Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Code 800736B3 -Wil geen updates installeren

Windows 7professional 32 bits – SP1

KB3031432 >Mislukt
idem voor KB3004375 + KB 3035131 + KB 3046049 + KB3033929
Telkens mislukt, computer afleggen installeert deze 5 updates maar na opnieuwop te hebben gestart zijn ze niet geïnstalleerd
Na zoeken op het www opdracht sfc /scannow uitgevoerd in veilige mode


Diagnose:
Er zijnbeschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.De details zijn opgenomen in CBS.log
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.Log

Bestand openenlukt niet (Toegang geweigerd)
Kopie gemaaktvan bestand (122MB) en geopend.
Gezocht naar“cannot repair” en het volgende gevonden:

Cannotrepair member file [l:22{11}]"aparaji.ttf" ofMicrosoft-Windows-Font-TrueType-Aparajita, Version = 6.1.7601.17514, pA =PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL (0), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS,PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral,PublicKey neutral in the store, hash mismatch

Cannotrepair member file [l:16{8}]"msjh.ttf" ofMicrosoft-Windows-Font-TrueType-MicrosoftJhengHei, Version = 6.1.7600.16385, pA= PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL (0), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS,PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral,PublicKey neutral in the store, hash mismatch

Cannotrepair member file [l:22{11}]"aparaji.ttf" ofMicrosoft-Windows-Font-TrueType-Aparajita, Version = 6.1.7601.17514, pA =PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL (0), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS,PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral,PublicKey neutral in the store, hash mismatch

Cannotrepair member file [l:14{7}]"mip.exe" ofMicrosoft-Windows-TabletPC-MathInputPanel, Version = 6.1.7601.17514, pA =PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL (0), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS,PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral,PublicKey neutral in the store, hash mismatch

Font Aparajita reeds verwijderd enterug geïnstalleerd zonder resultaat.

De mip.exe fout was er eerst nietdeze is pas gekomen nadat is volgende handeling had uitgevoerd:
Start een cmd-prompt op "Alsadministrator "
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv
klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution
enklik op enter
geef als laatste net start wuauserv
in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdrachtom te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .


Reeds scan uitgevoerd metmalwarebytes en CCleaner en alle problemen opgelost.

Is een PC waarvan ik geencd’s heb.
Er staan een aantalprogramma’s op geïnstalleerd dat ik niet wil verliezen en waarvan ik deinstallatie software niet heb, dus 7 volledig opnieuw installeren is geenoptie.

Iemand een (mogelijke)oplossing?
 
Update
Via sfc /scannow nieuw logbestand aangemaakt (veel kleiner, 556kB)
Enkel nog fout met font aparaji.ttf
Cannot repair member file [l:22{11}]"aparaji.ttf" of Microsoft-Windows-Font-TrueType-Aparajita, Version = 6.1.7601.17514, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL (0), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, hash mismatch
 
je heb een legale Windows aangekocht veronderstel ik dus..
aangezien jij niet over een Windows 7 dvd beschikt kun je deze vermits het ingeven van je Windows licentie legaal verkrijgen via de Microsoft Software Recovery .... lees de info goed door op de volgende pagina ... Microsoft Software Recovery
 
Probleemoplossing is voltooid
Kan niet alle gevonden problemen automatisch oplossen:
Windows Update-fout 0x80070005(2015-03-12-T-03_25_31) NIET opgelost
3 andere fouten wel opgelost
 
Link geopend en SubInACL tool geïnstalleerd.
Kladblok geopend en commando in gekopieerd, hernoemd als reset.cmd en uitgevoerd als administrator.
Update proberen uit te voeren maar lukt nog steeds niet.
Vervolgens terug “WindowsUpdateDiagnostic” laten uitvoeren maar nog steeds melding .
Deze maal 0x80070057 (2015-03-016-T-10_12_53)
Had wel eerst malwarebytes laten lopen in veilige mode en deze had iets gevonden en laten verwijderen.
Maar Windows update wordt nog steeds niet uitgevoerd.
 
ok dan proberen we iets anders nu ...

start een opdrachtprompt op als Administrator

type of kopiër/plak vervolgens om de beurt een opdrachtregel ...
welke je hieronder vermeld zie staan en druk telkens op enter voor dat je de volgende opdrachtregel ingeeft .

net stop wuauserv gevolgt door- "enter"
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution gevolgt door - " enter "
net start wuauserv gevolgt door- enter"
wuauclt /resetautorization /detectnow gevolgt door-" enter"

sluit nu de opdrachtprompt af en open via het configuratiescherm de update pagina ...
geef de opdracht om naar updates te zoeken en wees geduldig ..dit kan best een tijdje duren .
 
Eerst chkdsk/F/R gedaan en deze keer (verleden week niet) een fout gevonden in memory.dmp
Dit werd hersteld maar wanneer ik het bestand bekijk is het 2,98GB groot
Mag ik dit bestand verwijderen?
Daarna de opdrachten uitgevoerd zoals hierboven maar wil nog steeds niet updaten.
Terug terug “WindowsUpdateDiagnostic" laten draaien en terug foutmelding 0x80070057
 
waarom doe je niet eerst dat wat ik je voorgesteld heb !

*hoe moet ik weten of je dat bestand van 2,98 gb mag verwijderen als ik niet weet over welk bestand het hier gaat ...
ik heb nog steeds gene glazen bol !
 
waarom doe je niet eerst dat wat ik je voorgesteld heb !

*hoe moet ik weten of je dat bestand van 2,98 gb mag verwijderen als ik niet weet over welk bestand het hier gaat ...
ik heb nog steeds gene glazen bol !

@ Qtex
Heb ik gedaan!
Maar had eerst die chkdsk uitgevoerd en die herstelde het bestand memory.dmp (2,98 gb)
Daarna heb ik gelezen en uitgevoerd wat je had voorgesteld.
Ik veronderstel dat je mijn verwoording verkeerd hebt geinterpreteerd. (zie mijn vorig bericht)
 
je heb dus gedaan wat ik vermelde betreffende de opdrachtprompt ...en wat was dan het resultaat toen je de Windows update opstarte met "zoeken naar update's "
 
je heb dus gedaan wat ik vermelde betreffende de opdrachtprompt ...en wat was dan het resultaat toen je de Windows update opstarte met "zoeken naar update's "

Had terug 7 updates gevonden maar wilde deze niet installeren.
Ondertussen memory.dmp hernoemd naar old.memory.dmp.old en pc opnieuw opgestart.
Daarna terug WindowsUpdateDiagnostic uitgevoerd en alle problemen heeft hij gerepareerd.
Nu terug gezocht naar updates, terug 7 gevonden.
Deze probeer ik nu terug te installeren.
Ik hou je op de hoogte!
Alvast bedankt voor de hulp.
 
memory.dmp wordt aangemaakt wanneer je Windows crasht en ingesteld staat dat hij een "Full memory dump" moet maken op dat moment. Maw, dit is een memory dump file die kan geanalyseerd worden om te achterhalen waar en wat er foutgelopen is tijdens de Windows crash. Dit bestand mag je verwijderen indien je niet van plan bent dit ooit te analyseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan