Windows 10 Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Gisteren update binnengekregen versie 2004.
Krijg foutmelding dat ik mijn station opnieuw moet aansluiten. Het gaat om drive E. Deze is vast aangesloten intern in mijn desktop.
De drive is normaal bereikbaar. Zou niet weten hoe ik die moet koppelen.
Hoe krijg ik die foutmelding weg. Is pas opgetreden na de update.
Kan natuurlijk de meldingen voor beveiliging en onderhoud uitschakelen. Maar denk niet dat dat de oplossing is.

melding.jpg
 
ga eens via start>instellingen >bijwerken en beveiliging naar de back-up
staat er bij u dan de E vermeld als het te gebruiken station .. of staat er een station toevoegen !
*mogelijk dat deze het pad kwijt is.. zelf gebruik ik deze optie van bestandsgeschiedenis niet !
 
Gebruik dat ook niet maar ... terzijde : als iemand me eens kan uitleggen wat de bedoeling én nog belangrijker : het nut of onzin van die bestandsgeschiedenis eigenlijk is ?
 
als er staat "een station toevoegen " en je wilt vervolgens ook bestandsgeschiedenis gebruiken dan dien je mogelijk de E weer te koppelen ..
zoals ik het begrijpt is door de update naar versie 2004 het pad verbroken met dit station E ... deze dien je weer te herstellen !
 
@Mik ga naar een station toevoegen .. wat staat er vermeld !
staat er niets vermeld dan zie je het volgende plaatje ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 30 juni 2020_17h19m00s_002_.jpg

indien er een station gekoppeld is dan zie je het volgend plaatje ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 30 juni 2020_17h21m09s_003_.jpg


hoe dan ook en omwille dat jij de foutmelding krijgt dat dit station opnieuw dient aangesloten te worden (lees dient gekoppeld te worden want immers is deze intern al aangesloten ) dien jij vervolgens op "meer opties" te klikken ..
scrol vervolgens naar onderen ... en klik op station niet meer gebruiken .... hiermee ontkoppel je de E in uw geval ..
ga vervolgens terug naar een station toevoegen en koppel de E vervolgens weer toe .. je zal zien dat deze Automatische back-up ingeschakkeld word ..
note : men noemt dit back-ups maar het behoort tot de groep bestandsgeschiedenis ..
 
ik veronderstelde dat jij dus wel wenste gebruik te maken van de optie "bestandsgeschiedenis " omdat jij in je openingsbericht aangaf dat je niet wist hoe je deze diende te koppelen !
*als je deze optie niet wenst te gebruiken hoef je verder niets te doen ..
 
Gebruik dat ook niet maar ... terzijde : als iemand me eens kan uitleggen wat de bedoeling én nog belangrijker : het nut of onzin van die bestandsgeschiedenis eigenlijk is ?

Dat is versiecontrole. Heel nuttig dus. Heb je een bepaald bestand aangepast met foutieve gegevens, kan je altijd terug naar een vorige versie van dat bestand. Anders neemt je backup gewoon de huidige/laatste situatie. Heb je versiebeheer, heb je dus veel meer voordelen.
 
@DDragon80 Wat me niet helemaal duidelijk is, is voor welke bestanden dat gebeurt ? Enkel voor de gebruiker-gebonden bestanden ? Wat met apps/progr. die hun data in Appdata zetten ... werkt het daar ook op ?
 
ik veronderstelde dat jij dus wel wenste gebruik te maken van de optie "bestandsgeschiedenis " omdat jij in je openingsbericht aangaf dat je niet wist hoe je deze diende te koppelen !
*als je deze optie niet wenst te gebruiken hoef je verder niets te doen ..

Klopt niet. Na de upgrade kreeg ik die melding. Wist niet waar het van kwam omdat die de melding gaf over mijn E drive. Die is intern en bijgevolg altijd beschikbaar. Dat begreep ik dus niet. Samen met het antwoord van PhilipV heb ik dan besloten van die niet te laten koppelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan