Windows 11 geen qr code meer bij itsme en my Gov

• Onderwerp starter Onderwerp starter filo
  • Startdatum Startdatum
Heb win 11 home op pc staan en alles werkt naar behoren , doch ik krijg geen qr code meer te zien ;
Dus, als ik wil inloggen bij itme of my Gov dan krijg ik enkel een wit vlak met het logo van itsme of my gov.
Daardoor kan ik dus niet scannen want QR code niet aanwezig .
zijn er nog mensen die daar problemen mee hebben .
zit er ergens een instelling verkeerd op mijn pc ?
Ik hoor het graag .
Zoekmachine is Google
browser is chrome

Alvast bedankt .

dit is de nieuwste versie (op dit moment):

1783935460332.png

Laatst bewerkt:
Dat is alvast niet OK : als je met scanner Windows Defender bedoelt dan is dubbel gebruik met McAfee niet verstandig. Gooi die laatste er maar af ...

Als het om een betaalde McAfee gaat, wat hier wellicht het geval is, dan is het niet aan ons om filo deze te doen verwijderen. We weten toch dat na de installatie van externe beveiligingssoftware (in dit geval McAfee) deze de realtime beveiliging van Windows beveiliging (Defender) overneemt Handmatig scannen veroorzaakt geen conflicten, omdat Defender alleen actief wordt tijdens de scan. Een handmatige scan met Windows beveiliging is dus sowieso nog altijd niet verkeerd.

Betreft je QR-code probleem met Itsme en My Gov:
Omdat het wel werkt in Edge denk ik dat Chrome in combinatie met een McAfee-browserfunctie of een Chrome-instelling de oorzaak is.
Probeer deze stappen:
  1. Schakel de McAfee-extensie in Chrome tijdelijk uit.
    • Open chrome://extensions/.
    • Schakel alle McAfee-extensies, indien aanwezig, uit (zoals McAfee WebAdvisor).
    • Sluit Chrome volledig af en start opnieuw.
    • Test opnieuw.
  2. Maak een nieuw Chrome-profiel.
    • Klik rechtsboven op je profielfoto → Toevoegen.
    • Maak een nieuw, leeg profiel aan en probeer daarmee in te loggen.
    • Werkt het daar wel, dan zit het probleem in je huidige Chrome-profiel (instellingen, cookies of extensies).
  3. Als het nog steeds niet werkt, verwijder Chrome volledig en installeer de nieuwste versie opnieuw.

Had het probleem dat gezichtsherkenning bij de bank niet meer lukte in Itsme. Na contact met Itsme volgende geleerd: zij gebruiken een nieuw systeem en dat kan problemen geven bij oudere besturingssystemen of toestellen. Misschien ligt daar het probleem.

En aangezien vb. IT's Me recent nog enkel gebruik maakt van QR en niet langer van telefoonnummers heb je dus inderdaad een gigantisch probleem ... Mocht je een oplossing verkrijgen horen wij en onze bezoekers het graag want je zal waarschijnlijk niet de enige zijn. En die authenticatie-apps worden meer en meer onvermijdbaar...

Ashampoo_Snap_Friday, July 24, 2026_16h27m36s.png

hier werkt het ook probleemloos.. diende me wel eerst aan te melden via de Eid-Id en de kaartlezer of via mijn bankkaart ..
meld ik me af om na 1 uur terug aan te melden op Itsme via de pc krijg ik hier dus wel de optie om dit via een Qr code te doen.

Terug
Bovenaan