Windows 10 Basis gegevens instellen verbindingen instellen (Leeg)

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lanta

Gast
Hallo mede forum gebruikers ,

Ik heb mij hier zojuist komen registeren. En ik moet alles uitzoeken wat en waar. Ik heb het volgend probleem. En ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen ? Want ik was eerder actief op een forum waarvan ik de naam bewust niet wens te vermelden. En daar ben ik letterlijk en figuurlijk weg gelopen (account verwijderd) omdat ik daar niet in men waarde werd gelaten , en zelfs gepest werd. Ik heb de huisregels hier eerst heel grondig en goed door gelezen. En ik merk dat er hier draadachtig opgetreden word als iemand zich niet gedraagt Ik kan dit alleen maar toejuichen. Over naar men vraag en probleem.

Mijn computer (desktop) is rechtstreeks via utp cat 5 E aangesloten op de modem , ik schat de lengte op een meter of 3. Ik heb zowel internet via utp en wifi uit de modem werkt ok als ook de wifi uit de router. Maar de snelheid is heel erg traag en soms zo traag dat websites open soms tergend lang duurt. Als ik een speed test doe dan kom ik niet hoger uit dan 20 mbs (krijg geen up load te zien ?) en soms hoger op 40 mbs via utp kabel. Dat speed test via wifi lager zijn is me bekend daar gaat het hier niet echt om.

Mijn modem is omgeruild dus daar zal wel niks mee aan de hand zijn. Bij mijn provider stellen ze ook geen problemen vast ivm met de verbinding. Dus kan het haast niet anders dan dat de oorzaak in de pc zit ? en dat denk ik toch. Ik beschik over een basis ervaring op gebied van internet en pc's.

Ik heb destijds men router ip adres aan de pc gegeven , dat werkte goed zoals het hoort. Ik had ook een vpn , maar eerst liept dat ok maart na een tijd waren er niks anders dan problemen tot ik zo beu was dat ik de vpn zeg af gesmeten heb. De pc bleef verder goed draaien. Maar nu kan ik men Netwerk Centrum wel zien maar de netwerk verbinding zelf niet daar staat bij " Onbekend " normaal zou je dat wel moeten zien.

Ik plaats hier een schermafbeelding.
netwerk centrum.jpg


En hier een van netwerk verbindingen
netwerk verbindingen.jpg


En zo zou het moeten zijn
normale weergave netwerken.jpg


Nu zie je dat ik dat niet meer kan openen , om het ip adres (sen) van de router er terug uit te halen. Maar waar zit het probleem of de fout zoals het wil noemen ? Ofwel een microsoft update die roet in het eten gooit en dat komt wel vaker voor want met 22H2 daar heb ik nogal wat problemen mee gehad die kon ik eerst niet ophalen en daar wel na veel gedoe. Of de fout zit in een windows firewall instelling dat ik daar iets moet gaan opzetten maar wat ? ik ga daar niet zomaar in gaan knoeien , ik gebruik wel Kaspersky Internet Security kan er daar iets mis mee zijn ? ik heb echt geen idee en heb me al zo een dikke 14 dagen zot gezocht en niks kunnen vinden dat het kan oplossen , ja veel gevonden maar daar kon ik dan niks mee doen ?

Mijn pc is zo traag geworden daar zou ook wel iets mee kunnen zijn ? ik heb ontdekt dat die traagheid ontstaan is een 6 tal weken geleden , daar voor was dat niet echt het geval. Als ik men internet ip ga pingen in dos dan krijg ik 100 % verlies , als ik een website ping dan heb ik 0 % verlies. Dat zou dus betekenen dat het ip adres de server niet kan aanspreken ? maar dat ik wel kan surfen omdat een website wel werkt.

Ik kan altijd naar een pc winkel gaan en de pc laten herstellen maar dat kost me min € 50 of misschien meer sinds dat de prijzen zo hoog zijn. En nee ik heb géén boom in de tuin staan waar geld aan groeit haha jullie wel ? grapje. Ik heb ook al € 37 betaald voor software waar je de pc mee kan schoonmaken , en ik dat wie weet hersteld die dan het probleem foute gok dus. Maar goed ik mag het een jaar gebruiken dus dan doe ik dat ook maar. Oh ja en nog iets ik heb al enkele malen gemerkt. Dat als ik de pc opstartte dat er een repartie van de schijf moesten gebruiken. Das toch ook vreemd , via de pc winkel waar ik al 20 j vaste klant ben. Had ik vernomen dat veel geluk had dat de schijf niet kapot is gegaan. Maar het zijn allemaal vreemde zaken en dingen. En dat is de reden dat ik naar hier gekomen ben. Want zoals ik eerder schreef waar ik eerst actief was daar ben ik weg gegaan omdat ik er niet echt aanvaard werd.

Ook als je een andere mening je moet elke persoon in zijn waarde laten. Dat staat hier in de regels en dat vindt ik fijn om te lezen.

Nu is het afwachten of er mensen zijn die mij kunnen helpen ? alvast dank

Lanta (nick name)
 
Ga naar Windows Instellingen via Windows-toets+I en klik op Netwerk en internet. In de linkerkolom selecteer je de optie Status en daar vind je de link Netwerk opnieuw instellen. Hierdoor zal Windows alle netwerkadapters verwijderen en opnieuw installeren. Ook de oorspronkelijke netwerkonderdelen worden terug naar de fabrieksinstellingen gebracht. Dat betekent dat alle componenten voor vpn-software die je ooit hebt geïnstalleerd worden verwijderd.
 
De derde screenshot uit je vraag laat duidelijk zien dat je netwerkkaart in de PC aktief is, want ze signaleert een LAN verbinding. Het tweede screenshot laat dan weer duidelijk zien dat die netwerkkaart géén verbinding heeft met een netwerk.

In een huisomgeving is dat netwerk het netwerkje achter je router.
Dus in de netwerkinstellingen moet je duidelijk ingesteld hebben wat het IP-adres van die router is en zoals hoger gezegd stel je voor je eigen IP-adres op de PC best DHCP in en dan krijgt je netwerkkaart en dus PC een adres van die router.
Ook de gateway (vaak gelijk aan router-IP) moet duidelijk ingesteld zijn.

Al deze adressen zijn standaard lokaal en dus in de trend van 192.168.x.x (raadpleeg handleiding van je router)
 
Ga naar Windows Instellingen via Windows-toets+I en klik op Netwerk en internet. In de linkerkolom selecteer je de optie Status en daar vind je de link Netwerk opnieuw instellen. Hierdoor zal Windows alle netwerkadapters verwijderen en opnieuw installeren. Ook de oorspronkelijke netwerkonderdelen worden terug naar de fabrieksinstellingen gebracht. Dat betekent dat alle componenten voor vpn-software die je ooit hebt geïnstalleerd worden verwijderd.
Wou dat het waar was ? dat lukt niet en dat heb ik al eerder geprobeerd. Ik kan niks aan zetten maw bv back up maken kan ik instellen maw alles zit muurvast. Toch bedankt om mee te denken. Het zit veel diepe dan dit , anders was ik niet naar hier gekomen. Want dat zou ik zelf ook wel gevonden hebben mits eens zoeken op het web.
 
er bestaat ook een freeware tooltje voor allerlei dingen te repareren betreffend Internet verbindingen, als je echt niet technisch aangelegd bent:
complete internet repair

S6
Ja daar zit ik wel veel langer over na te denken. Dat het niet anders kan , want stel ik verhelp dit probleem dan is er eigenlijk nog steeds de zelfde fout (en) Dit topic kan gerust afgesloten worden. Genoeg is genoeg maw zoeken en blijven zoeken je wordt er zo moe van en het lost niet op.

Dit topic mag afgesloten worden. Dank aan iedereen voor alle berichten.

Mvg Lanta
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan