Excel Excel werkblad automatisch vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik mij al een tijdje afvraag:

Kun je een openstaand Excel werkblad automatisch laten vernieuwen? (Autorefresh).
Ik heb bijvoorbeeld een Excel werkblad dat ingesteld is op tijd. Met de formule =Now() er in. Reageert op de computerklok, denk ik.
Als ik het werkblad sluit en weer open, wordt de formule ververst, maar ik zou graag het werkblad permanent open willen laten, geminimaliseerd naar de Taakbalk.
Switchen naar een andere tab en weer terug werkt helaas niet. Alleen sluiten en opnieuw openen.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en hoop op een werkzaam advies. Als het automatisch verversen tenminste mogelijk is, dat is ook nog maar de vraag.

Ik gebruik trouwens Excel Starter 2010.
 
In een gewone module
Code:
Public Flag As Boolean
Public tuts As Double
Sub klokje_vernieuwen()
    If Flag = True Then
        Worksheets("Blad1").Range("A1").Calculate
        tuts = tuts + TimeSerial(0, 0, 1)
        Application.OnTime tuts, "klokje_vernieuwen"
    End If
End Sub
Sub Stop_klokje()
    Application.OnTime EarliestTime:=tuts, Procedure:="klokje_vernieuwen", Schedule:=False
End Sub
in de ThisWorkbook module
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Flag = True
    tuts = Now + TimeSerial(0, 0, 1)
    Application.OnTime tuts, "klokje_vernieuwen"
End Sub
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Flag = False
    Call Stop_klokje
End Sub
Zie voorbeeldje
Dit aanpassen naar de echte naam van je blad en A1 aanpassen naar waar je formule Now staat.
Code:
Worksheets("Blad1").Range("A1").Calculate
 

Bijlagen

  • voorbeeldje tuts.xlsm
    21.8 KB · Weergaven: 28
Ongelooflijk, heer Skippy: het werkt!

Vanaf nu zal mijn leven nooit meer hetzelfde zijn.

Fantastisch! Uw geschenk is onderweg.

Hartelijk dank!

Jippie, heer Skippy! Wat een tippie! :)
 
Het nadeel van deze F9-methode is wel dat de firma Microsoft aanhoudend aangeeft dat er “bestanden hersteld zijn”.

Ik zeg dan altijd dat er niets hersteld hoeft te worden (daar zorg ik zelf heel goed voor), maar in dit geval krijg je dan voor straf een oud Excel-werkblad met gegevens van een dag geleden.
 
Sinds ik bij Windows 10 zit (07 januari) heb ik nog steeds afsluitproblemen. Heel vaak klik ik op afsluiten en dan blijkt er na 5 minuten het verschrikkelijke “vergrendelingsscherm” te staan.

Bij Windows 7 ging altijd alles gesmeerd en probleemloos.

Vandaar dat ik nu bij het afsluiten van Windows 10 gefixeerd ben geraakt op “hoe dan ook: afsluiten”. Je moet altijd wachten op de mededeling “Toch afsluiten”.
Het kan goed zijn dat ik hierdoor de realiteit van een openstaand Excel document uit het oog verloren heb.
 
Bekend probleem

Nou, daar zitten we dan mooi mee. Bij Windows 7 was het uitsluitend een openstaand tekstdocument dat afsluiten tegenhield. Daar was ik dus op ingesteld.
Helaas behoor ik ook tot de minderheid die àlles van Windows 10 vervelend vindt, met name de “cultuur”, de “lay-out”, het “grafische”. En natuurlijk dat gedoe met die “Apps”. Weet je zeker dat je deze app wil gebruiken?

Tot nu toe ontdekte ik slechts één verbeterinkje: in de Verkenner, die overigens ook weer veel lastiger te hanteren is dan voorheen, kun je via “Beeld” heel eenvoudig verborgen bestanden zichtbaar maken en weer onzichtbaar.
Maar wellicht kon dat ook al in Windows 7 (nooit gezien).
 
Er zijn diverse oplossingen opgesomd in het document achter de link ... bekijk het eens !
Ik heb het alleszins ooit zelf ook moeten uitvoeren hoor - maar werkte daarna als een zonnetje.
 
Power Troubleshooter kan ik niet vinden, ook niet in vertaling.

Wel weer aangelopen tegen een ander bekend Windows 10 probleem: als ik het zoekveldje een paar keer gebruikt heb, komen er opeens hele vreemde letters te voorschijn. Je typt ‘herstel’ en krijgt ‘u4ge6kk’.

Na opnieuw opstarten kun je dan weer normaal typen. Wat een ellende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan