Smartphone Emporia mini 5, noodknop afzetten

Mijn eerste miskoop staat al bij 2de hands na 1 week.
Ik heb een andere in zicht, die Emporia 5 mini. In 't Engels kan ik lezen dat die noodknop uit staat. Of is dat zoiets als eenmaal geactiveerd dan krijg je die niet meer inactief.. Weet iemand dat ipv die ganse pdf van 75 pagina's?

Miskoop omdat de app's klein blijven bij deze Cat 22 S flip. De letters kan je groter zetten en is ok. Ik ga niet telkens een bril opzetten. Deze flip heeft uitwendige knopjes, in de broekzak wordt er bb dikwijls op een knopje gedrukt zodat de klok opspringt. Na 2 dagen staat de accu op 22%.ook al staat mobiele data uit. Die firma is ook nog eens failliet.
Voor die Emporia bestaan er covers zodat er geen knopje ingedrukt wordt in de broekzak.
@Patrick, die pagina's heb ik al eens gelezen (is niet duidelijk). Denkelijk zal deze smartphone beter zijn, desnoods kleef ik die knop vast met secondenlijm.

Ik denk niet dat het fysieke knopjes zijn maar eerder touchscreen knopjes.
Maar ik zie het probleem niet - die noodoproepknop hebben ze heel verstandig aangepakt...

Op een gewone smartphone van Samsung heb je ook een Eenvoudige stand en kan je het lettertype groter maken
Dit staat onder instellingen—> Display
En zij knop kan instellen als je deze 5 x achter elkaar indrukt activeert je een nood oproep

Er zijn teveel verschillende smartphones, bijna dezelde maar een lettertje of cijfertje erbij en is dan anders. Zou er binnen andere hardware of software zitten?
Die Emporia ga ik kopen in de winkel en daar mijn sim card in plaatsen. De noodknop mag dan niet werken ipv de zoveelste uitleg. Opendoen zal eerst betalen zijn, mss sturen ze hem terug na het zoveelste telefoontje met hunne(grotere baas).

Ik snap nog altijd niet op welk spook je jaagt... :unsure:
Die noodknop is één van de toegevoegde waarde-elementen van dit toestel lees ik. Je hebt de keuze of je hem actief zet en dus kunt gebruiken of niet ... wat wil je nog meer ? wat steekt je ?

Als broekzakbeller heb ik zelfs de 112 gebeld gehad. 2 Knopjes om te ontgrendelen en nog wat....., met een noodknop........:alien:
Maar gisteren kwam ik die Emporia tegen bij mijne Fortis tegen op google, die is daar 100 eu goedkoper. Wel een 6' scherm en 13 and. . Ik ga die wel even fysiek checken zoals ik met de 5 heb gedaan. De verkoper wist ook niet of je die noodknop kunt deactiveren en lag in 't magazijn.

als er geen kontaktnummers in de lijst van noodnummers ( 5 maximaal) staan, kan er ook geen gebeld worden ...
zo heb ik het gelezen ... .

De verkoper zou toch meer weten, omdat ze verkoper zijn hebben die hun bronnen.
En omdat het solden zijn zal hij niet opgesteld staan, goei dingen staan niet in solden. Of de vraag is er nooit geweest
En ja het blijft verwarrend die noodknop (on off). Ik heb het nog nergens zwart op wit zien staan, anders melde ik het hier wel.

misschien toch nog proberen antwoord te geven op de vraag uit #10 ... staat volgens de fabrikant de noodknop bij vertrek uit fabriek nu af of op ?
En stelt #11 je ook nog niet gerust ?

correctie op #11:

1736674394291.png

1736674314773.png

dus beste @hobbyman : de toets uitgeschakeld laten als je dat niet wil kunnen gebruiken en je hebt geen probleem !
Of dat verstandig is, is je eigen afweging.

Terug
Bovenaan