossen , ja veel gevonden maar daar kon ik dan niks mee doen ?

Mijn pc is zo traag geworden daar zou ook wel iets mee kunnen zijn ? ik heb ontdekt dat die traagheid ontstaan is een 6 tal weken geleden , daar voor was dat niet echt het geval. Als ik men internet ip ga pingen in dos dan krijg ik 100 % verlies , als ik een website ping dan heb ik 0 % verlies. Dat zou dus betekenen dat het ip adres de server niet kan aanspreken ? maar dat ik wel kan surfen omdat een website wel werkt.

Ik kan altijd naar een pc winkel gaan en de pc laten herstellen maar dat kost me min € 50 of misschien meer sinds dat de prijzen zo hoog zijn. En nee ik heb géén boom in de tuin staan waar geld aan groeit haha jullie wel ? grapje. Ik heb ook al € 37 betaald voor software waar je de pc mee kan schoonmaken , en ik dat wie weet hersteld die dan het probleem foute gok dus. Maar goed ik mag het een jaar gebruiken dus dan doe ik dat ook maar. Oh ja en nog iets ik heb al enkele malen gemerkt. Dat als ik de pc opstartte dat er een repartie van de schijf moesten gebruiken. Das toch ook vreemd , via de pc winkel waar ik al 20 j vaste klant ben. Had ik vernomen dat veel geluk had dat de schijf niet kapot is gegaan. Maar het zijn allemaal vreemde zaken en dingen. En dat is de reden dat ik naar hier gekomen ben. Want zoals ik eerder schreef waar ik eerst actief was daar ben ik weg gegaan omdat ik er niet echt aanvaard werd.

Ook als je een andere mening je moet elke persoon in zijn waarde laten. Dat staat hier in de regels en dat vindt ik fijn om te lezen.

Nu is het afwachten of er mensen zijn die mij kunnen helpen ? alvast dank

Lanta (nick name)
 
welkom Lanta,
de snelheid van je internet hangt merendeels af van je het abbonnement van je internet/TV/telefoon van je provider hetzij Telenet, Proximus of iemand anders ... .
gebeurd de verbinding enkel via de utp kabel of enkel via wifi, beide terzelfdertijd ... nee dat lukt normaliter niet, wel een automatische omschakelig dit gaat wel ... mits ingesteld!
bekijk ook es:


een bron van nuttige info.
zo te zien gebruik je nog Win 10 de 22H2?
 
Voorop gesteld ik ken jouw modem niet. Ik zou beginnen met de modem in DHCP zetten zodat de modem bepaalt wel internet adres je krijgt. Je zegt dat je pc het zelfde ip adres heeft als je moden. Dat betelent dat die 2 tegen elkaar lopen in te stuiteren en wordt er dus geen netwerkkaart gevonden. Of als je DHCP niet kan vinden je PC een adres geven wat niet gelijk is aan het modem. Het ip-adres van je modem is de gateway.
 
Open een command prompt venster met administrator rechten, en voer volgende opdracht eens uit:

Code:
netsh int ip reset

Daarna Windows terug opnieuw opsrtarten. Dan ga je de IP stack lokaal resetten.
Normaal staat elke modem/router op DHCP. Welke dus een IP adres toekend aan zen clients. Vaste IP adressen niet gebruiken als je daar niet thuis in bent.

Zomaar een "ander" IP adres toekennen mag je niet doen, tenzij je weet wat je doet! Subnetting, routering, DNS, ...

VPN wederom raad ik af als je niet goed thuis bent in die zaken.
AV zoals Kaspersky Internet Security kan hier ook roet in het eten gooien... kan je als laatste ook eens tijdelijk verwijderen om te kijken of je netwerk dan niet stabieler is. Die dingen haken daar zowat op in meestal.

Windows Firewall gaat geen issue zijn vermoed ik.
 
Beste Lanta, volg eerst de raadgeving op van wivy maar vraag even na voor welke snelheden jij je internetprovider betaald. Stap zonodig over. En ja, het kan zijn dat je apparaten te oud zijn. Lastig wanneer je niet voldoende middelen hebt om dat te vernieuwen. Maar eens moet dat wel dus spaar er voor. Kijk wat er mogelijk is. Veel succes en laat je niet bij je neus nemen. Een ieder heeft zijn talenten gebruik deze ook.
 
Beste Lanta, volg eerst de raadgeving op van wivy maar vraag even na voor welke snelheden jij je internetprovider betaald. Stap zonodig over. En ja, het kan zijn dat je apparaten te oud zijn. Lastig wanneer je niet voldoende middelen hebt om dat te vernieuwen. Maar eens moet dat wel dus spaar er voor. Kijk wat er mogelijk is. Veel succes en laat je niet bij je neus nemen. Een ieder heeft zijn talenten gebruik deze ook.
Nee, netwerkapparaten die 'oud' zijn is geen oorzaak van zulke problemen. Defecten daarerentegen zijn wel mogelijk.
Mijn inziens niet echte gepaste raadgeving hier. Aankopen van nieuwe apparatuur, veranderen van ISP,... Dit zijn raadgevingen om de TS onnodig op kosten te jagen en het probleem zelf niet aanpakken.
 
Hallo Wivy ,

Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik nu uitsluitend de utp kabel op de pc. Heb ook nog een smartphone en daar ga ik via de wifi van de router. Daar heb ik wel een hoge snelheid maw 15 mbs voor een telefoon is redelijk hoog en dus normaal. En als ik via de telefoon de wifi van de modem gebruik ligt de snelheid veel lager. Das ook normaal want hoe verder van de modem hoe zwakker , en de wifi in de modems zijn niet echt goed. Dus die gebruik ik zelden.

Ja het is juist wat je zegt , dat je abonnement erg afhangt van de snelheid. Als je bv Fiber hebt dan is de snelheid zeer hoog maar je wordt bij drukte platter gezet anders is dat een nadeel voor andere. Ik heb gebeld met de provider en die vertellen me dat mijn snelheid min 400 mbs is. En dat haal ik in niet eens , ik heb amper max 40 mbs als het kalm is op het internet.

Nee daar moet het niet gezocht worden , aan de kant van de provider is alles ok. Ik moet vermoedelijk iets gaan open zetten om dan op die manier terug men netwerk te kunnen zien. Alleen is de vraag wat en waar moet ik iets open zetten of aanpassen ? Zoals ik schreef of het zit in de firewall van windows , of een update die de boel vast zet of een driver dat zijn denk ik de mogelijkheden waar het zit ? Dus gaan we verder wachten of er nog meer berichten komen en wie weet zit daar de gouden tip bij ?

Oh ja ik heb ook gelezen dat er blijkbaar nogal wat mensen zijn die bv geen lokaal netwerk kunnen gebruiken op pc , omdat er iets moet veranderd worden. Het wordt steeds triester vindt ik , maar Microsoft is niet echt goed in iets duidelijk uit te leggen. Daardoor zijn er zoveel problemen is men mening.

Je was de eerste die antwoord gaf en bedankt , ik moet hier alles wel nog eens goed bekijken. Want dit forum werkt net iets anders dan wat ik een beetje normaal gewend ben op andere forums. Dat komt wel goed " wie zoekt die vindt ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke lan en wifi hardware zit er in de pc?
Merk en type mis ik.
Staat de automatische driver update van Windows uit en is de laatste drivers voor de lan en wifi kaart geïnstalleerd van de fabrikant daarvan?
 
Samenvatting van het bovenstaande :
  1. enkel UTP of enkel Wifi, nooit gelijktijdig
  2. DHCP activeren in je modem/router én op je PC - niet zelf IP adres opgeven
  3. post #4 uitvoeren
  4. Kapersky of andere AV's eraf gooien - gebruik Windows Defender
  5. koppel daarna even terug hier voor de helpers...
S6
 
Goede Morgen allemaal ,

En bedankt om te reageren , kijk dit is nu wat ik bedoel met helpen. Waarvoor dank want dat kreeg ik niet op de plek waar ik eerst actief was. Ja een hoop gezeur (gezaag) enz. Geen zin om er nog veel woorden aan vuil te maken.

Ik ga jullie in één bericht antwoorden want elk apart lijkt me niet echt nodig. Eerst eens even mede delen , dat ik nb het geld heus wel heb indien de pc naar een winkel zou moeten gaan. Maar zoals er hier iemand schrijft , waarom onnodig geld uit het raam gooien als je dingen zelf kan oplossen. Dat wil wel zeggen als je een beetje verstand en wat kennis hebt over hoe dingen werken. Ik ben best wel aardig technisch aangelegd. Maar wat ik weet weten jullie bv niet en wat jullie weten dat weet ik niet. Samen weet je altijd meer.

Ik ga rustig alles bekijken en jullie advies opvolgen , om te zien of daarmee het probleem opgelost kan worden ? ik zal me later terug melden en uitleggen wat ik gedaan heb en wat er gebeurd is ?
Dat die software die je pc schoonmaakt meer slecht is dan goed ? ja dat heb ik al vaker gelezen. Maar wat er wel bv gebeurd is dat er 6 gb aan troep cache is verwijderd en , daar ik niks van terug gevonden. Dus ik vermoed ? dat dit nog zo slecht niet is. Ik heb eerst de naam bij men eerste post niet willen gebruiken. Omdat ik voorzichtig wilde zijn. De naam van dat programma is " Restoro " en ja je moet ergens beginnen. Niet gemikt is altijd mis geschoten haha.

Wat ik ook gedaan heb is de pc eens heel diep en grondig laten defragmenteren , en ik voel goed dat die nu veel sneller loopt dus das ook al een goede zaak lijkt me ?


Wat de DCHP betreft , dat ga ik bekijken en zien of ik dat zelf kan aanpassen of niet ? en desnoods de hulp in roepen van de provider dat zij dit voor mij kunnen doen. Ik heb al wel de nodige ervaring en heb in de iets meer dan 20 j dat ik actief ben al de nodige problemen zelf veroorzaakt , maar ook redelijk veel zelf opgelost. En dus let ik wel op en als ik niet zeker ben dan laat ik het dan liever over aan iemand met kennis van zaken. Die weet tenslotte wat die doet want het is zijn vak en beroep (vaak toch)

Ik had een kennis in de VS gecontacteerd en die heeft ooit nog voor een software bedrijf gewerkt. En voor hen die ooit de aller eerste maanlanding gezien hebben live op tv (waaronder ik zelf als jonge gast) wel hij moest een document ondertekenen waarin vermeld was. Dat wat hij deed maw software schrijven enz niet openbaar mocht maken. Op de dat dat hij naar het tv nieuws keek en zag dat Apollo 11 de lucht in ging , ging er meteen een belltje rinkelen bij hem. En toen wist hij ha dus ik heb hieraan mee gewerkt zonder het te weten. Oh ik ben off topic nu sorry.

Hij had het dus ook over DCHP , maar het probleem is dat hij de Nederlandse taal niet spreekt op schrijft , en dan krijg je nogal wat problemen want dan moet ik alles vertalen en das vaak nogal lastig. Maar goed het verliep niet helemaal goed en dus zijn we gestopt maar als ik alle problemen opgelost krijg ? en het lukt me ook nog dan ga ik hem zeker eens mailen.

Zo ik ga er maar mee stoppen en op onderzoek gaan en zien wat ik kan doen ? Allemaal hartelijk bedankt voor de bijdragen die je hier gepost hebt. Nu zie ik al iets meer licht aan het eind van de tunnel , maar sta net aan de ingang haha.

Groeten Lanta. En mijn dank is groot , dit is echte hulp bieden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kapersky ben ik niet van plan om dat te verwijderen en iets anders te gebruiken sorry , ik heb er wel voor betaald en ben er altijd al heel tevreden over geweest en het werkt goed dus waarom zou ik dan er moeten afgooien ?

Wifi en utp gebruik ik nooit samen tenzij eens een test ja maar meer niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jaja en dat niet alleen , ook nog leugens en onzin schrijven omdat men jaloers is vermoed ik ? Zoals dat ik bij de buren storing zou veroorzaken om dat ik verlengde wifi antennes gebruik op de router van Linsksys en dioe hangt tegen het plafond onderste boven bedoel zodat het signaal naar beneden gestraald wordt. En die zijn perfect legaal en een wifi in een router heeft een wettelijk max toegestaan vermogen van 10 mw op 2.4 en 5.0 ghz. Wat wel verboden is als er er een versterker achter zet die bv een zend vermogen heeft van meer dan 10 mw dan ben je niet legaal meer bezig. Dat is helemaal niet het geval bij dus waarom dan beweren ivm met storingen ?

Omvormers van zonnepalen als die van slechte makelij zijn en uit een goedkoop land komen waar er geen normen zijn , zal maar geen naam noemen wie een beetje nadenkt weet wel over welk land het gaat ? haha

Die omvormers kunnen heel erg storen oa op de Korte Golf (daar heb ik veel last van) en kunnen zelfs de wifi van de buren storen kijk dat is al veel erger. En powerlines dat is ook een ramp want je gebruikt het elektriciteitsnet dat dan een grote stoor antenne word. Dat had ik oa geschreven en dat kan me niet hebben is men indruk ? en dan hebben ze me zitten uitdagen (noem het ook pesten) en dat was al de 2x maal en dan ben ik weg gegaan. Want het was er echt over dat is iemand dus niet in zijn waarde laten. Ik vermoed dat je dit hier niet moet doen ? of je ligt eruit als het te erg is.

PS ivm met die naam van men wifi en utp wat je vroeg , dat zal ik moeten zoeken want ik weet het niet. Ga het opschrijven anders vergeet ik en dan zal ik je antwoorden ok
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben gaan kijken en dit heb ik kunnen vinden hopelijk heb je hier wat aan ? heb wel wat info verwijderd zoals je wel kunt zien.
Welke lan en wifi hardware zit er in de pc?
Merk en type mis ik.
Staat de automatische driver update van Windows uit en is de laatste drivers voor de lan en wifi kaart geïnstalleerd van de fabrikant daarvan?
 

Bijlagen

  • info pc.jpg
    info pc.jpg
    33.5 KB · Weergaven: 52
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan