Fout bij het openen van een xlsx document (Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heb plots volgende fout:
Verschillende documenten, zowel op bureaublad als in de verkenner, geopend en bewerkt. Dit doe ik dagelijks.
Wil weer een Excel document openen en krijg een melding "fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma". Dit is dan verder bij alle Excel documenten zo. Met Word geen probleem.
Heb dan toevallig vastgesteld dat ik eerst Excel moet openen en dan pas kan ik de documenten wel openen. Is Excel terug gesloten komt de fout terug. Dan is verder werken wel omslachtig.
Heropstarten helpt niet. Virusbeschermer (Kaspersky Total Security) uitschakelen helpt niet.
Eén keer ging het plotseling wel terug allemaal maar dat was tijdelijk.
Werk in Windows 7 Ultimate en met Office Pro 2010 64 bit. Die is er ongeveer 4 weken opgezet. De vorige versie Office Pro 2007 staat er nog op. Dat zou geen probleem zijn volgens de installateur.
Kan gelukkig mijn documenten bewerken maar het is vervelend telkens eerst Excel te moeten openen.
Ligt het aan Windows of aan Microsoft Office 2010 ?
 
C:\Users\Administrator\Desktop\Te bestellen.xlsx
staat bovenaan in het meldingsvakje als ik het document wil openen.
Met de melding eronder "Fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma".

Dat is bij alle documenten het geval. Eerst dus Excel openen en dan is er geen vuiltje aan de lucht! Raar.
 
Probeer dit eens:

Windows 7

  1. Selecteer Start > Configuratiescherm.
  2. Selecteer Standaardprogramma's.
  3. Klik op Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen.
  4. Selecteer Microsoft Excel-werkblad en selecteer vervolgens Ander programma.
  5. Selecteer onder Aanbevolen programma's de optie Microsoft Excel.
  6. Als Excel niet in deze lijst wordt weergegeven, selecteert u Bladeren, gaat u naar de Excel-installatiemap en selecteert u Excel.exe > Excel.
 
Om de problemen een einde te geven heb ik de volgende vragen en raad nodig:

Ik zou kunnen beslissen om Microsoft Office 2016 of 2019 (Home & Business) aan te kopen. En indien nodig Windows 10 tegen mijn zin. Ik werk alleen op PC en zie dan ook het nut er niet van.
Is dan het volgende nodig en mogelijk?
1) Als ik Windows 10 koop en installeer, gaat dat zonder problemen met bestaande zaken en moet ik dan Windows 7 eerst verwijderen of nadien? Blijkbaar zou het niet lukken met Windows 7 en Office 2016 of Office 2019 samen denk ik.
2) Al mijn bestaande documenten blijven die bestaan en werkbaar?

Het zou dus een serieuze investering zijn en wil geen verrassingen. Mijn pc is denkelijk zwaar genoeg.

Enorm veel plaats, redelijk zwaar van processor.
 
Je schrijft dat je nu met Win 7 werkt. Dan hoef jij GEEN Win 10 aan te kopen. Je gaat naar google, daar geef je media creation tool in en dan zie je upgrade deze pc, klik daarop en je pc word gratis bijgewerkt naar Win 10. Dus hoef jij geen Win 10 aan te kopen.
 
Dat is inderdaad een mogelijkheid en nog wel gratis(y)

Intussen heb ik gisteren de Office pro 2007 verwijderd. Fout bleef aanwezig, dacht aan een conflict met Office 2010.
Vanmorgen een Quick scan (Kaspersky Total Security) uitgevoerd, duurde 5 minuten.
Dan AVG PC TuneUp effe onderhoud laten plegen en wat was het resultaat....... kan plots weer al mijn Exceldocumenten rechtstreeks openen. Natuurlijk afwachten want dat heeft nog eens geweest en van korte duur.
Moest de fout terugkeren zouden we Office 2010 er uit verwijderen en terug plaatsen. Kwestie van proberen. Dus afwachten nu.:sneaky:
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Als gebruiker van Windows 7 en Excel Starter 2010 krijg ik al jarenlang meermaals per dag de mededeling: “Fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma”.

Het is nu eenmaal Microsoft en opnieuw proberen, tot 3 of 4 maal toe, is het devies.

Af en toe een reparatie uitvoeren via Programma’s en Onderdelen is het enige dat je af en toe kunt doen. (Helpt nauwelijks).
 
Hallo Leono,

Twee keuzes:

1) Het is nu eenm..............
2) Absurduteit ten grond

Je hebt een programma dat sinds heugenis der mensheid (wat dat ook betekend!) en plots werkt er iets niet normaal. Je voelt je totaal vervreemd en overbodig (ik toch) en dan is er de redding van pc ondersteuning.

Alles heeft gewerkt ...EN NOGMAALS LOOPT ALLES MIS..... gooi je dan de pc vanuit de 2de verdieping naar buiten.?

Hou je vol en neemt men contact met allerlei bestaande ondersteuning?

Ben ik echt nu te oud om nog deze problematiek te volgen of is de ondersteuning gebaseerd op de nieuwe talenten?

Is het gebruik naar de toekomst gepriviligeerd?

WAT VANDAAG WERKT? WERKT MORGEN NIET MEER!!!!!! Dit ondanks allerlei "updates" en "nieuwe verbeterde opties".

Weet u wel: beschik over een versie van pc die enorm snel, geheugen en beschikbare plaats heeft. Wens geen Windows 10 (overbodig in mijn gebruik). office 2010 wat toch niet miniem is. de processor i7 quatro .

What the fuck whit our pc????????????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan