Opgelost epson xp 540

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb een printer Epson xp 540 expression premium
van de ene moment op de andere kon ik niets meer doen,
er was een leeg patroon, heb dit vervangen en sindsdien krijg ik de melding
het inktpad vereist onderhoud, neem contact op met Epson, kan geen enkel tel nummer vinden
en vind de handleiding niet de fout is E11.
Wat te doen vrienden

grt,

Ed
 
De melding verdwijnt pas nadat de 'waste ink counter' gereset is (weer op nul is gezet). Epson kan de waste ink counter weer op nul zetten, maar dat kost vermoedelijk tussen de 40 en 60 euro. En het is nog maar de vraag of Epson dat voor je wil doen. Die zal liever een nieuwe printer aan jou verkopen.
Je kunt ook een klein programma downloaden waarmee jij het zelf kunt doen.
Dat programma heet WIC Reset Utility Tool.
Je kunt de reset key voor dat programma hier aanschaffen: https://resetkey.net/buy
Die reset key kost $ 8,99. Een stuk goedkoper dan laten doen door Epson.
Lees hier de handleiding: https://resetkey.net/reset-epson-xp-540-printer-with-wicreset-utility-tool.html

De downloadlink voor WIC Reset Utility Tool staat in die handleiding. Je downloadt dan een zipbestand wat je moet uitpakken: wicreset.zip
Om de teller weer op nul te zetten moet je in dat programma de sleutel invoeren die je na aanschaf van de resetkey hebt gekregen via de mail.
Voordat je aan de slag gaat lees je die handleiding een paar keer door, zodat je goed weet wat je moet doen.

Let op: je kunt die reset utility tool maar 1 keer gebruiken om de 'waste ink counter' (verspilde inkt teller) weer op nul te zetten.

Succes!
 
heb dit gedaan en al die stappen die in de uitleg voorkwamen stonden er niet,
ik moest alleen aanduiden xp 540 via usb en op write waste counters, alles was goed, het ging zelfs naar 69%, plots was programma weg.
Ik probeerde te printen, het blad kwam eruit maar zonder tekst, scannen doe hij wel
hij zegt nu wel dat magenta leeg is, maar ik heb hem ingesteld dat hij moet printen in grayscale
zou ik toch de sleutel moeten kopen Porrelaar
 
ik heb eerst ipv een sleutel test ingevuld had dat gelezen in een van uw links en printte,
maar hij zei dan cyaan leeg was, en inderdaad heb dan een sleutel gekocht hem erin geplakt en het programma zei dat het probleem niet meer bij de reset lag maar bij een lege cartridge.
Inderdaad cyaan was op, heb er juist een besteld.
Hopelijk komt hij morgen toe en print hij.
Dan heb jij porrelaar mij een nieuwe printer bespaart van €169.
Ik laat je iets weten van zodra ik de nieuwe cartridge heb, en ja epson print niet meer af als er een van hun cartridges leeg is, zelfs niet alleen in grayscale. Afzetters...

Ik houd je op de hoogte;
thanks
 
Porrelaar,

ik heb een domme fout gemaakt, mijn printer was via usb aangesloten aan de laptop omdat dit zo moest.
Ik printte ging niet
Ik dacht ik ga eens scannen op wifi, dus usb eruit en scannen, dit werkte
heb nadien de sleutel ingebracht en hij zei ok.
Maar de printer zat niet met usb vast aan de laptop, ik zal een nieuwe moeten kopen zeker om hem nog eens in te voeren maar dan met usb, of zou het lukken via wifi, hij zei toch ok, success ,
wachten op de cartridge zeker dan maar.
 
hoi,

Hij print maar niet alle zinnen print hij volledig hij typt ze met lijntjes erin, er zal naast de inktkussen ook wel iets anders aan het stuk gaan zeker.
Ik heb de spuitkanalen 3 maal gereinigd; meer kan ik niet doen denk ik,
wat denk jij nog?

Ed
 
Het is mogelijk dat de spuitkanaaltjes teveel verstopt zijn.
Wist je dat je tussen twee reinigingen minstens 6 uur moet wachten?

Vaak kun je bij printers kiezen tussen een gewone reiniging en een grondige (of krachtige) reiniging. Is dat bij jouw Epson ook mogelijk?
Indien ja, wacht dan eerst minstens 12 uur voordat je een krachtige reiniging uit gaat voeren. Laat de printer in die periode met rust.
Let op: een krachtige reiniging kost meer inkt dan een gewone reiniging.

Om verstopping van spuitkanaaltjes te voorkomen moet je minstens een keer per maand een paar bladzijden printen.
Een inkjetprinter die bijvoorbeeld een heel jaar niet is gebruikt, is vaak niet meer te redden. Dan zijn de spuitkanaaltjes zozeer verstopt met opgedroogde inkt, dat de verstopping niet meer te verhelpen is.
 
Het is mogelijk dat de spuitkanaaltjes teveel verstopt zijn.
Wist je dat je tussen twee reinigingen minstens 6 uur moet wachten?

Vaak kun je bij printers kiezen tussen een gewone reiniging en een grondige (of krachtige) reiniging. Is dat bij jouw Epson ook mogelijk?
Indien ja, wacht dan eerst minstens 12 uur voordat je een krachtige reiniging uit gaat voeren. Laat de printer in die periode met rust.
Let op: een krachtige reiniging kost meer inkt dan een gewone reiniging.

Om verstopping van spuitkanaaltjes te voorkomen moet je minstens een keer per maand een paar bladzijden printen.
Een inkjetprinter die bijvoorbeeld een heel jaar niet is gebruikt, is vaak niet meer te redden. Dan zijn de spuitkanaaltjes zozeer verstopt met opgedroogde inkt, dat de verstopping niet meer te verhelpen is.

Klopt inderdaad.
  • Als de afdrukkwaliteit niet is verbeterd nadat u deze procedure vier of vijf keer hebt herhaald, zet u het apparaat uit en laat u hem een nacht rusten. Daarna controleert u opnieuw de spuitkanaaltjes en herhaalt u zonodig het reinigen van de printkop.
 
Het is mogelijk dat de spuitkanaaltjes teveel verstopt zijn.
Wist je dat je tussen twee reinigingen minstens 6 uur moet wachten?

Vaak kun je bij printers kiezen tussen een gewone reiniging en een grondige (of krachtige) reiniging. Is dat bij jouw Epson ook mogelijk?
Indien ja, wacht dan eerst minstens 12 uur voordat je een krachtige reiniging uit gaat voeren. Laat de printer in die periode met rust.
Let op: een krachtige reiniging kost meer inkt dan een gewone reiniging.

Om verstopping van spuitkanaaltjes te voorkomen moet je minstens een keer per maand een paar bladzijden printen.
Een inkjetprinter die bijvoorbeeld een heel jaar niet is gebruikt, is vaak niet meer te redden. Dan zijn de spuitkanaaltjes zozeer verstopt met opgedroogde inkt, dat de verstopping niet meer te verhelpen is.
morgen of overmorgen eens probereren
thanks
 
Is dit bij een laser printer ook zo, als je niet genoeg print dat die kanaaltjes verstoppen?
De boven vernoemde procedures zijn gelukt, hij print terug mooi, maar mijn inktcartridges zijn goed geslonken, voor wat hoort wat niet.
Bedankt vrienden.
Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan