Audio Streaming Google Nest Mini

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebruik reeds een goed jaar een Nest Mini om digitale zenders te beluisteren, met spraakcommando roep ik de zender op bijvb Joe FM, met een routine in Google Home stuur ik dit door naar een audio chromecast die verbonden in met mijn retro stereo, dit werkt perfect, stereo starten zit eveneens in de routine die stroomt geeft aan mijn stereo.
Wat heb ik nu voor, regelmatig valt het geluid weg, soms start dit opnieuw vanzelf dit doet zich voor als de verbinding zichtbaar is in Google home, maar ook wordt regelmatig de verbinding verbroken, dit zie ik in Google home en moet ik de zender terug starten.
Iemand idee wat dit veroorzaakt? Anders een prachtig alternatief om gelijk welke digitale radiozender te streamen naar mijn retro stereo.
 
het kan ook aan uw wifi liggen als er te veel apparaten op uw wifi verbonden zijn kan er kleine onderbrekingen zijn , ik heb hier voor een nieuwe modem gekregen van telenet om dit probleem op te lossen
 
Zoiets kan je niet weten zonder op dat moment je verkeer te zien en analyseren. Wat al niet makkelijk is, laat staan het juiste moment vinden enzo. Al de rest is puur giswerk. Daar is dus geen eenvoudig antwoord op te geven.
 
@fredjeh De vraag is uiteraard wat je daar denkt mee te bereiken ... je zal onderbrekingen zien maar als het over je eigen PC gaat, heb je die ook ondervonden ... ontgaat me wat je van zo'n logging dus wijzer zou worden ...
De reden van ev. onderbrekingen ga je er nooit mee achterhalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
99 % gebruik ik mijn desktop, heb bij wegvallen audio geen probleem op mijn desktop, maar die is verbonden met kabel. Als ik al mijn laptop gebruik heb ik eigenlijk nog nooit geen connectie gehad met Wifi,maar zoals ik aanhaalde gebruik ik die ook niet zoveel.
PhilipV hoe achterhaal ik dan de oorzaak?
 
@fredjeh Je kan dus al uitsluiten dat het in de vaste gedeelte van je thuisnetwerk zit (modem/router -> bekabeling) want met vastverbonden apparaten geen probleem... Het zit dus in je Wifi.

Als je dan zeker bent dat de laptop op dezelfde plaats met dezelfde taken (audio afspelen) géén probleem heeft ... dan blijft er alleen nog een probleem met de Chromecast over - met je Google Home op zich - met je retro versterker ... Dat kunnen 100 diverse redenen zijn ... dat is niet iets dat wij, helpers, op afstand en zonder iets te zien of checken kunnen oplossen...
 
Tel daarbij nog dat alle Chromecast apparaten werken als een black box. Je hebt daar zeer beperkte (al dan niet geen) middelen om iets te debuggen en loggen. Je gaat in de huidige toestand vrijwel nooit de echte reden kunnen achterhalen.
Misschien is de situatie beter met een andere/betere access point, misschien ook niet... dat is puur giswerk. En dat is ook het enige wat er eventueel binnen de mogelijkheden valt. Maar dat is kofiedik kijken allemaal.

Wat is wel net gelezen heb is volgende: De Google Nest Mini doet zeer periodiek een firmware update waar deze uiteraard een (automatische) reboot nodig heeft. Zou wel een reden kunnen zijn natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan